Toon posts:

[dual screen] Full game zonder minimaliseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb 2 schermen op mijn computer en ik zou graag op ene scherm willen msnen, surfen etc. en op de andere scherm full screen willen gamen. Alleen lukt mij dat niet. Want namelijk, vanaf als ik op de ander scherm klik op het bureaublad dan minimaliseerd de full game ineens naar de taakbalk. Iemand ideetje hoe ik dat kan fixen? Desnoods met wat trukjes/tools/programma's

Bedankt alvast.

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 22:37
Als je je spel windowd draaid dan kan je daarnaast gewoon nog msnen enzo, zo niet dan geeft je videokaart zo veel mogenlijk aandacht aan je primiere aplicatie zoals je spel, dus als je iets anders gaat zijn aandacht daarop en dus het spel niet.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

De focus ligt inderdaad op je fullscreen spel, hetzelfde met een video die je afspeelt, zodra je bezig gaat op het andere venster komt ineens je startbalk in beeld aan de linkerkant.

Er zijn geen tools om dit toch voor elkaar te kunnen krijgen, behalve je spel (al dan niet met een lagere framerate) windowed te spelen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 16:40 ]

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-02 21:27

SECURITEH

Man of legend.

Ik draai zelf de games in windowed mode op de volledige resolutie van het scherm, sommige (VALVE) games laten het toe om de border te verwijderen waardoor je niet eens ziet dat je in windowed mode werkt. :p

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb toch nog maar eens gezocht op het internet, maar vond niets beters. Dan zal het maar via windowed mode moeten. Maar de games starten standaard in full screen mode, kan ik niet ergens aanpassen dat alle games direct automatisch in windowed mode opent ipv voor dat ik opstart naar eigenschappen > -window toe te voegen?

• mysticyx
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik weet dat het topic een beetje oud is, maar mijn probleem is precies hetzelfde.

Het stomme is, als ik bijvoorbeeld in Garry's Mod zit en op escape druk om het menu te openen, kan ik de muis gewoon vrij bewegen naar een van mijn andere schermen en de webpagina die daar weergegeven wordt gewoon scrollen, zonder dat mijn spel minimaliseert. Zodra ik klik is het echter uit met de pret.

Je zou toch zeggen dat dit dus een ingebouwde functie is... die je d'r op de een of andere manier ook uit zou moeten kunnen bouwen. Kan iemand met meer verstand hier zijn licht eens op laten schijnen?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 08:06

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Meende dat dit niet zo zeer aan de spellen lag maar aan DirectX ;) Enige wat je kan doen is windowed mode spelen, denk niet dat er een andere manier is ;)

Sommige spellen hebben een soort van omweg, Battlefield Bad Company 2 schakelt automatisch naar windowed mode als je alt+tab'd of met je muis op het andere beeldscherm klikt ;)

www.maartendeboer.net

• mysticyx
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ok, bedankt.

Verwijderd

Gezien het feit dat we weer wat verder in de tijd zijn, ben ik benieuwd of er al updates zijn op dit gebied! Ik zit namelijk ook met dit 'probleem' --> op het ene scherm een Full screen game spelen en op het andere scherm met bijv. Word bezig zijn. Nu hoor ik veel (positiefs) over UltraMon, maar volgens mij lost die dit probleem niet op.

Het lijkt er dus (nog steeds) op, dat de enige manier is om de game niet full screen te spelen - wat al eerder geconstateerd is???

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik denk eigenlijk dat dit nooit zal veranderen aangezien fullscreen applicaties een aantal zaken 'capturen'.
Dit gaat dan onder andere om resources van de PC maar ook om het capturen van de muis.

Ik heb zelf 2 schermen waarbij ik het tweede scherm gebruik voor MSN, Winamp, mIRC etc.
Winamp bedien ik helemaal met de multimedia toetsen op mijn keyboard en zodra ik zie dat iemand op MSN mij aanspreekt dan alt+tab ik uit de game wanneer ik met diegene wil chatten.
Misschien komt het omdat ik oa. een SSD in mijn PC heb waardoor het minimaliseren/maximaliseren van een game vrij snel gaat, maar ik vind het zelf niet hinderlijk werken...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-02 16:12
Da_maniaC schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:36:
Ik denk eigenlijk dat dit nooit zal veranderen aangezien fullscreen applicaties een aantal zaken 'capturen'.
Dit gaat dan onder andere om resources van de PC maar ook om het capturen van de muis.

Ik heb zelf 2 schermen waarbij ik het tweede scherm gebruik voor MSN, Winamp, mIRC etc.
Winamp bedien ik helemaal met de multimedia toetsen op mijn keyboard en zodra ik zie dat iemand op MSN mij aanspreekt dan alt+tab ik uit de game wanneer ik met diegene wil chatten.
Misschien komt het omdat ik oa. een SSD in mijn PC heb waardoor het minimaliseren/maximaliseren van een game vrij snel gaat, maar ik vind het zelf niet hinderlijk werken...
Alleen kunnen sommige games niet goed tegen ALT-tabben, waardoor het of extreem lang duurt of gewoon crashen. Het lijkt me wel een leuke feature voor Windows 8 of voor toekomstige games, dat je gewoon met je muis naar het andere scherm kunt. In sommige games (zoals World of Warcraft) kan dit al als je de game in windowed mode zet.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 13:49
SECURITEH schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:59:
Ik draai zelf de games in windowed mode op de volledige resolutie van het scherm, sommige (VALVE) games laten het toe om de border te verwijderen waardoor je niet eens ziet dat je in windowed mode werkt. :p
Dit laten alle Source Engine games toe :)

Je moet daarvoor de volgende parameters opgeven waarmee het spel start:
-sw -noborder

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-02 14:30
Sommige games bieden ook de optie "fullscreen windowed". Bij World of Warcraft werkt dit best goed. Je game wordt zonder borders op je 1e scherm weergegeven en op je tweede scherm ben je lekker aan het surfen.

Het omschakelen gaat redelijk soepel, maar WoW is dan ook niet echt een demanding game...
Pagina: 1