Toon posts:

Nieuwe configuratie/bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn systeemconfiguratie is op het moment van schrijven als volgt:
  1. AMD Athlon X2 4600+ @ 2.4Ghz (niet overclocked dus)
  2. 2GB RAM, Dual Channel DDR2
  3. 320GB harde schijf @ 7200RPM
  4. XFX Geforce 7900GS (ook niet overclocked)
  5. [350 Watt Fortron Source PSU
  6. Mobo= MSI K9N SLI
Omdat ik de "nieuwste" games meestal op een low quality kan spelen, wil ik de videokaart upgraden. Ik dacht aan OF een Geforce 9800 serie, OF een Geforce GTS250.
Aangezien ik bang ben dat de CPU van mij waarschijnlijk de bottleneck gaat worden bij de nieuwste games, had ik graag jullie raadgeving hierover gehad.
Indien beide kaarten misschien niet goed zijn, had ik ook hierover jullie advies. Budget=€130,-
Uiteraard wordt dan ook de PSU vernieuwd.

Mvg, MennekeMooren

Verwijderd

op welke resolutie ga je spelen, en welke spellen ?

Verwijderd

Je CPU gaat dan zeker de bottleneck worden. Wel is het even belangrijk welke resolutie je gaat gamen en inderdaad welke kwaliteit. Met alleen een GPU upgrade zal je ongetwijfeld omhoogschieten in FPS. Wil je alles max draaien dan zal je ook echt naar een CPU moeten gaan kijken. Ligt er dus maar net aan wat je wensen zijn. In principe gaat op de meeste resoluties een GPU upgrade wel zichtbaar zijn. CPU kan je nog wel een eindje omhoog klokken mocht je dat willen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:17:
op welke resolutie ga je spelen, en welke spellen ?
1248 X 1024, denk aan games als GTA 4, Burnout Paradise, R6: Vegas 2, etc etc.
Tevens wil ik met deze kaart weer 2 jaar vooruit kunnen, net zoals mijn 7900GS dat ook heeft gedaan.
Games die nu uit zijn, wil ik ook wel op high kunnen spelen. Een nieuwe processor zit er echter niet in.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 20:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:23:
[...]

1248 X 1024, denk aan games als GTA 4, Burnout Paradise, R6: Vegas 2, etc etc.
Op die resolutie heb ik nog wel een kaartje voor je liggen :)

Verwijderd

op die resolutie zou je met bijvoorbeeld de gts250 een heel eind komen. Zeker als je je cpu zou overclocken naar een 2.8 of 3.0 ghz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:31:
op die resolutie zou je met bijvoorbeeld de gts250 een heel eind komen. Zeker als je je cpu zou overclocken naar een 2.8 of 3.0 ghz.
Ik heb zelf ook de 4600+ maar die ga ik niet hoger krijgen dan 2.8 dus ik denk dat 3.0 een beetje te hoog is voor een AMD.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:21
Een AMD X2 6000+ ( boxed ) kost nu nog maar +/- € 58,--
En b.v een Zotac Nvidia 9800GT ( = 8800GT ) 512MB koop je voor € 95,00.
Dan evt. nog 2 GB DDR2 erbij en je kan weer even mee op 1280*1024.
Je oude CPU en GPU kun je dan nog verkopen via b.v marktplaats ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:56:
Een AMD X2 6000+ ( boxed ) kost nu nog maar +/- € 58,--
En b.v een Zotac Nvidia 9800GT ( = 8800GT ) 512MB koop je voor € 95,00.
Dan evt. nog 2 GB DDR2 erbij en je kan weer even mee op 1280*1024.
Je oude CPU en GPU kun je dan nog verkopen via b.v marktplaats ;)
Ik denk dat dit een hele goede oplossing is.

Alleen de GPU upgraden heeft weinig nut, want dan is de CPU een behoorlijke bottleneck. Alleen de CPU upgraden heeft ook weinig nut. Ik denk dat als je er echt op vooruit wil gaan je echt zowel CPU als GPU zal moeten upgraden. En dan is die oplossing hier boven best een goed idee.

Erg echt op vooruit gaan zou zijn: Nieuw moederbord + CPU + GPU. En dan een Core 2 Duo of Quad. Maarja dan zit je zo aan de 350 euro of meer. Dus met een lager budget dan dat vind ik de oplossing van WiLLoW_TieN een prima idee.

Edit: Het zou wel kunnen dat de voeding net wat te weinig wordt met die upgrade. Ik ken het merk Fortron niet, maar een 6000+ en 9800GT is behoorlijk wat voor een 350W voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 31-03-2009 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al aangaf, een nieuwe CPU zit er niet in. Wat echter wel mogelijk is, is het overclocken van deze. Ik heb hier nog niet veel mee "gespeeld" maar de 2.6Ghz is makkelijk haalbaar met stock koeler. Ik zal mijn vraag nogmaals stellen, Welke GPU is een goed alternatief om mijn PC te upgraden? Nieuw/sneller geheugen is echter wel nog een oplossing die mogelijk is.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom is een GPU en memory upgrade wel okay en een CPU upgrade niet?
Waarom OC je dan niet die GPU 'gewoon' als je daar zo van overtuigd bent?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zal mijn vraag nogmaals stellen, Welke GPU is een goed alternatief om mijn PC te upgraden?
Dan zal ik nogmaals antwoord geven.

Een nieuwe super snelle videokaart heeft vrijwel geen nut met je CPU. Je CPU zal de bottleneck zijn waardoor je er met een nieuwe videokaart maar weinig op vooruit zal gaan. Een videokaart kopen die 2x zo snel is dan wat je nu hebt, geeft geen dubbele prestaties omdat je CPU de boel tegenhoud.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:26:
[...]

Dan zal ik nogmaals antwoord geven.

Een nieuwe super snelle videokaart heeft vrijwel geen nut met je CPU. Je CPU zal de bottleneck zijn waardoor je er met een nieuwe videokaart maar weinig op vooruit zal gaan. Een videokaart kopen die 2x zo snel is dan wat je nu hebt, geeft geen dubbele prestaties omdat je CPU de boel tegenhoud.
Volgens mij begrijp je mijn vraag niet zo goed,
Ik heb behoefte aan een upgrade van mijn PC en wil hiermee de videokaart vervangen. Welke videokaart, zou deze rol kunnen vervullen?

*Er zijn gaming notebooks die een dualcore van 2.0Ghz hebben, waarom zou 2.4 Ghz (2.6Ghz met overclock) dan te weinig zijn?
Een vriend van me heeft zo een notebook, hier zit een 9600GT mobile in....

EDIT: neem hier anders eens een kijkje:
http://www.tomshardware.c...u-gpu-upgrade,1928-7.html
De 7950GT (die veel beter is dan de gene die ik nu heb) wordt getest icm. een 1.8Ghz dualcore.
Wanneer deze processor gebruikt wordt met een 9600/9800 schieten de frames gigantisch omhoog.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 08:28 ]

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 23:06

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Als ik jou was zou ik de hd4830 voor rond de 90 euro kopen (misschien even wachten op de hd4770) en een 400/450w voeding van een goed merk corsair/coolermaster/zalman (ca 50/60 euro), op die manier ben je voor ca 140/150 euro klaar en heb je gelijk ook een dx 10 kaart.

BTW gts250 is een 9800 rebrand, dus niet echt een 'nieuwe' kaart. Betekend niet dat hij niet goed is, alleen even ter info.

[ Voor 19% gewijzigd door WillemAtHome op 01-04-2009 09:52 ]

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zou de volgende upgrade rendabel zijn, of zijn er goedkopere/betere alternatieven? Ik hoor het wel.
  • OCZ StealthXtreme 500Watt
  • AMD Athlon X2 6000+
  • XFX Geforce 9600GT
Dit kost mij in totaal ongeveer 230-250 euro. Als ik de processor schrap, heb ik meer uit te geven aan de GPU. Dit wordt dan een Geforce 9800GTX.
Welke keuze zou dan beter zijn?

groetjes en bedankt.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik denk dat jij PilatuS zijn antwoord niet begrijpt.

hij bedoelt simpelweg dat als jij een gts 250 in je pc stopt je heus wel verbetering zal zien, maar je nooit het uiterste uit die kaart zal halen aangezien jij cpu niet genoeg data kan verwerken om de gpu optimaal te benutten. simpel voorbeeld: ik had een athlon x2 4400+ met 2GB DDR geheugen, hierbij gebruikte ik een 8800GTS 640 MB. dit leverde mij in 3dmark06 net geen 8000 punten op met alles op stock. ik kocht een nieuw mobo met een q9450 en 2 GB DDR2 en haalde toen met dezelfde kaart en alles op stock bijna 11000 punten, toen pas kwam mijn gpu tot zijn recht.

dus mijn advies:
wil je niet je cpu overklokken, dan zou ik een 9600gt halen, ronc de 100 euro en een flinke verbetering,
zou je je cpu nog overklokken, dan zou een 9800gt nog wel wat extra leveren.

ik zou niet voor een duurdere kaart kijken omdat je simpelweg de extra power niet benut.

en daarbij betreffende je notebook verhaal, ik vind dat een vergelijking die je niet kan maken, en daarbij in mijn ogen hoor je niet te gamen op een notebook, desktop systemen presteren daarvoor veel beter

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• nedernakker
WillemAtHome schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:50:

BTW gts250 is een 9800 rebrand, dus niet echt een 'nieuwe' kaart. Betekend niet dat hij niet goed is, alleen even ter info.
dus niet... de gts250 is een rebrand van de 9800GTX+ dit is toch wel een heel verschil, daarbij is hij op een kleiner procede gemaakt en is de pcb iets kleiner, dus energiezuiniger en minder warm.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 23:06

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

nedernakker schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:57:
[...]

dus niet... de gts250 is een rebrand van de 9800GTX+ dit is toch wel een heel verschil, daarbij is hij op een kleiner procede gemaakt en is de pcb iets kleiner, dus energiezuiniger en minder warm.
Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd interpreteert. Maar dat even terzijde, binnenkort komen de 4770 4890 en gts275 uit. Hierdoor zullen er ook weer enkele prijsverlagingen komen. Ik zou nog even wachten met een aankoop, ze komen namelijk de komende 2 weken uit.

Verder zou ik bedenken hoe je verder wil upgraden in de toekomst. Wil je nu een misschien marginale toename in fps doordat je cpu bottlenecked. Ik had een x1950 xtx en een x2 3800+ en die liep al trager dan ie kon. Of hou je nu je geld in je zak en spaar je even door totdat je een mobo+PCU+GPU+PSU upgrade kan doen.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Verwijderd

nedernakker schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:55:
... en daarbij betreffende je notebook verhaal, ik vind dat een vergelijking die je niet kan maken, en daarbij in mijn ogen hoor je niet te gamen op een notebook, desktop systemen presteren daarvoor veel beter
Mijn notebook presteert anders wel (veel) beter als zijn computer, terwijl alleen mijn grafische kaart iets beter is (ik heb de 9600 mobile GT). Ik heb dan wel 4 Gb aan RAM, maar hier wordt toch maar op dit moment 3 Gb van herkend (XP SP3 x86).
Ga de specs maar na mocht je me niet geloven:

- Processor: Intel Core 2 Duo P7350 @ 2.00GHz
- Geheugen: 4096 MB RAM (DDR2 @ 667 of 800 MHZ) < RAM snelheid weet ik niet zeker
- Grafische kaart: NVIDIA GeForce 9600M GT

Acer Aspire 7730G-734G64MN

Maar goed, ik post hier niet om irritatie te wekken of wat dan ook, het feit blijft inderdaad dat je CPU je op een gegeven moment gaat bottlenecken (bij een te hoge upgrade).

Ik weet niet of je je CPU echt kunt overklokken met de stock koeler die je op dit moment hebt, maar dit zou je eens kunnen proberen. Als je de 2.6 of 2.8 Ghz haalt dan zou het misschien zin hebben om een iets sterkere grafische kaart te halen zoals nedernakker zegt:
nedernakker schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:55:
dus mijn advies:
wil je niet je cpu overklokken, dan zou ik een 9600gt halen, ronc de 100 euro en een flinke verbetering,
zou je je cpu nog overklokken, dan zou een 9800gt nog wel wat extra leveren.

ik zou niet voor een duurdere kaart kijken omdat je simpelweg de extra power niet benut.
Wil je echt voor een (grote) upgrade gaan, dan zou ik nieuwe CPU , nieuw (meer) RAM en een nieuwe GPU halen. Het voorstel wat jezelf deed vind ik dan zelf best redelijk, alleen zou ik dan wel voor 4GB aan RAM gaan en misschien dan toch een iets betere grafische kaart (9800 GTX bijvoorbeeld).
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:55:
  • OCZ StealthXtreme 500Watt
  • AMD Athlon X2 6000+
  • XFX Geforce 9600GT

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan eerst de PSU + 9800*.* ga halen, mocht de bottleneck nu echt extreem zijn, nieuwer processor en evt. misschien een nieuw mobo.
bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:26:
Ik denk dat ik dan eerst de PSU + 9800*.* ga halen, mocht de bottleneck nu echt extreem zijn, nieuwer processor en evt. misschien een nieuw mobo.
Ik zou zowieso voor 4GB RAM gaan naast je nieuwe grafische kaart en PSU.

Verwijderd

Topicstarter
@ paradigit: Athlon X2 6000+ @ 3.0Ghz voor 60,-
Misschien het overwegen waard, of is dat weggegooid geld voor de 400 extra Megaherten :+

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:01:
Mijn notebook presteert anders wel (veel) beter als zijn computer, terwijl alleen mijn grafische kaart iets beter is (ik heb de 9600 mobile GT). Ik heb dan wel 4 Gb aan RAM, maar hier wordt toch maar op dit moment 3 Gb van herkend (XP SP3 x86).
Ga de specs maar na mocht je me niet geloven:

- Processor: Intel Core 2 Duo P7350 @ 2.00GHz
- Geheugen: 4096 MB RAM (DDR2 @ 667 of 800 MHZ) < RAM snelheid weet ik niet zeker
- Grafische kaart: NVIDIA GeForce 9600M GT
Mhzen zeggen ook niet alles. Een intel een een AMD vergelijken qua pure kloksnelheid is zinloos. Het is gewoon een andere architectuur. Die P7350 is gewoon nieuwer qua model, beter qua techniek en dus behoorlijk wat sneller. Het is dus niet 'alleen' je grafische kaart die 'iets' beter is.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Topicstarter
Wouter.S schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:52:
[...]

Mhzen zeggen ook niet alles. Een intel een een AMD vergelijken qua pure kloksnelheid is zinloos. Het is gewoon een andere architectuur. Die P7350 is gewoon nieuwer qua model, beter qua techniek en dus behoorlijk wat sneller. Het is dus niet 'alleen' je grafische kaart die 'iets' beter is.
Weet jij veel van AMD CPU's af? misschien kun jij mijn vraag beantwoorden?
Is de upgrade van een X2 4600+ naar een 6000+ het overwegen waard?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 10:01
Ik zou je huidige CPU overclocken, kijk eens hoever je er mee komt. Ik heb zelf een X2 4800+ die op 2.9Ghz draait, dus in feite gewoon een X2 5600+. Ik denk dat je wel 2.8Ghz eruit moet kunnen persen, als je stock koeler dat volhoud tenminste.... Verder moet je altijd onderzoeken of een eventuele nieuwe processor wel wordt ondersteunt door je moederbord. In jou geval is dat echter geen probleem, zie de site van MSI

Daarnaast zou ik, zoals hierboven ook al is gezegd, nog even afwachten of het misschien nog interessant is om op een HD 4770 te kopen. Deze heeft weer een lager stroomverbruik, dus je hoeft dan niet eens een nieuwe PSU te kopen. Mocht je persee een NVIDIA kaart willen zou ik voor een GTS250 gaan, het verschil met een 9800GTX+ is hierboven al uitgelegd.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend mijn mobo proc en geheugen vervangen omdat ik hoorde dat die redelijk hard bottleneckedten... They were right...

Ik heb vorige zomer een 9800GTX512MB gekocht voor in mijn AMD Opteron 165 dualcore (is in feite dezelfde processor als die jij hebt: 1MB cache, 1.8GHz AMD64) welke op het laatst geclocked was op 2.8GHz, dit leverde mij al bijna 10fps op in verschillende games (ben vooral fps fan) Nu ik ben overgestapt naar 8GB een C2Q9550 heb ik zelfs 20-40 fps verschil in de meeste games.

Ik was persoonlijk ook in de veronderstelling dat CPU speed 0,1 uit zou halen... maar ik weet nu wel beter...

(het ultieme voorbeeld(de allergrootste verbetering die ik heb kunnen waarnemen): waar ik eerst UT3 op 1650x1080 16xQ AA Supersampled en 16x AF + alles vol open misschien 25fps haalde met her en der zware dips tot 5fps doe ik nu lekker stabiel 50-80fps, World of Warcraft doet in Dalaran (de drukste stad atm) nu ook gewoon rond de 30fps met zakkers naar 20fps waar dit eerst altijd rond 10fps zat met zakkers naar de 1fps)

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:13:
Weet jij veel van AMD CPU's af? misschien kun jij mijn vraag beantwoorden?
Is de upgrade van een X2 4600+ naar een 6000+ het overwegen waard?
Ik heb niet echt een speciale kennis over die processors maar het is relatief eenvoudig ze met harde cijfers te vergelijken.

Bijvoorbeeld: http://www.tomshardware.c...d[1252]=on&prod[1240]=on]
Hier vind je zowat alles wat te vergelijken is qua prestaties.

Hoeveel je daar effectief uit kan afleiden, dat is een andere zaak. De performance zal globaal gezien wel verbeteren, maar je betaalt er wel zo'n 60 euro voor. In mijn ogen is het niet echt zinvol om die processor te kopen. Het overclocken van je huidige cpu is veel goedkoper, rendabeler en het houdt weinig risico in zolang je niet overdrijft.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Topicstarter
StefanvanGelder schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:43:
Ik zou je huidige CPU overclocken, kijk eens hoever je er mee komt. Ik heb zelf een X2 4800+ die op 2.9Ghz draait, dus in feite gewoon een X2 5600+. Ik denk dat je wel 2.8Ghz eruit moet kunnen persen, als je stock koeler dat volhoud tenminste.... Verder moet je altijd onderzoeken of een eventuele nieuwe processor wel wordt ondersteunt door je moederbord. In jou geval is dat echter geen probleem, zie de site van MSI

Daarnaast zou ik, zoals hierboven ook al is gezegd, nog even afwachten of het misschien nog interessant is om op een HD 4770 te kopen. Deze heeft weer een lager stroomverbruik, dus je hoeft dan niet eens een nieuwe PSU te kopen. Mocht je persee een NVIDIA kaart willen zou ik voor een GTS250 gaan, het verschil met een 9800GTX+ is hierboven al uitgelegd.
kun je dat antwoord wat meer toelichten? hoe is jouw (game)performance met die clocksnelheid/processor? welke videokaart heb jij?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 10:01
Ik heb een HD 3870. Ik heb door de overclock een verschil van ongeveer 5-10fps, maar om van een X2 4600+ (OC) naar een X2 6000+ te gaan... Hij lijkt mij weinig verschil, het goedkoopste is ook om je cpu over te clocken.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:39:
Ik heb een HD 3870. Ik heb door de overclock een verschil van ongeveer 5-10fps, maar om van een X2 4600+ (OC) naar een X2 6000+ te gaan... Hij lijkt mij weinig verschil, het goedkoopste is ook om je cpu over te clocken.
Overclock als in CPU overclock of GPU overclock? Als het GPU overclock is, dan is dat ook maar weinig fps die je erop vooruit bent gegaan (vergeleken met je oude kaart dan).

En inderdaad, het goedkoopste zou zijn om je CPU te over clocken. Misschien heeft het meer zin om een betere CPU koeler te kopen (waardoor je je CPU "veilig" kunt overclocken), met goede grafische kaart en een upgrade naar 4 GB RAM te doen. Ben je volgens mij nog redelijk goedkoop uit (in vergelijking met een nieuwe CPU en nieuw mobo, etc.).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:37:
[...]

Overclock als in CPU overclock of GPU overclock? Als het GPU overclock is, dan is dat ook maar weinig fps die je erop vooruit bent gegaan (vergeleken met je oude kaart dan).

En inderdaad, het goedkoopste zou zijn om je CPU te over clocken. Misschien heeft het meer zin om een betere CPU koeler te kopen (waardoor je je CPU "veilig" kunt overclocken), met goede grafische kaart en een upgrade naar 4 GB RAM te doen. Ben je volgens mij nog redelijk goedkoop uit (in vergelijking met een nieuwe CPU en nieuw mobo, etc.).
OT: weer gepost op 1337 :P

Ik denk dat ik dat ook ga doen, vrijdag een GTS250+500Watt voeding+processorkoeler, dan kijk ik daarna nog wel voor de 4GB ram, bedankt allemaal voor de support :)
Indien deze keuze niet goed is, let me know

• nedernakker
spendeer dat geld van die koeler dan aan een nieuwe cpu, je stock koeler kan waarschinlijk je overklook wel aan, aangezien er in jouw cpu niet zo heel veel rek zit.

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:04:
spendeer dat geld van die koeler dan aan een nieuwe cpu, je stock koeler kan waarschinlijk je overklook wel aan, aangezien er in jouw cpu niet zo heel veel rek zit.
6000+ is de "beste" die mijn mobo aankan. zal ik die pakken? tis een dual core van 3.0Ghz , is dat wat?

• nedernakker
heb je de v1 of de v2? want volgens de site van msi kun je ook de kuma core gebruiken op de v2, dus de x2 7750, deze is solgens benchmarks geloof ik sneller dan de 6000.

pricewatch: AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition

en tevens kan de phenom x4 er ook op

[ Voor 6% gewijzigd door nedernakker op 02-04-2009 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:54:
heb je de v1 of de v2? want volgens de site van msi kun je ook de kuma core gebruiken op de v2, dus de x2 7750, deze is solgens benchmarks geloof ik sneller dan de 6000.

pricewatch: AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition

en tevens kan de phenom x4 er ook op
Maximum wat men mobo aan kan: 6000+ meen ik, Phenom gaat niet

• nedernakker
kijk even in cpu-z welk moederbord je precies hebt, heb je de v2, dan is er dus veel meer mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:14:
kijk even in cpu-z welk moederbord je precies hebt, heb je de v2, dan is er dus veel meer mogelijk.
6400+ X2 is het maximum, zie deze link:
http://global.msi.eu/inde..._no=254&maincat_no=1#menu

Verwijderd

OT: vandaag weer proberen op 1337 te posten :P

Maar goed, even serieus.
Dan zou ik dus voor je overclock gaan (met 4GB RAM, nieuwe koeler en nieuwe GPU) aangezien je anders veel voor nieuw mobo en andere accessoires moet gaan betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:11:
[...]

OT: vandaag weer proberen op 1337 te posten :P

Maar goed, even serieus.

[...]

Dan zou ik dus voor je overclock gaan (met 4GB RAM, nieuwe koeler en nieuwe GPU) aangezien je anders veel voor nieuw mobo en andere accessoires moet gaan betalen.
Omdat mijn processor geen OC wonder schijnt te zijn volgens enkelen hier (ik krijg hem zelf ook maar tot 2.6Ghz) lijkt het mij idd geen slecht idee om voor 4 GB RAM te gaan, de voeding zowieso, en misschien de ATI 4670 ipv de GTS250, om de bottleneck te voorkomen.
Zou ik dan ook nog een leuke performance increase hebben?

Verwijderd

In geen van beide gevallen zal je een gigantische increase zien... beide kaarten zijn te snel voor je processor
Pagina: 1