Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Vandaag kwam ik thuis en merkte ik dat mijn voeding een zoemend / tikkend geluid maakt.
De voeding in kwestie is een antec truepower quattro 850.

Ik heb de pc nog niet geboot uit vrees dat de voeding stuk is en zo een ander onderdeel van mijn pc met zich mee neemt.
Ik heb niets speciaal met de pc gedaan de dag ervoor dus dit is voor mij iets heel raar. :?

Kan ik er vanuit gaan dat de voeding stuk is / stuk aan het gaan is?
De voeding is zowiso nog onder garantie dus kan ze makkelijk gaan omruilen.

Ik heb de voeding ondertussen afgekoppeld van alles en nog steeds maakt deze een zoemend geluid vanaf er stroom op komt te zitten.

Alle hulp/kennis is welkom

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je nog garantie hebt gewoon terug naar de winkel ermee, want er is inderdaad iets niet goed...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Op naar de winkel :)

Jammer en nu hopen dat hij niks heeft gesloopt terwijl ik niet aanwezig was (ook al stond hij uit)

Bedankt voor de 2nd opinion !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Ben naar de winkel geweest en daar hingen ze hem aan een testblokje waardoor hij een boot gesimulleerd krijgt oid. Natuurlijk kwam er daar geen abnormaal lawaai uit. ik maak er momenteel een filmpje van en ga morgen nog maar eens terug naar de winkel.
Wat jammer zeg , na een maand begeeft de voeding het al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Is je stop contact geaard en zo? er moet ergens een evrschil zijn met de winkel waarom hij het wel bij jou thuis doet en niet in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat je pc normaal constant onder spanning? dus de stekker in het stopcontact ook al is de pc uit? het zou een defecte condensator kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je hem thuis aan de stroom hangt dan maakt hij geen lawaai, maar als hetzelfde gebeurd bij de winkel dan niet?

Of begrijp ik het nu verkeerd?

Tijdsafhankelijk kan best in de vorm van condensatoren, dan zou je de voeding gewoon enige tijd aan het stroom moeten laten hangen in de winkel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
De voeding hangt inderdaad altijd aan de stroom hier thuis.
Hij maakt het lawaai echter steeds minder luid (ook hier thuis). Het is wel de eerste keer dat hij dit deed vandaag. Heb het nog nooit voor gehad en ik dacht ook aan kapotte condensator (lekke ofzo)

Als voeding in steekt is het alsof er een vlieg in me voeding zit. Met een zacht gekraak er bij. Als ik de voeding dan uitschakel zoemt ze nog lekker even door.

Maak ik me hier zorgen voor niets of wat ?

OF de voeding geaard is : hij steekt rechtstreeks in een normale stekker (met zo'n aard pinnetje dr uit toch:?)

edit : filmpje gemaakt met iphone : http://rapidshare.com/files/215818002/1238517132.mov.html

Niemand een idee???? beetje hopeloos aan het worden.
Heb een stekker op het werk geprobeerd en daar maakt de voeding enkel een licht zoemend geluid.
Zou dit een lekje zijn dat in orde is of wat :'(

[ Voor 25% gewijzigd door sleepwalkerbe op 01-04-2009 11:03 ]

Pagina: 1