Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Ik heb een probleem met mijn Logitech G15 toetsenbord.
Ik heb de editie 2005 (eerste met beeldscherm en blauwe toetsen)

Ik heb de laatste tijd steeds het probleem dat een aantal toetsen niet werken.
Tot nu toe weet ik dat: 8 9 O P
en de pijltjes toetsen af en toe niet werken.
Dit gebeurd zomaar, wat voor game, programma of wat dan ook gebruik.

Dan moet ik bijvoorbeeld de O 30 seconde vasthouden en dan doet hij het weer.

Soms gebeurd dit 1x op een dag, soms zo 7x in het uur.

Wat ik al gedaan heb:

Toetsenbord op alle usb poorten die ik maar heb.
Toetsenbord op andere pc.
Nieuwste drivers geinstalleerd.

Maar niks helpt.
Ik heb verder ook geen garantie meer omdat ik hem al te lang heb.
Al een paar keer toetsen eraf gehaald (eruit gewipt) maar dit maakte ook niks uit.
Toch lijkt het mij een software fout. Want waarom zou een toets het eerst niet doen, en dan na zagjes een aantal seconde indrukken wel weer?
ik hoef er niet raar op te drukken of iets dergelijks.alleen wachten.

Maar dit is erg vervelend natuurlijk als het steeds gebeurd.

Iemand een oplossing? of is het een bekend probleem?

Het zijn dus maar een aantal toetsen, niet allemaal.

Specs:

Windows XP sp3 (had het met sp2 ook al)

overig:
Intel E8400 proc
MSI NEO 2 FR
4gb ram
video: msi 9600gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:52
Wat je kunt proberen om uit te sluiten dat het een hardwareprobleem is, is om te kijken of je BIOS in kunt. Bij het opstarten van je computer (voordat windows wordt gestart) moet je op DELETE of op F2 drukken. Dit verschilt per computer. Als je BIOS inkomt, zou ik inderdaad het probleem softwarematig zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Als hij het op meerdere pc's niet doet (andere software versies proberen?) dan lijkt het me duidelijk: kapoet..

Je zou kunnen kijken of de vista of juist xp driver soelaas bied? Doet hij dit ook bij bijv een live-cd van (k)(x)ubuntu? Dan weet je eigenlijk gewoon 100% zeker dat het het tobo is..

Misschien heb je een breuk in de chip geramd ofzo? Het kan eigenlijk van alles zijn. Mijn advies is om, nadat je echt alles gedaan hebt, toch contact op te zoeken met logitech. Ze zijn vaak niet zo nauw, als jij gewoon een net mailtje tikt, evt gecombineert met je aankoopbon en een samengevat drama verhaal over-hoe-erg-het-wel-niet-is.. Nee heb je, ja kan je krijgen :)

* Wackoz is een tevreden G15 V1 gebruiker :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wackoz op 01-04-2009 17:27 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
Lars93 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:47:
Wat je kunt proberen om uit te sluiten dat het een hardwareprobleem is, is om te kijken of je BIOS in kunt. Bij het opstarten van je computer (voordat windows wordt gestart) moet je op DELETE of op F2 drukken. Dit verschilt per computer. Als je BIOS inkomt, zou ik inderdaad het probleem softwarematig zoeken.
Ja ik kan er verder alles mee!

SOMS werken toetsen niet, en dan altijd dezelfde bepaalde toetsen.
Dit topic type ik ook gewoon met mijn G15 v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
Wackoz schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:26:
Als hij het op meerdere pc's niet doet (andere software versies proberen?) dan lijkt het me duidelijk: kapoet..

Je zou kunnen kijken of de vista of juist xp driver soelaas bied? Doet hij dit ook bij bijv een live-cd van (k)(x)ubuntu? Dan weet je eigenlijk gewoon 100% zeker dat het het tobo is..

Misschien heb je een breuk in de chip geramd ofzo? Het kan eigenlijk van alles zijn. Mijn advies is om, nadat je echt alles gedaan hebt, toch contact op te zoeken met logitech. Ze zijn vaak niet zo nauw, als jij gewoon een net mailtje tikt, evt gecombineert met je aankoopbon en een samengevat drama verhaal over-hoe-erg-het-wel-niet-is.. Nee heb je, ja kan je krijgen :)

* Wackoz is een tevreden G15 V1 gebruiker :)
Maar het is toch raar dat hij het soms wel, en soms niet doet?
Als ik een chip geramd zou hebben, dan zou hij het altijd niet moeten doen lijkt me?

Anders heb je denk ik gelijk, dan maar een mailtje typen.

Ik heb hem overigens bij 4launch gekocht, dus kopietje van hun bon lijkt me? (bij rembours kreeg ik als het goed is bon van 4launch) Of zeggen hun dan: ja regel het lekker daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

Lijkt me waarschijnlijk een mechanisch probleem m.b.t. de contactjes in het toetsenbord. Ik heb dat regelmatig met toetsenborden op mijn werk (geen Logitech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
aap schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:24:
Lijkt me waarschijnlijk een mechanisch probleem m.b.t. de contactjes in het toetsenbord. Ik heb dat regelmatig met toetsenborden op mijn werk (geen Logitech).
En moet je ze dan ook echt hard indrukken? dit hoeft bij mij namelijk niet. Ik moet gewoon wachten.

Soms hoeft het maar een halve seconde, of 2 seconde ofzo.

Dus als je het zo bekijkt kan dat het inderdaad zijn.
Pagina: 1