Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Aggregaat] Gevoeligheid DVD-speler + beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.,

Ik ben bezig met het organiseren van activiteit, waarbij er in het bos een film vertoond zal worden.

Deze film zal vertoond worden met een beamer en een DVD-speler. De stroomvoorziening zal middels een aggregaat worden geregeld.

Nu hoorde ik echter bij het verhuurbedrijf dat de aggregaat niet is gestabiliseerd, waardoor hij lichte fluctuaties kan vertonen in de output frequentie..

Weet iemand van jullie of dit problemen kan opleveren voor de DVDspeler of de beamer?

Alvast bedankt voor het respons!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43

Barrycade

Through the...

Waarom de gok wagen, ik zou er een UPS tussen zetten.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

littlejoannes schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:57:
Waarom de gok wagen, ik zou er een UPS tussen zetten.
Wel een actieve UPS dan, een passieve UPS stabiliseert de stroom niet.

Actieve UPS: Stroomnet -> (omvormen en gelijkrichten) -> Accu -> (omvormen en wisselspanning maken) -> Stroom
Passieve UPS: Stroomnet -> Stroom naar computer + Accu

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31

BeaM-R

Powerrrrr

Toevallig een paar weken geleden een lanparty gehad in een vakantiepark in een bos. Wij hadden ook een aggregaat meegenomen. Nu werd 's nachts het aggregaat uitgezet voordat mijn comp was afgesloten, met als gevolg dat de volgende dag mijn computer niet meer opstartte. Moederbord naar zijn grootje...
Kan toeval zijn natuurlijk, maar dacht meld het even :Y)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Wat Sebazz bedoelt is denk ik een dubbel conversie of on-line UPS. Dit zijn inderdaad de beste UPS systemen die er zijn.

Een goede uitleg over het principe kan je vinden op http://www.shop4power.nl/...term_dubbel_conversie_/14

Peter

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
als alleen de output frequentie niet gestabiliseerd is, zou het geen enkel probleem mogen zijn.
zolang het binnen de 45 - 60 hz zone blijft loopt de apparatuur gewoon door.

ook op de spanning kan de meeste apparatuur best wat hebben, maar daarbij is de toelaatbare fluctuatie zo'n 10%. Waarschijnlijk haalt dat agregaat dat wel.

je kunt ook een accuvoeding met inverter (12 -> 220) overwegen. De accu is een mooie stabilisator en kun je evt met een acculader uit het agregaat bijladen.

Petrolhead en draadjesnerd

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Pff, een beetje geschakelde voeding kan tegenwoordig een input range van 110-240V 45-65Hz aan, zo lang het niet te hard fluctueerd zal de meeste apparatuur het echt een worst wezen.

Pieken van starten/stoppen moet je wel mee opletten, dan gaat ie namelijk alsnog ver buiten die range. Zolang je 'm eerst op toeren laat komen, dan het spul erin steekt en niet te hard gaat fluctureren met de belasting (electrisch kacheltje?) en eruit haalt voor je 'm uitzet zal er weinig mis gaan.

Verwijderd

De meeste apparatuur kan inderdaad wel tegen fluctuaties. Maar het probleem is dat aggregaten wel wat meer fluctureren dan het 230 Volt net.
Daarbij komt dat als een aggregaat een flinkte klap extra belasting krijgt dan zakt ook de frequentie in en daar is de apparatuur meestal niet zo blij mee.

Peter Verdoorn had gelijk, een dubbel conversie UPS zorgt ervoor dat de problemen zeker niet bij je apparatuur komen.

Je kan het natuurlijk ook testen en kijken of het nodig is.
Pagina: 1