Toon posts:

Files veranderd in Aliassen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een half jaar een Externe hd (Lacie) gekoppeld aan mijn Macbook.(Mac OX)
Ik gebruik deze hd vooral om muziek te storen die ik gebruik als ik draai live.

Nu zijn er een aantal files (ongeveer 150) veranderd in een Alias en dus onbruikbaar geworden voor te draaien, te schrijven, te verwijderen noem maar op. Is er een mogelijkheid om deze te recoveren? Ook heb ik geen flauw idee hoe dit gekomen is (al heb ik enkele keren per ongeluk niet mijn HD eerst verwijderd voor het loskoppelen)

alle (kapotte) files zijn in alfabetische volgorde.. het begint bij ergens bij de T en eindigt bij de Z
(het is een grote map met ongeveer 1500 (muziek)files)
De verschillende files zijn op verschillende tijdstippen aan deze map toegevoegd.. (ook heb ik enkele tussentijds nog gebruikt voor te draaien en was er niets aan de hand).. dus er is niks met het schrijven naar de schijf misgegaan.

Groet Ward

ps.

wat nog vreemder is... is dat deze aliassen 0KB zijn en stammen uit 1 januari 1904 00:19

hadden ze toen al mac? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 19:34 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 20:41

Joran

<3 natalee

Ik had precies dezelfde timestamp en problemen met een usb-stick (geformateerd op NTFS). Deze problemen waren verdwenen nadat ik op windows de stick een lekker chkdsk /r (/r) heb gegeven.

Send me your gameboys

Verwijderd

Topicstarter
het begin snap ik... het einde niet :)

verklaar u nader

Verwijderd

Topicstarter
Iemand de mogelijkheid om mij dit uit te leggen?

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:04:
Iemand de mogelijkheid om mij dit uit te leggen?
prik hem in een windows PC en doe dan start uitvoeren in het scherm wat dan verschijnt typ je chkdsk [driveltter] /r en druk je op enter/ok

driveltter kan D: of E; zijn.. Bovenstaand werkt natuurlijk alleen als hij geformateerd is als ntfs of fat32...

apt-get moo

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Of gewoon in Terminal.app
sudo hdutil repairVolume /Volumes/[NAAM_SCHIJF]

Waar [SCHIJF_NAAM] de naam is zoals je hem op je desktop ziet. Hij vraagt overigens om je wachtwoord.

[ Voor 38% gewijzigd door zAo op 06-04-2009 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beetje laat, maar de checkdisk via Windows loste alle problemen op!

dankjewel!
Pagina: 1