is het mogelijk om de pc speaker te vervangen door een krachtiger exemplaar, zoals een autoluidspreker van 100 watt
en zou dat dan veel beter geluid kunnen leveren of kan de comp dat niet aansturen?
zolang de speaker die je gaat aansturen geen lagere impendantie (=weerstand voor wisselstroom) heeft dan de standaard (zal wel 8 Ohm zijn) zul je niets opblazen. Maar waarom zou je een beter speaker geluid willen? die van mij doet alleen piepen als ik iets te knullig aan het om-/inbouwen geweest ben
Het is hoofdzakelijk niet de speaker maar de versterker die de volume bepaalt, de klank met goede speakers zal wel beter zijn. Zet dan een goedkoop HiFi versterkertje met 2 leuke huiskamerspeakers naast je PC
Mijn neef heeft ooit wel een hele grote speaker eraan gehangen, konden we teminste beneden horen wanneer de downloads (@1200bps
) klaar waren.
het zit zo: Ik heb onlangs Linux (mandrake 7.2) en BeOS erop gezet. Nu werkt mijn geluidskaart niet. Na lang zoeken heb ik een "pc speaker" driver gevonden. Alleen alles is heel zacht, je hoort het nauwelijks boven de koeler uit
en zodra ik het geluid opvoert dan begint ie flink te suizen. Dus nu was ik van plan om onze oude autobox(en) van (2x)100 WATT te gebruiken (ook 1 rood en 1 zwart draadje).
Maar voordat ik aan de slag ga wil ik wel weten of het gewoon werkt en of er dan geluids"winst" is.
Maar voordat ik aan de slag ga wil ik wel weten of het gewoon werkt en of er dan geluids"winst" is.
Verwijderd
Koop effe een 1000 watt eindversterker dat is leuk joh. Je kan ook gewoon je geluidskaart goed krijgen is dat niet nog mooier ?
je kunt de pc spekaer ook wel doorlussen naar je geluidskaart.. it wel een aansluitinkje op de kaart zelf, PC speaker of anders Line in.
Je geluidskaart doet het dan wel niet maar volgens mij wordt dat geluid wel gewoon door de geluidskaart naar je boxen gestuurd.. weet niet zeker of dit werkt maar lijkt mij de 'netste' oplossing
Je geluidskaart doet het dan wel niet maar volgens mij wordt dat geluid wel gewoon door de geluidskaart naar je boxen gestuurd.. weet niet zeker of dit werkt maar lijkt mij de 'netste' oplossing
ik heb een geluidskaart met een wazige chipset ooit gekocht voor 25 piek op pc dumpdag... en ik betwijfel dat ie ondersteund wordt.
en eehh... waar kan ik die 1000 watt eindeversterker kopen
en eehh... waar kan ik die 1000 watt eindeversterker kopen
hmmm een interessante optie, waar kan ik een tutorial vinden?Op dinsdag 27 februari 2001 14:48 schreef rick_h het volgende:
je kunt de pc spekaer ook wel doorlussen naar je geluidskaart.. it wel een aansluitinkje op de kaart zelf, PC speaker of anders Line in.
Verwijderd
[1000W Mode]Op dinsdag 27 februari 2001 13:08 schreef Bigs het volgende:
Mijn neef heeft ooit wel een hele grote speaker eraan gehangen, konden we teminste beneden horen wanneer de downloads (@1200bps) klaar waren.
_PING_ !
[/1000W Mode]
ROFLMAO
Verwijderd
jammer maar dat werkt niet volgens mij je moet namelijk de line in ook aansturen. Met software. Die eindversterker kan je bij de radiobeurs halen in Dordrecht onder louter bv staat hij in het tel boek suc6 ermee
neem lekker krachtige actieve speakers. zijn wel iets duurder maar de verhouding versterker->speaker is perfect. sluit ze direct aan op je soundkaartje en knallen maar!!!
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Al zet je een 1000 Watt luidspeaker neer je versterker blijf knudde.
Koop een goeie versterker en echte luidspeakers en je hebt een stuk beter geluid. Het hoef echt geen 100 Watt te zijn. Is heeeeeel hard hoor als je die een meter voor je hebt staan.
Koop een goeie versterker en echte luidspeakers en je hebt een stuk beter geluid. Het hoef echt geen 100 Watt te zijn. Is heeeeeel hard hoor als je die een meter voor je hebt staan.
Ik heb paar weken terug mooie dolby surround 5.1 DTS versterker met speakers en cd-speler gekocht. Gewoon stereo apperatuur, niet van die flauwe PC-speakertjes. Is een relatief goedkope set van Sony. En dat blaast best hard. Staan nou nog een DVD-speler en MD-speler op het verlanglijstje
hûh ben ik nu de draad kwijt of bedoelen jullie gewoon de pc speakers, zoals een boxje naast je monitor? Nou ik bedoel de pc speakers, je weet wel die ene die in je pc zit, zo'n kale, waarvan de het magneetje kan zien.
dusse mij vraag dan weer, eeh kan dat nu wel of niet dan...
dusse mij vraag dan weer, eeh kan dat nu wel of niet dan...
moet je ff op je geluidskaart kijken (op de printplaat) of er zo'n aansluitinkje op zit, zit dacht ik op de meeste gekuidskaarten. En als ie dr niet op zit zit er vast wel een (interne) line in aansluiting op of een aansluiting voor cd-audio.. is volgens mij allemaal hetzelfde. Dan moet je de 2 kabeltjes van de pc speaker verbinden met zo'n aansluiting en het zou moeten werken.. ik weet alleen niet 100% zeker of dit ook zonder drivers werkt.. lijkt me haast geen probleem.. kan alleen niks garanderenOp dinsdag 27 februari 2001 14:53 schreef Liquid het volgende:
[..]
hmmm een interessante optie, waar kan ik een tutorial vinden?
Just My Two Cents..
Al dit geknutsel met losse luidsprekers en pc-speakertjes leidt tot niks. De kwaliteit zal je vies tegenvallen.
Vervang eerst je geluidskaart door iets dat wel ondersteund wordt door Mandrake/BeOS. Soundblaster 64/128 zal ongetwijfeld werken (maar check het zelf toch even): 50 gulden
Neem een HIFI versterker een een paar leuke huiskamer boxen zoals iemand al eerder in deze thread meldde. Beiden op de rommelmarkt te vinden. (heb op ibazar zelf 2 mooie sony boxen op de kop getikt voor 55,-)
Verkijk je verder niet op grote getallen als het om vermogen gaat. Continue vermogen is wat telt. Mijn 2x50 watt hifi versterker gaat nooit voluit. Als 'ie ruwweg 2x10 watt staat te blazen zijn mijn bovenburen pissig.
Nog een voorbeeld: Ik speel basgitaar in een coverband en gebruik bij optredens een 80 watt basgitaarversterker als monitor. Je wilt niet weten hoeveel geluidsdruk dat ding produceert als je er 2 meter vanaf staat.
Oordoppen zijn geen luxe als ik op lange termijn geen blijvende schade op wil lopen.
Dus..
Al dit geknutsel met losse luidsprekers en pc-speakertjes leidt tot niks. De kwaliteit zal je vies tegenvallen.
Vervang eerst je geluidskaart door iets dat wel ondersteund wordt door Mandrake/BeOS. Soundblaster 64/128 zal ongetwijfeld werken (maar check het zelf toch even): 50 gulden
Neem een HIFI versterker een een paar leuke huiskamer boxen zoals iemand al eerder in deze thread meldde. Beiden op de rommelmarkt te vinden. (heb op ibazar zelf 2 mooie sony boxen op de kop getikt voor 55,-)
Verkijk je verder niet op grote getallen als het om vermogen gaat. Continue vermogen is wat telt. Mijn 2x50 watt hifi versterker gaat nooit voluit. Als 'ie ruwweg 2x10 watt staat te blazen zijn mijn bovenburen pissig.
Nog een voorbeeld: Ik speel basgitaar in een coverband en gebruik bij optredens een 80 watt basgitaarversterker als monitor. Je wilt niet weten hoeveel geluidsdruk dat ding produceert als je er 2 meter vanaf staat.
Oordoppen zijn geen luxe als ik op lange termijn geen blijvende schade op wil lopen.
Dus..
En je buren maar denken...Op dinsdag 27 februari 2001 14:58 schreef Nemesis het volgende:
[1000W Mode]
_PING_ !
[/1000W Mode]
"wat speelt die jongen toch op een raar instrument?!?"
LOL!!
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Verstandige zet.Op dinsdag 27 februari 2001 15:28 schreef ConZito het volgende:
Ik heb paar weken terug mooie dolby surround 5.1 DTS versterker met speakers en cd-speler gekocht. Gewoon stereo apperatuur, niet van die flauwe PC-speakertjes. Is een relatief goedkope set van Sony. En dat blaast best hard. Staan nou nog een DVD-speler en MD-speler op het verlanglijstje
Die flauwe PC speakers klinken voor geen meter
Pagina: 1