Gebeld over vrijgekomen zoekwoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is dit wel te vertrouwen? Ik werd gebeld over het volgende, en daarop een mailtje:

Hierbij de informatie over ons bedrijf en over de zoekterm Eiken Vloeren.

- Zoekwoord Optimalisatie in Google
- Onpage Optimalisatie
- Externe Optimalisatie
- Complete zoekmachine vriendlijke websites
- Complete zoekmachine vriendelijke webshops
- Merknaam bescherming Adwords
- Optimaliseren Google Adword Campagnes
- Beheren van Google Adwords Campagnes

Wat kunnen wij voor u doen:

Bij ons staat de zoekterm EIken VLoeren vrij. Dat houdt in dat er één bedrijf is die deze zoekterm bij ons mag claimen. Wanneer dat bedrijf deze zoekterm claimt zorgen wij ervoor dat zijn website door verschillende optimalisatie technieken hoger in de zoekmachine google terecht komt. Alle technieken die wij gebruiken zijn volgens de richtlijnen van de zoekmachine Google.

Naast de optimalisatie voor deze zoekterm geven wij u ook een zoekmachine optimalisatie rapport waarin precies de richtlijnen van de zoekmachine google vermeldt staan. Ook word er uitgelegd op welke manier een bepaalde pagina in elkaar moet zitten zodat google deze op de juiste termen kan indexeren. Dankzij dit rapport is het goed mogelijk om met veel meer woorden beter vindbaar te worden.

De zoekterm Eiken Vloeren mag ik u aanbieden voor een eenmalig bedrag van € 500,- excl btw !!. De dienst werkt minimaal 1 jaar met uitloop tot 1,5 jaar en zal dan weer aangepast moeten worden naar de nieuwe critiria die google dan inmiddels heeft.

Elk woord kan dus door één bedrijf geclaimd worden, onze opdracht is om drie bedrijven te benaderen die deze dienst ook daadwerkelijk aanbieden waarvan u er één bent. Ik zal u vanmiddag nog even bellen voor uw reactie zodat wij de zoekterm eventueel voor u kunnen vastleggen.

Ik zie u reactie tegemoet.

Voor vragen en advies zijn wij ten alle tijden bereikbaar op de onderstaande gegevens.

Met vriendelijke groet,

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:12
als je een beetje handig bent krijg je dit zelf ook wel voor mekaar volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Tsja, inderdaad. Maar ik vind het vreemd dat er druk wordt uitgeoefend. En dat het woord is vrijgekomen klinkt erg onzinnig. Dus het lijkt me neigen naar oplichting. Maar dat weet ik niet zeker.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:12
ik zou er niet op ingaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

Haan

dotnetter

Zijn dat soort praktijken (het manipuleren van zoekresultaten) ook niet verboden door Google? Ik meen daar wel eens iets over gelezen te hebben.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Ja, er zijn inderdaad heel wat verboden manieren, er wordt dan ook geen woord gerept over de methoden die ze gebruiken.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Marketing truukje he.
Zij hebben nog geen klant waarvoor ze 'Eiken Vloeren' pushen in search engines etc.. dus ja, die term is vrijgekomen / is vrij maar heeft voor jou als bedrijf in principe totaal geen waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Scam. Dit is het enige antwoord dat je hoeft terug te sturen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Hmm, dus je kan een dergelijke zoekterm op een legale manier 'pushen' ?

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dat soort bedrijven doen best leuke werkzaamheden, maar zoekwoord optimalisatie in Google is eigenlijk onmogelijk. Ten eerste kunnen ze je geen woord te koop aanbieden, want posities in Google zijn niet te koop. Wat wel zo is, is dat ze natuurlijk maar één klant tegelijk kunnen "optimaliseren" op een woord, anders gaan ze met zichzelf concurreren. Die 500 is dus omdat bij hun er nog 'ruimte' is voor dat zoekwoord, maar niet omdat Google zo vriendelijk is geweest dat aan hen te verkopen

De adviezen over onpage en externe optimalisatie, beheren van AdWords campagnes, merknaambescherming en dergelijke zijn wél interessant, maar het geld niet waard. Dat soort dingen kun je ook heel eenvoudig zelf.

Een zin als "onze opdracht is om drie bedrijven te benaderen die deze dienst ook daadwerkelijk aanbieden waarvan u er één bent" klopt wel, maar die opdracht hebben ze zichzelf gegeven. Want ze willen geld verdienen.

Als je het wilt kun je het doen, want het schaadt waarschijnlijk niet. Maar naast wat goedbedoelde adviezen schiet je er niets mee op. Terwijl je er wel keihard voor betaald en je dat ook zelf kunt opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Sanity11 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:40:
Ja natuurlijk... er is een reden waarom bepaalde sites bovenaan staan bij bepaalde woorden. Die reden zit verborgen in het (deels) geheime algoritme dat Google gebruikt.

De legale manier is gewoon een site maken die technisch en inhoudelijk goed in elkaar zit en wachten totdat je wordt opgenomen. Over de illegale manier is genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Ok, dank je wel, goed stukje advies!

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:34
Sanity11 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:40:
Veel sites hebben en daar de link opzetten lijkt me. Zo kregen ze toen ook "raar kapsel" wat naar het profiel van JPB verwees bovenin de zoekresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
HuHu schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:44:
[...]

Ja natuurlijk... er is een reden waarom bepaalde sites bovenaan staan bij bepaalde woorden. Die reden zit verborgen in het (deels) geheime algoritme dat Google gebruikt.

De legale manier is gewoon een site maken die technisch en inhoudelijk goed in elkaar zit en wachten totdat je wordt opgenomen. Over de illegale manier is genoeg te vinden.
Sure, wat ik begrijp van Google is het volgende:

De content van een website wordt door Google geindexeerd en bepaald aan de hand daarvan welke woorden het meest relevant zijn. En als er veel sites zijn die naar je site linken is dat ook gunstig voor de PageRank. Door dit systeem moet een website goed gebouwd zijn zodat Google deze makkelijk kan indexeren.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Sypher schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:46:
[...]

Veel sites hebben en daar de link opzetten lijkt me. Zo kregen ze toen ook "raar kapsel" wat naar het profiel van JPB verwees bovenin de zoekresultaten.
Ja, ik dacht alleen dat het dus niet mocht om speciaal daarvoor sites te maken. Dus alleen maar om die links er op te plaatsen.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperFrank
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:45
# Pas op met SEO's en webconsultants of bureaus die u ongevraagd e-mail sturen.

Opmerkelijk genoeg krijgen zelfs wij dit soort spammail:

'Geachte google.nl,
Ik heb uw website bezocht en het viel me op dat u niet bent aangemeld bij de belangrijkste zoekmachines en webgidsen...'

Wees net zo sceptisch tegenover dergelijke ongewenste e-mail over zoekmachines als tegenover dieetpillen waarmee u 'slapend kilo's kwijtraakt' of verzoeken om te helpen geld van afgezette dictators door te sluizen.

linkje naar google webmasters hulppagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:05
als het woord 'critiria' letterlijk gekopieerd is uit je email weet je eigenlijk al genoeg... :z

('ik zie u reactie'.... zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Sebas1979 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:01:
als het woord 'critiria' letterlijk gekopieerd is uit je email weet je eigenlijk al genoeg... :z

('ik zie u reactie'.... zucht)
Haha, had ik niet eens gezien. Het is inderdaad een kopie.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:16
Ik zou de komende tijd maar af-en-toe googlen naar je eigen site dan! Ik heb vaker van ditsoort acties gehoord, waarbij het desbetreffende bedrijf gelijk 'aangifte' doet bij google dat je site zich niet aan de richtlijnen zou houden, waarna deze zonder pardon (vaak (deels) onterecht) uit de index gegooid wordt...

Een beetje de digitale versie van ruitenwassers bij het stoplicht die een kwak modder op je voorruit gooien als je aangeeft geen interesse te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Terugdoen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

HuHu schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:42:
Wat wel zo is, is dat ze natuurlijk maar één klant tegelijk kunnen "optimaliseren" op een woord, anders gaan ze met zichzelf concurreren.
En hoe denk je dat de grote SEM bureaus dat doen dan? Wanneer je maar 1 vakantie klant, of 1 finance klant kunt doen wordt het wel heel moeilijk rendabel te draaien. ;)

@TS: je 'optimaliseert' tegenwoordig niet voor 1 woord. Je gaat bezig met de totaalaanpak van je site: persuasion architecture, usability, content, findability, SEO, SEA, SEM, Web Analytics, Conversion optimization, enz, enz, en de hele rest van de buzz aan engelse termen die bij een site horen ;)

Wil je dus echt bezig met scoren in zoekmachines dan zou ik naar het totaalplaatje kijken. Scoren is leuk, maar op welke woorden, wat mag het kosten, wat levert het op. Wat moet je aan je site doen om beter te positioneren, maar ook om bezoekers beter te voorzien. Stuur je aan op omzet, of nog beter op marge.

Het focussen op 1 simpel zoekwoord dat vrijgekomen is lijkt met achterhaald en niet reeel. Ik kan je zo nog een aanbod doen: wij hebben alle woorden vrij ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ze hebben het over een vrijgekomen woord maar elk bedrijf kan natuurlijk gaan optimaliseren op Eiken Vloeren.

Nu weet je natuurlijk niet of ze uiteindelijk een goede dienst leveren door jou misschien wel op een legale manier hoog te krijgen als je zoekt op Eiken Vloeren.

Alleen de manier waarop ze adverteren misleid je en laat lijken dat hun dienst specialer is dan in werkelijkheid het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Als het trouwens om Grizzly gaat zou ik ze zeker een keer uitnodigen. Die verkoopster Helen is echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
HuHu schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:20:
Als het trouwens om Grizzly gaat zou ik ze zeker een keer uitnodigen. Die verkoopster Helen is echt lekker.
En bedankt voor de cola over m'n scherm. :')

Voor de wijsneuzen: omdat het totaal niks met het onderwerp heeft te maken, moest ik lachen. Niet zozeer om de opmerking zelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Nooit , maar dan ook nooit ingaan op dit soort aanbiedingen.
Wanneer je een account aanmaakt bij Google , kan je via de webmaster tools erg ver komen.
Wel is belangrijk te weten dat linkpopulairity een belangrijke rol heeft in de zoekresultaten van jouw site.

Immers hoe meer mensen een link naar jouw site hebben staan, hoe hoger je geindexeerd wordt door Google.

jouw link laten plaatsen bij startpagina's is een goede oplossing.

Rianti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:03:
Beste Mensen,

Nooit , maar dan ook nooit ingaan op dit soort aanbiedingen.
Wanneer je een account aanmaakt bij Google , kan je via de webmaster tools erg ver komen.
Wat wou je daarin doen dan?
Wel is belangrijk te weten dat linkpopulairity een belangrijke rol heeft in de zoekresultaten van jouw site.

Immers hoe meer mensen een link naar jouw site hebben staan, hoe hoger je geindexeerd wordt door Google.

jouw link laten plaatsen bij startpagina's is een goede oplossing.
Nou niet echt, dat zijn niet de kwalitatieve en relevante links waar Google bij van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
André schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:25:
[...]

En hoe denk je dat de grote SEM bureaus dat doen dan? Wanneer je maar 1 vakantie klant, of 1 finance klant kunt doen wordt het wel heel moeilijk rendabel te draaien. ;)

@TS: je 'optimaliseert' tegenwoordig niet voor 1 woord. Je gaat bezig met de totaalaanpak van je site: persuasion architecture, usability, content, findability, SEO, SEA, SEM, Web Analytics, Conversion optimization, enz, enz, en de hele rest van de buzz aan engelse termen die bij een site horen ;)

Wil je dus echt bezig met scoren in zoekmachines dan zou ik naar het totaalplaatje kijken. Scoren is leuk, maar op welke woorden, wat mag het kosten, wat levert het op. Wat moet je aan je site doen om beter te positioneren, maar ook om bezoekers beter te voorzien. Stuur je aan op omzet, of nog beter op marge.

Het focussen op 1 simpel zoekwoord dat vrijgekomen is lijkt met achterhaald en niet reeel. Ik kan je zo nog een aanbod doen: wij hebben alle woorden vrij ;) :P
^^ Wat hij zegt.

De partij die jou heeft benadert, is zo'n 'cowboy' SEO-bureautje. Strikt gezien is het waar wat ze zeggen, maar ze brengen het wel op zo'n manier dat iemand die er geen verstand van heeft erin trapt, zodat ze op een makkelijke manier wat trucjes met je site uithalen, waar je niet zo bar veel aan hebt. Aan de formulering te zien krijg je verder ook geen goed advies, alleen een lijstje met tips en mag je de rest alsnog zelf uitzoeken.

Het is op zich heel goed om aan SEO en de rest van de 'buzz' die Andre noemt te doen. En nee, dat is helemaal niet zo makkelijk dat je het allemaal zelf kunt doen, als je het echt goed wil doen is het een vak apart. Natuurlijk kun je je er goed in gaan verdiepen en kun je de basis zelf gaan doen. Wil je een bureau voor dit soort dingen in de arm nemen, neem dan een grotere, gerenommeerde partij en niet zoeentje die dit soort aanbiedingen doet en hoopt op de onwetendheid van de klant.

Negeer verder ook vooral de goedbedoelde, maar 'de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt'-adviezen in deze topic...
Neem eventueel hier eens een kijkje.

[ Voor 5% gewijzigd door Millennyum op 03-04-2009 22:35 ]

Pagina: 1