MKV bestanden afspelen XP

Pagina: 1
Acties:

• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik heb een paar .MKV 1080P bestanden die ik wil afspelen op mijn acer laptop 7520 (AMD Turion 64 X2 Mobile Processor met een kloksnelheid van 2.2Ghz en een geheugen van 4 GB) met 'windows media player', als het bestand net een paar seconden bezig is gaat het beeld schokken en zie ik dat mijn processor belasting boven de 90% is.
Wat ik totdusvere denk te weten over XP is dat de 1 programma niet de 2 processoren tegelijk kan gebruiken om de berekeningen te doen, WMP moet de MKV bestanden berekend/versnellen via de processor,
Het geheugen van 4 Gb word niet ondersteund door XP.

Als ik Vista 64 bit erop ga zetten ipv XP, zou dan de MKV bestanden soepeler lopen, omdat deze wel de 2 processoren tegelijk kan gebruiken, of kan ik beter een andere Laptop kopen (is de dure oplossing), of kan ik ze beter omzetten naar mpg4 bestanden.

Alvast bedankt Robert

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29

scorpie

Supra Addict

Probeer eens een andere mediaplayer? VLC / KMPlayer ofzo. Anders kun je de probeerversie van de CoreAVC player proberen, die hebben betere HD ondersteuning in vergelijking met windows media player.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22
CoreAVC is trouwens geen player, je zou CoreAVC kunnen gebruiken icm VLC/KMplayer..

Wat voor videokaart heb je?

Als je hiermee geluk hebt zou je bijv MPC Home CInema kunnen pakken en zorgen dat hardware matige versnelling via je videokaart loopt, dan zou je veel MKV bestanden moeten kunnen afspelen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

zoomplayer in samenwerking met coreavc codec doet het erg goed bij mijn oudere apparatuur, dus dan moet het bij jou ook kunnen werken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Dzjudz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Probeer inderdaad een Media Player Classic of VLC.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

naze1975 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:24:
Als ik Vista 64 bit erop ga zetten ipv XP, zou dan de MKV bestanden soepeler lopen, omdat deze wel de 2 processoren tegelijk kan gebruiken, of kan ik beter een andere Laptop kopen (is de dure oplossing), of kan ik ze beter omzetten naar mpg4 bestanden.
Waarschijnlijk niet. De meeste "gevonden" mkv bestanden zijn niet geschikt om in meerdere threads te decoderen.

Misschien dat de grafische kaart in je laptop ondersteuning heeft voor het afspelen van x264 (ik neem aan dat je dat bedoelt, MKV is slecht een container) bestanden.

Zelf gebruik ik deze media speler: http://mpc-hc.sourceforge.net/

[ Voor 5% gewijzigd door 7o9 op 31-03-2009 19:32 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29

scorpie

Supra Addict

rscheper schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:29:
CoreAVC is trouwens geen player, je zou CoreAVC kunnen gebruiken icm VLC/KMplayer..

Als je hiermee geluk hebt zou je bijv MPC Home CInema kunnen pakken en zorgen dat hardware matige versnelling via je videokaart loopt, dan zou je veel MKV bestanden moeten kunnen afspelen.
mjah ok, coreplayer dan...

http://www.mobihand.com/product.asp?id=16786

zie de coreavc decoder in, dus komt op hetzelfde neer.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rscheper schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:29:

Kan niet (voor zover ik weet). VLC gebruikt ingebouwde codecs.

Ik gebruik zelf Media Player Classic icm CoreAVC, werkt perfect en speelt schokvrij itt VLC.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
7o9 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:31:
Waarschijnlijk niet. De meeste "gevonden" mkv bestanden zijn niet geschikt om in meerdere threads te decoderen.
Pardon, maar iets dat dusdanig parallel is dat een GPU het kan decoderen is per definitie geschikt voor multi-threading. De enige 'maar' is of je een codec geinstalleerd hebt staan voor die MKV die multi-threaded is en of de videoplayer daar ondersteuning voor heeft.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• naze1975
Mijn videokaart is een nVidia GeForce 8600M GS 512 Mb dedicated. Met vlc en wmp met coreAVE blijf het vooral met de vlc een drama, met de wmp gaat het zeker wel een seconde of 20 tot 30 goed en dan gaat het beeld schokken, maar als je een mkv afspeeld gaat dat dan via de videokaart of via de processor, met andere woorden wat moet er sneller worden?

Iedereen alvast bedank voor de reactie's

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 18:31
Je CPU is niet snel genoeg om de video te decoderen. Gelukkig beschikt je laptop over een goede videokaart, waardoor het toch mogelijk is om deze video's probleemloos af te spelen. Je hebt in dit geval twee mogelijkheden. De eerste is door middel van DXVA, en de tweede door middel van CUDA. Beide guides geven je alle informatie die je nodig hebt om het werkend te krijgen.

• naze1975
Even de laatste update, het wil ook wel werken om de koeling van de laptop even schoon te maken, Nadat de laptop ook zelfs problemen gaf bij het afspelen van dvd heb ik even met everest de teperaturen van de laptop gekeken dezen waren ver over de 70 graden voor de cpu als de gpu, nadat ik de koelribben stof vrij had gemaakt speel de laptop ook moeiteloos 1080p af, met een processor belasting van circa 60%

iedereen bedankt voor de moeite.
Pagina: 1