• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb een leuk game pc gebouwd.

Nu zat er bij mijn Foxconn moederbord uiteraard een I/O Shield.
Als ik 'm in de kast plaats staat de shield nogal bol. Ook in een andere kast is dit zo.
Nu kan ik de onboard video en een paar USB poort niet goed aansluiten. Ze gaan er niet helemaal in, ze worden weer uit de poort gedrukt.

De shield is ook niet zo flexibel, vrij hard zelfs. Niet zo soepeltjes als die van Gigabyte en ASUS.

Nu heb ik gezocht of het ding belangrijk is, de meeste zeggen van niet. Maar sommige zeggen dat het shield
het moederbord van aarde voorziet?!?!

Ja wat nu? Kan ik de shield gewoon weg laten?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zou je niet gewoon eens goed kijken waarom hij bol staat? Hij zou namelijk gewoon om de aansluitingen moeten passen. Misschien zit er ergens een stalen plaatje die in de weg zit of zo?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Plakjekaas
Hooglander1 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:39:
Zou je niet gewoon eens goed kijken waarom hij bol staat? Hij zou namelijk gewoon om de aansluitingen moeten passen. Misschien zit er ergens een stalen plaatje die in de weg zit of zo?
Nee dat heb ik al onderzocht. Zelf bij 2 andere kasten staat ie een beetje bol.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hoe komt het dan dat hij bol staat? Is de uitsparing in de kast dan niet groot genoeg?

Volgens mij maakt het niet uit of je de shield gebruikt. De aarding zal eerder van de afstandsbusjes moeten die tussen het moederbord en de kast zitten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Plakjekaas
Hooglander1 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:42:
Hoe komt het dan dat hij bol staat? Is de uitsparing in de kast dan niet groot genoeg?

Volgens mij maakt het niet uit of je de shield gebruikt. De aarding zal eerder van de afstandsbusjes moeten die tussen het moederbord en de kast zitten.
Ik zou niet weten waarom ie bol staat. De uitsparing in de kast is goed, er zat eerst een Gigabyte moederbord in en die shield had het niet.

Was wel naar de winkel terug geweest, maar helaas hadden ze geen andere shield voor me.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt een moederbord ook zonder kast helemaal functioneel gebruiken, dus daar is een shield niet voor nodig.

Echter je kun ook voor de mechanische oplossing gaan:

Met een hamer shield plat maken of met een blikschaar passend maken zodat hij niet bol staat. Dat is altijd beter dan helemaal geen shield toch?
/edit achteraf:
uiteraard niet als hij in de kast zit samen met moederbord he?)

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 31-03-2009 16:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Plakjekaas
leuk_he schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:47:
Je kunt een moederbord ook zonder kast helemaal functioneel gebruiken, dus daar is een shield niet voor nodig.
Bedankt, dat stelt me weer gerust. Ik laat het lekker zo, alles werkt goed nu. Het zal misschien wat stoffiger worden in de kast. Maar dat vind ik niet zo'n punt :9

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38

Thandor

SilverStreak

Ik verplaats deze van Overige Hardware naar Processors, Moederborden & Geheugen omdat het I/O shield onderdeel van het moederbord en de behuizing (je hebt er drie getest) hoogstwaarschijnlijk niet het probleem is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een I/O shield is zeker niet perse nodig. Zonder draaien is geen enkel probleem.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:40
Zoals hier boven al is gezegd; geen enkel probleem. Ik heb ook een oude pc draaien zonder I/O shield, werkt perfect.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1