Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP-Onbekend apparaat

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Windows geeft op mijn laptop in apparaat beheer an 2 onbekende apparaten te hebben. Ik heb alle drivers van de toshiba site gedownload en geinstalleerd. Hij blijft aangeven onbekende hardware te hebben.
Hoe kom ik erachter welke driver hij mist?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Over welke apparaten/hardware gaat het of heb je er niet meteen zelf een idee van?

Al eens het volgende gedaan?
- rechter-muisknop op 'Deze computer', ga naar het tabblad 'Hardware' en klik op 'Apparaatbeheer'.
Je krijgt nu een overzicht van alle hardware die op je computer is/blijkt aangesloten. Ook moet je
er normaal te zien krijgen voor welke hardware er problemen geconstateerd zijn (een rood kruis erbij ofzo...).

- Kijk dus eens of je in de hardware-lijst de apparaten kunt zien waarmee er problemen zijn, klik op deze dan
met rechter-muisknop en kies voor 'stuurprogramma bijwerken'.

Indien je vanaf het begin al weet met welke apparaten het probleem te maken heeft, kun je eens nader
nakijken van welke fabrikant deze apparaten zijn. Kijk dan eens op de website van die fabrikant (vb. Logitech), zoek deze apparaten op en kijk of er drivers kunnen gedownload worden (vaak eens de oplossing) of als er ondersteuning is.

Nog een algemene tip bij installatie van een apparaat/hardware (daarmee komt meestal ook software bij te kijken):
- indien je een apparaat begint te installeren, zorg je er altijd best voor eerst te beginnen met de installatie van de software zonder dat je apparaat al is aangesloten. Meestal zal de installatie-handleiding van je software na enkele stappen zelf aangeven wanneer je het apparaat effectief mag beginnen aansluiten op je computer. (doe je dit niet dreigt je installatie te mislopen en niet afgestemd/erkend te zijn met je software, met alle gevolg dat je apparaat/hardware niet zal herkend worden of gewoonweg niet zal werken).
- om nog wat verder te draven, wil ik nog meegeven dat de installatie van een apparaat/hardware en de software daarbij ook heel soms nog gehinderd kan worden door een anti-virusprogramma.

OK, laat iets weten of je je probleem hiermee hebt kunnen oplossen.

((bij het posten van een topic is het vaak ook meteen al erg handig voor de lezers hier om je besturingssysteem-specificaties te zien, gaat het om XP of Vista en om welk service pack het gaat enzo verder...dus liefst meteen al wat details)).

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Het betreft hier een toshiba tecra laptop (s5 serie)
Ik heb via de toshiba site alle drivers gedownload en verwerkt in een slipstream (xp sp3)installatie.
Na de installatie zie je in apparaatbeheer nog 2 "onbekende apparaten" staan. Heb echter geen idee welke dit zouden moeten zijn.

Fingerprint en bluatooth zaken zijn allemaal correct geinstalleerd maar wat onbekende apparaten dan moeten zijn? Geen idee. Heb al eens de drivers stuk voor stuk geinstalleerd maar dan staan er nog steeds 2 onbekend.

Als ik deze verwijder herkent windows 2 devices bij het booten............onbekend

Hoe kom ik erachter welke het zijn?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Zijn er apparaten waarmee je moeilijkheden ervaart (of die gewoon helemaal niet werken)?

Het kunnen best apparaten zijn die je naast je laptop hebt aangekocht (bv. externe usb-muis).
Het wordt moeilijk voor een ander om te weten over welk apparaat het bij jou gaat. Maar kijk nog eens onder welk gedeelte (vb. beeldschermadapters of modems, ...) de apparaten staan die 'onbekend' zijn.

Post eventueel eens een afbeelding ter verduidelijking.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Probeer ze eens te installeren via apparaat beheer. Misschien heeft windows de drivers wel gewoon. Je komt er dan snel genoeg achter of het werkt of niet ;).

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik heb alle drivers voor mijn laptop (x51 van Asus) gedownload, de .exe's uitgepakt in mapjes, en dat op 'n cd gebrand.

Cd in laatje doen, en via apparaatbeheer xp zelf laten zoeken naar de drivers.

Werkt hier feilloos! 8) Hopelijk bij jou ook. ;)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Probeer dit anders eens: Unknown Device Identifier
Identify unknown devices not recognized by Windows in your system especially after you reinstall your system and cannot figure out what all those yellow question mark labeled devices really are. Help you search for workable drivers on the Internet and contact hardware manufacturer or vender directly. Driver backup is optional after you have all your device drivers installed. USB 1.1/2.0 Device, IEEE 1394 Device, ISA Plug and Play Device, AGP Bus Device and PCI Device can all be identified. Driver backup is optional. English and French interfaces.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Richub schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:20:
Ik heb alle drivers voor mijn laptop (x51 van Asus) gedownload, de .exe's uitgepakt in mapjes, en dat op 'n cd gebrand.

Cd in laatje doen, en via apparaatbeheer xp zelf laten zoeken naar de drivers.

Werkt hier feilloos! 8) Hopelijk bij jou ook. ;)
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn x51l en heb nog steeds twee onbekende apparaten die ik niet geinstallleerd krijg. (Base system device)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je bij de eigenschappen van het apparaat kijkt naar het unieke vendor ID en subcode, en dat door Google haalt, kom je er snel genoeg achter.
Pagina: 1