Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Verkorte legenda op x-as.

Pagina: 1
Acties:

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 11:09
Situatie:
Een groot aantal mensen hebben een enquete ingevuld.Voor één van de vragen dient een scorecijfer ingevuld te worden voor meerdere (stuk of 20) personen. Met behulp van een grafiek wil ik het gemiddelde cijfer per persoon presenteren.

Wat ik op de X-as wil.
Van de grafiek wil ik op de x-as, per persoon een nummer plaatsen. Hierdoor, als je het document in zwart-wit uitprint, kun je gemakkelijk zien dat staafdiagram nummer 2 bij persoon Piet hoort, grafiek nummer 3 bij Klaas etc.

Probleem.
Het probleem is dat ik er gewoon niet uitkom hoe je zoiets kunt realiseren. Binnen Excel 2007 kan ik geen optie vinden waarbij je voor op de x-as alternatieve (of eventueel handmatige) waardes per staaf kunt invullen.

Via http://peltiertech.com/Excel/Charts/axes.html wordt een oplossing geboden door de data anders te presenteren en vervolgens de gaten te verwijderen. Echter is dit voor mij geen optie ivm het groot aantal vragen waarvan ik de data opnieuw dien te arrangeren. Grafieken dienen in de vorm van staafdiagrammen gepresenteerd te worden.

Samengevat
Legenda: Zoals die nu is
X-as: Getallen 1, 2, 3 etc per staaf.

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/plaatjeprobleem.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door OCTheEagle op 31-03-2009 15:13 ]

Verwijderd

Edit: volgens mij heb ik je vraag helemaal verkeerd begrepen. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd waarom je al deze moeite wilt nemen? Mij lijkt het veel sneller om de categorie-as te laten bepalen door het bereik B1:D1 in je voorbeeld; je krijgt dan netjes de nummers (en namen) van de personen te zien waarop iedere staaf betrekking heeft.
Hoe heb je de grafiek trouwens opgemaakt? Het lijkt er haast op dat je per persoon een aparte reeks hebt ingericht; klopt dat?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 00:00 ]