HDMI in laptop bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297352

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Fujitsu Siemens Pi1536 en ik ben m stevig aan het upgraden.
ik heb alles al vervangen maar ik zit nu nog met 1 probleem waar ik niet echt uit kom..
de HDMI poort!! in de pi1536 zit een DVI uitgang.. deze wil ik er graag uit gooien en daarvoor in de plaats een HDMI poort zetten.. de DVI zit gewoon met een sisterboard via een kabel aan mn moederbord, Is het nu mogelijk om ergens (waar dan?) een HDMI controller te kopen en deze erin te zetten ipv het DVI sisterbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 11:19

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Vanwaar zou je een HDMI-poort er op willen bouwen? Is een DVI - HDMI-converter niet goed genoeg?

Tenzij je een audiostream wilt meesturen over deze aansluiting, maar dat zal helaas niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Euh, dit lijkt mij vrij lastig, kan je niet gewoon een DVI naar HDMI verloopje kopen? dan heb je alleen geen audio over de HDMI aansluiting.

erutangis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 13:44

oshiro

Chill, dude.

Een extra controller hoeft niet eens nodig te zijn, HDMI gebruikt exact dezelfde signalen als DVI-D. Je zou dus het dochterbordje moeten kunnen vervangen, in theorie is de boel pin-compatible.
Of, als je het jezelf makkelijk wil maken, je kunt een DVI-D naar HDMI-verloopstekker gebruiken :)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-07 09:40
Waarom gebruik je niet zo'n ding?

Zomaar een poort erbij bouwen in een laptop is erg omslachtig.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou de reden is dat ik een Ati HD 3650 er nu in heb en die werkt niet op de DVI ik dacht goh met de BD speler en die kaart en HDMI erin zou het wel eens leuk zijn om een filmpje op de plasma te kijken.. DVI HDMI controller werkt niet aangezien de kaart gewoon niet op DVI reageert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 09:34

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb je een beetje soldeerkunsten?
Dan kun je misschien zoiets maken http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16604, alleen dan maar met DVI (een beetje met elkaar vergelijken, en dan gewoon de geluidskabeltjes apart nemen (alhoewel, dit zou niet de beste kwaliteit opleveren vrees ik)...

Maar ik denk dat als dit bestaat, dat er ook een DVI+Sound -> HDMI verloopje bestaat....

EDIT: waarvoor is dit precies bedoeld? Ander kun je gewoon een verloopje gebruiken en dan hetzelfde met de audio doen (3.5 to RCA)... Vaak heb je een HDMI-ingang en 2 RCA connectortjes die erbij horen...

EDIT2: http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=3570 en http://www.siig.com/ViewProduct.aspx?pn=CE-HM0031-S1 heb je oplossingen, alleen zijn ze wel HEEEL duur...

EDIT3: Tjah, als je DVI poort niet werkt, pruts aan de instellingen en als het nog altijd niet werkt, garantie claimen (of support gewoon bellen, soms zit er een verborgen switch)

[ Voor 43% gewijzigd door Dima_2005 op 31-03-2009 19:41 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als de kaart niet werkt op DVI dan is die poort gewoon kapot en moet je garantie gaan claimen.

En dus, als de DVI poort kapot en je deze zou kunnen vervangen door een HDMI poort (wat je never nooit zal lukken), dan is die nieuwe HDMI poort ook gewoon stuk hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door silmaril8 op 31-03-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja eigenlijk gaat het niet om de sound die kan je gewoon DTS laten draaien met een pci kaartje van creative ofzo.. het is meer dat in mijn theorie (corrigeer me als ik fout denk) het sisterboard waar mn dvi op zit doorgeeft aan mn Mobo dat het een DVI is .. aangezien mijn kaart de DVI niet pakt en wel een kaart is voor Blu Ray dacht ik.. als er een sisterboard is met HDMI erop en die sluit ik aan op mn Mobo dat mn video kaart dan zegt: Hey een HDMI aansluiting daar wil ik wel signaal aan doorgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:35:
Dan kun je misschien zoiets maken http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16604, alleen dan maar met DVI (een beetje met elkaar vergelijken, en dan gewoon de geluidskabeltjes apart nemen (alhoewel, dit zou niet de beste kwaliteit opleveren vrees ik)...

Maar ik denk dat als dit bestaat, dat er ook een DVI+Sound -> HDMI verloopje bestaat....
Uhm een digitaal signaal zomaar omzetten in een analoog signaal? Je zou toch verwachten dat er minimaal een D/A converter kastje tussen zou zitten (en de prijs dus heel wat hoger zou zijn)...
DVI+Audio naar HDMI bestaat ook niet zomaar. Maar DVI->HDMI natuurlijk wel. Maar wat schiet je er mee op? Je verliest alleen het analoge deel van de DVI (-I) aansluiting verder blijft het signaal gewoon exact hetzelfde.

Je kunt voor 10 euro gewoon een DVI -> HDMI stekkertje kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kaart ondersteund de poort van mijn DVI niet terwijl de kaart zelf wel DVI ondersteund.. is een of ander probleem met de combi tussen kaart en de DVI poort op mn pc ofzo..

Ati HD3650
Fabrikant ATI

Series Mobility Radeon 3000

Core Snelheid * 600 MHz

Shader Speed * 600 MHz

Geheugen Snelheid * 700 MHz

Geheugen bus grootte 128 bit

Geheugen Type DDR2/GDDR3/GDDR4

DirectX 10.1, Shader 4.1

Stroom verbruik 30 Watt

technology 55 nm

Powerplay 7.0,

PCI-E 2.0, 2 dual-link-fähige DVI

formaat MXM-II

De poort is niet kapot het schijnt een bekend voorkomend probleem te zijn als je een andere MXM kaart instaleerd die nieuwer is dan je systeem ofzo.. de kaart kan gewoon geen DVI poort vinden maar ik dacht als ik nou een HDMI poort die dus net zo nieuw is als de kaart erin zet dat ie m wel kan zien..

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 297352 op 31-03-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Hij moet gewoon die DVI ondersteunen hoor. Zo niet, dan is ie kapot en zal een eventuele HDMI poort ook gewoon kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Wacht even: je sluit je laptop op je PC aan?? Dat kan niet he, je kan je laptop niet doorverbinden naar je PC... Je kan hem alleen doorverbinden naar je LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostr048
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Dima_2005 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:35:

EDIT: waarvoor is dit precies bedoeld? Ander kun je gewoon een verloopje gebruiken en dan hetzelfde met de audio doen (3.5 to RCA)... Vaak heb je een HDMI-ingang en 2 RCA connectortjes die erbij horen...
WTF HDMI > VGA/analoog audio/composiet??? dat zal wel fotoshop zijn hoop ik... anders worden er een aantal mensen genaaid denk ik...
als je ruimte over heb kan je een verloop op je dvi zetten die verder in je laptop doen en de hdmi aansluiting erbuiten houden.
Geluid erover is lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
silmaril8 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:43:
Wacht even: je sluit je laptop op je PC aan?? Dat kan niet he, je kan je laptop niet doorverbinden naar je PC... Je kan hem alleen doorverbinden naar je LCD scherm.
Laptop aan Plasma ^^ niet pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En gewoon een DVI -> HDMI kabel/converter werkt dus niet? Zou het gewoon moeten doen... Resolutie goed? Al wat met de instellingen etc van de plasma gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ok, maar je zegt ook dit:
is een of ander probleem met de combi tussen kaart en de DVI poort op mn pc ofzo..
Dus vandaar dat ik dat dacht...
Maare, zoals gezegd: de DVI poort moet het gewoon doen hoor. Zo niet dan is ie stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:49:
Ok, maar je zegt ook dit:

[...]

Dus vandaar dat ik dat dacht...
Maare, zoals gezegd: de DVI poort moet het gewoon doen hoor. Zo niet dan is ie stuk.
Nouja stuk hoeft natuurlijk niet gelijk. Kan ook gewoon iets mis zijn met de instellingen ofzo.

Al een andere bron (DVD/BR speler) aan de plasma geprobeerd?
DVI aansluiting van de laptop al aan een andere monitor geprobeerd?
Al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm het komt er dus gewoon op neer dat er geen sisterboards te koop zijn met een HDMI aansluiting op de zelfde boel pin kabel die DVI gebruikt?

hoe zit het dan met laptops die een HDMI aansluiting hebben? lijkt me dat de video controllers allemaal dezelfde kabel hebben naar het Mobo? en alle onderdelen van laptops zijn te koop ik heb alleen niemand gevonden die controllers voor laptops verkoopt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:52:
[...]

Nouja stuk hoeft natuurlijk niet gelijk. Kan ook gewoon iets mis zijn met de instellingen ofzo.

Uiteraard hoeft de DVI poort niet stuk te zijn, maar ik ga er vanuit dat TS al alles heeft geprobeerd om de DVI poort aan de praat te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 31-03-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:52:
[...]

Het is dus gewoon een voorkomend probleem.. ik had een ATI x1400 MXMII in mn laptop deze was te zwak om mn nieuwe blu ray speler aan te sturen die ik heb ingebouwd dus ging ik opzoek naar een andere kaart..
ik heb toen de HD3560 gekocht alleen net iets te snel.. het blijkt dus dat in de fujitsu siemens pi1536 de DVI niet meer werkt als je een ATI HD3650 erin plaatst.. stel ik had een Geforce 8600M Gs erin gezet had de DVI gewoon gewerkt en had ik dus met een DVI -> HDMI kabel kunnen werken... maar dat kan nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 297352 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:54:
hmm het komt er dus gewoon op neer dat er geen sisterboards te koop zijn met een HDMI aansluiting op de zelfde boel pin kabel die DVI gebruikt?

hoe zit het dan met laptops die een HDMI aansluiting hebben? lijkt me dat de video controllers allemaal dezelfde kabel hebben naar het Mobo? en alle onderdelen van laptops zijn te koop ik heb alleen niemand gevonden die controllers voor laptops verkoopt :S
Elk moederbord van een laptop is anders en ook elke bios is weer anders en de moederborden zijn meestal zo gemaakt dat ze precies en alleen maar in een soort behuizing passen. Je zal dus geen sisterboard of laptop omhulsel vinden die je kan switchen met jouw sisterboard of laptopomhulsel.

Maar reageer nou eens op de opmerking over jouw DVI poort:
Als deze helemaal niet werkt en je hebt alles al geprobeerd, dan is deze gewoon stuk hoor en dan heeft het verwisselen van de DVI voor HDMI (wat dus niet kan...) al helemaal geen zin.
Dus: de DVI moet het gewoon net zo goed doen als een HDMI poort (ze geven beiden dezelfde hoge kwaliteit af: HDMI is dus niet beter dan DVI...), zo niet dan doe je of iets fout of de DVI poort is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 297352 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:57:
[...]

Het is dus gewoon een voorkomend probleem.. ik had een ATI x1400 MXMII in mn laptop deze was te zwak om mn nieuwe blu ray speler aan te sturen die ik heb ingebouwd dus ging ik opzoek naar een andere kaart..
ik heb toen de HD3560 gekocht alleen net iets te snel.. het blijkt dus dat in de fujitsu siemens pi1536 de DVI niet meer werkt als je een ATI HD3650 erin plaatst.. stel ik had een Geforce 8600M Gs erin gezet had de DVI gewoon gewerkt en had ik dus met een DVI -> HDMI kabel kunnen werken... maar dat kan nu dus niet.
Ah ja, dat had je nog niet verteld, dat je de videokaart had vervangen.

Maar hoe weet je dat het probleem met de DVI poort specifiek ligt aan de HD3650? Heb je dat ergens gelezen of is dat jouw eigen conclusie?

offtopic:
mijn excuses voor de 2de dubbele post....

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 31-03-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
silmaril8 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:01:
[...]

Ah ja, dat had je nog niet verteld, dat je de videokaart had vervangen.

Maar hoe weet je dat het probleem met de DVI poort specifiek ligt aan de HD3650? Heb je dat ergens gelezen of is dat jouw eigen conclusie?

offtopic:
mijn excuses voor de 2de dubbele post....
Ghehe sorry ik dacht dat dat wel duidelijk was ^^
Nou ik heb op forums meerdere mensen gelezen met dit probleem dat de DVI niet meer werkt met de HD3650
maar ik weet dat de HD3650 wel in laptops zit die HDMI poorten hebben.
op de plek van mijn sisterboard waar de DVI op zit heb ik genoeg ruimte voor een iets grotere sisterboard dus ik denk dat met de ruimte enzo geen probleem is.. alleen de aansluiting en hoe kom ik aan zo een HDMI poort is het probleem.. de aansluiting van mn Sibo naar Mobo daar ga ik vanuit dat ze universeel zijn voor elke laptop zegmaar aangezien een flatcable een flatcable is en pcie een pcie aansluiting is leek het me voor de hand liggend dat dit in dit geval de aansluitingen ook gewoon universeel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Elk moederbord is ook anders qua aansluitingen aan de buitenkant. Wat dus betekent dat bijvoorbeeld je geluid plotseling links kan zitten in plaats van oorspronkelijk rechts. Daarom is het vrijwel onmogelijk om in dezelfde laptop behuizing een ander moederbord te zetten. Daarnaast is het erg duur (een los moederbord bestellen kost meestal meer dan 200 euro), en dan ben je beter af om je laptop te verkopen en een nieuwe te nemen die wel hdmi heeft.

En als de Ati HD3650 nu problemen heeft met de DVI poort, zal deze dat ook hebben met een HDMI poort aangezien ze hetzelfde grafische digitale signaal versturen.

[ Voor 15% gewijzigd door silmaril8 op 31-03-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mwha het gaat me niet om de buitenkant en qua aansluitingen op het moederbord ben ik het niet helemaal met je eens.. ik heb een blu ray speler gekocht die oorspronkelijk uit een HP laptop komt en die kon er gewoon in en werkt perfect en ik heb een sisterboard gekocht met een cardreader en met een dremel mn laptop een beetje bijgewerkt en die werkt ook gewoon uitstekend ^^ alleen mensen zijn nog niet zo ver denk ik met hdmi? ik vind het raar ik kan alles voor laptops vinden behalve HDMI aansluitingen terwijl sibos met dvi vga enz wel allemaal te koop zijn? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 297352 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:18:
mwha het gaat me niet om de buitenkant en qua aansluitingen op het moederbord ben ik het niet helemaal met je eens.. ik heb een blu ray speler gekocht die oorspronkelijk uit een HP laptop komt en die kon er gewoon in en werkt perfect en ik heb een sisterboard gekocht met een cardreader en met een dremel mn laptop een beetje bijgewerkt en die werkt ook gewoon uitstekend ^^ alleen mensen zijn nog niet zo ver denk ik met hdmi? ik vind het raar ik kan alles voor laptops vinden behalve HDMI aansluitingen terwijl sibos met dvi vga enz wel allemaal te koop zijn? :(
Ok, maar waarom denk je dat HDMI wel zou werken als DVI het niet doet? Ze sturen toch hetzelfde signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
DaMarcus schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:28:
Vanwaar zou je een HDMI-poort er op willen bouwen? Is een DVI - HDMI-converter niet goed genoeg?

Tenzij je een audiostream wilt meesturen over deze aansluiting, maar dat zal helaas niet mogelijk zijn.
Als hij ook nog een S/PDIF aansluiting (optisch is dan het meest waarschijnlijke) kun je dat ook bij die HDMI solderen.

Dat gebeurt tegenwoordig ook vaak met videokaarten die een HDMI aansluiting hebben. Je kunt dan met een kabeltje op de S/PDIF header op je moederbord, en een aansluiting op je videokaart, geluid bij je HDMI voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus nu de DVI verbonden aan de HD3650 (MXM) (met een 'sisterbord' waar die DVI aansluiting op zit?), maar volgens jou ondersteund de HD3650 geen DVI maar wél HDMI?
Begrijp ik het zo goed?

DVI-D ís HDMI, het is gewoon exact hetzelfde, alleen zonder het audio gedeelte. Lijkt me dus vreemd dat HDMI wel zou werken maar DVI niet. Maar in theorie zou er nog verschil tussen die 'sisterbord`s' kunnen zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:25:
[...]

Als hij ook nog een S/PDIF aansluiting (optisch is dan het meest waarschijnlijke) kun je dat ook bij die HDMI solderen.

Dat gebeurt tegenwoordig ook vaak met videokaarten die een HDMI aansluiting hebben. Je kunt dan met een kabeltje op de S/PDIF header op je moederbord, en een aansluiting op je videokaart, geluid bij je HDMI voegen.
Heb je hier een bron van? Ik heb zelf wel eens gezocht naar de mogelijkheid om DVI + S/PDIF samen te voegen tot HDMI, maar alleen maar dure kastjes die het digitale signaal echt mixen (zoals hierboven in dit topic ook). Volgens mij kun je niet zomaar 2 pinnen voor een audiosignaal toevoegen ofzo.
En als je het voor echte blue-ray's wil gebruiken, moet er dan ook niet een HDCP signaal op het audio gedeelte zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:26:
Je hebt dus nu de DVI verbonden aan de HD3650 (MXM) (met een 'sisterbord' waar die DVI aansluiting op zit?), maar volgens jou ondersteund de HD3650 geen DVI maar wél HDMI?
Begrijp ik het zo goed?

DVI-D ís HDMI, het is gewoon exact hetzelfde, alleen zonder het audio gedeelte. Lijkt me dus vreemd dat HDMI wel zou werken maar DVI niet. Maar in theorie zou er nog verschil tussen die 'sisterbord`s' kunnen zitten ofzo.
Ja dat is het hem in mijn theorie.. het Sibo geeft aan het Mobo door wat zij is.
In mijn geval geeft mijn Sibo nu aan mn Mobo door: "Ik ben een DVI aansluiting en mijn naam is x592Fn%2j"
of iets dergelijks.
Mijn Videokaart zoekt mijn Mobo af naar apparatuur VGA DVI HDMI etc. maar kan nu niks vinden omdat hij de naam van mijn Sibo waar mn DVI op zit niet ziet..

Stel ik neem een nieuw Sibo met daarop een HDMI die van een nieuw bouwjaar is en dus wel kan corrensponderen met mn videokaart dan kan ik weer lekker filmpjes kijken op mn plasma! ^^

dat is het idee dus zo een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja oplossing lijkt me dan om aan zo'n sisterbord te komen. Wel cool trouwens dat je je laptopvideokaart vervangen hebt. Had wel van MXM gehoord maar nog nooit iemand die er ook echt gebruik van gemaakt had. Waar heb je die videokaart uberhaupt gekocht?

Edit: Is het trouwens niet mogelijk om de bios van de HD3650 te flashen ofzo? (Net zoals bij desktop kaarten.) Beetje vergezocht misschien maar misschien is er een bios die wel gewoon DVI ondersteund.

Je hebt toch wel een 'gewoon' beeldscherm op die DVI getest he? (en dat werkte ook niet?)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:28:
[...]

Heb je hier een bron van? Ik heb zelf wel eens gezocht naar de mogelijkheid om DVI + S/PDIF samen te voegen tot HDMI, maar alleen maar dure kastjes die het digitale signaal echt mixen (zoals hierboven in dit topic ook). Volgens mij kun je niet zomaar 2 pinnen voor een audiosignaal toevoegen ofzo.
En als je het voor echte blue-ray's wil gebruiken, moet er dan ook niet een HDCP signaal op het audio gedeelte zitten?
http://www.unitycorp.co.j...256m/hdmi_spdif_cable.pdf

Wat voor geluid je eruit krijgt weet ik zo niet, ben niet echt op de hoogte van al die verschillende Dolby formaten. Maar het werkt wel, maar met nieuwere audiotypen (DTS-HD geloof ik) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:33:
Mja oplossing lijkt me dan om aan zo'n sisterbord te komen. Wel cool trouwens dat je je laptopvideokaart vervangen hebt. Had wel van MXM gehoord maar nog nooit iemand die er ook echt gebruik van gemaakt had. Waar heb je die videokaart uberhaupt gekocht?

Edit: Is het trouwens niet mogelijk om de bios van de HD3650 te flashen ofzo? (Net zoals bij desktop kaarten.) Beetje vergezocht misschien maar misschien is er een bios die wel gewoon DVI ondersteund.

Je hebt toch wel een 'gewoon' beeldscherm op die DVI getest he? (en dat werkte ook niet?)
Ja heb gewoon beeldscherm ook geprobeerd hoor ^^ alles getest ;)
MXM is mooi hoor! snap nog steeds niet waarom mensen niet laptops met MXM kopen kijk maar naar mn systeem specs hoe zwaar hij veranderd is ik heb mn laptop nu een jaar of 3 en nog steeds zie ik (gloed nieuwe) laptops die het loodje leggen tegen de mijne..

De mxm kaarten zijn volop te koop in duitsland via Ebay kan je ze gewoon makkelijk kopen..

Ja dat bios flashen daar heb ik ook aan gedacht... heb er alleen niet zoveel ervaring mee dus durfde het niet echt aan.. solderen en gaten boren in cases is meer mijn ding hoe raar het ook klinkt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 11:19

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica