Ik heb een paar .MKV 1080P bestanden die ik wil afspelen op mijn acer laptop 7520 (AMD Turion 64 X2 Mobile Processor met een kloksnelheid van 2.2Ghz en een geheugen van 4 GB) met 'windows media player', als het bestand net een paar seconden bezig is gaat het beeld schokken en zie ik dat mijn processor belasting boven de 90% is.
Wat ik totdusvere denk te weten over XP is dat de 1 programma niet de 2 processoren tegelijk kan gebruiken om de berekeningen te doen, WMP moet de MKV bestanden berekend/versnellen via de processor,
Het geheugen van 4 Gb word niet ondersteund door XP.
Als ik Vista 64 bit erop ga zetten ipv XP, zou dan de MKV bestanden soepeler lopen, omdat deze wel de 2 processoren tegelijk kan gebruiken, of kan ik beter een andere Laptop kopen (is de dure oplossing), of kan ik ze beter omzetten naar mpg4 bestanden.
Alvast bedankt Robert
Wat ik totdusvere denk te weten over XP is dat de 1 programma niet de 2 processoren tegelijk kan gebruiken om de berekeningen te doen, WMP moet de MKV bestanden berekend/versnellen via de processor,
Het geheugen van 4 Gb word niet ondersteund door XP.
Als ik Vista 64 bit erop ga zetten ipv XP, zou dan de MKV bestanden soepeler lopen, omdat deze wel de 2 processoren tegelijk kan gebruiken, of kan ik beter een andere Laptop kopen (is de dure oplossing), of kan ik ze beter omzetten naar mpg4 bestanden.
Alvast bedankt Robert