[JNLP/Java]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 17:33
We zijn hier bezig met een applicatie (die evrwerkt zit in 1 jar) via webstart te verspreiden (als ik het zo goed uitleg). Iedereen kan nu via een JNLP bestand de Jar ophalen, dat werkt prima, de applicatie en dergelijke wordt gestart. Echter, de applicatie gebruikt een propperties file die buiten de jar moet blijven (security en derglijke). Is er een mogelijkheid dat ik de propperties file mee stuur naar de client ? Het liefst alleen via een aanpassing in het JNLP.

Is zoiets mogelijk of zitten we vast aan het recompilen van de jar?

Extra info:
Betreft 1 jar file en 1 properties file op een webserver die voor iedereen uit te lezen is zonder security binnen het netwerk. We willen verschillende soorten JNLP bestanden maken voor de verschillende groepen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Via JNLP kun je alleen JAR files verspreiden. Maar je kunt uiteraard wel zelf in je applicatie de properties file ophalen (als die op dezelfde server/hostname staat als de JNLP kan dat ook zonder buiten de sandbox te gaan).

Mogelijke oplossingen zijn dus:

1. zelf ophalen in je applicatie
2. in een aparte jar stoppen
3. meeleveren in de jar

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-03-2009 18:42 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
Het is namelijk zo dat de jar file gekocht is, het is dus een applicatie van een 3de party. De complete jar file stikt van de md5 checks en dergelijke. Normaal is het dus zo dat we jar file en de property file bij iemand op de pc zetten en dan starten, de applicatie checkt zelf of er in de map van de jar een properties file aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Als de 3rd party jar alleen maar in de map van de jar kijkt naar één file met een bepaalde naam, dan ga je het met JNLP niet voor elkaar krijgen1. Als er bijv. ook in het classpath wordt gekeken, dan is optie 2 w.s. haalbaar.

1 tenzij je er zelf - vies/unsupported - omheen gaat zitten werken, bijv. met een JNLP installer op basis van java.security.CodeSource

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
optie 2 moet ik morge ff uit vissen dan. Ben er bang voor dat het niet gebeurd.
Het enige wat we willen bereiken is dat iedereen de zelfde propertiesfile en Jar gebruikt (als er een server veranderd en dergelijke).

Misschien is JNLP geen goede oplossing er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Het zal geheel afhangen van op welke manieren je die 3rd party app/library van properties kunt voorzien. Welke app/lib gaat het eigenlijk om?

Overigens bedacht ik nog een mogelijke 4e optie: de <properties> sectie in de JNLP file.

[ Voor 17% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-03-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
Op de eerste vraag mag/kan ik geen antwoord geven. Mijn collega heeft er vandaag na gekeken, en ik zie nu in de jar (als ik hem uit gepakt heb dat er een classe bestaat voor webstart, dus ik heb een flauw vermoede dat die als main class gebruikt moet worden, en dat we dan weer een eind verder komen. Maar daar ga ik morge weer mee verder :)

Bedankt voor je hulp alvast
Pagina: 1