Toon posts:

Ik wordt gek van dat hoerending deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik hier een topic neergeplant over mijn computer die om de paar seconden een tijdje heeeeeeeeel erg langzaam gaat doen... remember?
Nou euh hier een update. Ik ben teruggegaan naar mijn dealer nadat ik merkt dat mijn computer met de 64MB DIMM van mijn zusjes computer wel prima werkt. Mijn DIMM is bijna 2 weken daargeweest tot ze belden dat ik hem kon komen ophalen. Lekkere nieuwe DIMM :-)Goed, ik dat ding thuis erin gedaan en het werkte als een tiet!
Na ruim 2 dagen aangestaan hebben besloot ik toch maar mijn kast dicht te maken want het werkte prima! Nog geen uur later begon het oude gezeur weer. De temperatuur in de kast is echter niet hoog (30 graden maar).
Nu heeft dat ding het hele weekend uitgestaan aangezien ik weg ben geweest. Eenmaal thuisgekomen vanavond weer aangezet en hij werkte weer als normaal. Nu een uurtje of 5 later begint hij weer een beetje raar te doen, alleen zijn de "depressies" veel korter van duur. Wel heel erg hevig, op zo'n moment is het net alsof mijn complete systeem wordt geblokkeerd!

Iemand een suggestie? Ik heb op jullie aanraden al een andere voeding en ISDN kaart gekocht maar dat mocht allemaal niet baten!! Wie heeft er de gouden tip? Ik begin mijn sys een beetje erg zat te worden!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59
Hmmmm, als je denkt dat het aan je geheugen ligt ga dan eens naar www.simmtester.com en download DocMemory (freeware, zorg wel dat je een diskette bij de hand hebt...) doe dan eerst maar eens quick test en als daar nix gebeurt burn-in test...dan wordt er een soort scandisk op je geheugen gedraait.... heeft mij laatst een keer heel erg snel geholpen om een foutieve dimm van 64 mb vast te stellen (die hield er mee op bij 27mb Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif )

Verwijderd

Gaat verdacht veel op een hitte probleem (hotspot) lijken ! Als ik jou was zou ik een voor een alle kaarten er eens uithalen, alle contacten goed schoonmaken met een vochtig, niet pluizend doekje. Even laten drogen daarna ! Check ook even je geheugen aansluitingen op dezelfde wijze. Idem de aansluitingen van je harddrive, CD-Rom speler etc. Niet vergeten om ook je voedingsaansluiting naar je moederbord goed schoon te maken. Bijvoorbeeld met een schoon borsteltje en de stofzuiger erbij. Lopen alle fannetjes wel goed ? Probeer ze met je vinger even te stoppen als ze lopen door in het midden op de fan even te duwen. Het ding loopt vanzelf weer aan daarna, als het goed is. Een fan die niet meer op gang komt is zeer verdacht ! Druk eventuele IC's die in een voetje zitten even goed aan, zoals je ROM chip. Meer dan schoonmaken, kabels lostrekken en weer aansluiten (eventueel vuil tussen de contacten druk je dan weg) kan je niet doen. Succes !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog iets geks gemerkt aan mijn computer. Ik heb een Plexwriter 12x SCSI waarop 4 LED's zitten, eentje voor DISC/ON, eentje voor DISC IN en twee voor write (high/low). Nu heb ik gemerkt dat als Windows opgestart is de READ/ON LED van mijn writer af en toe uitgaat en dan weer aan (net alsof er een los contactje is), dat de OPEN/CLOSE knop van de writer pas na een paar keer drukken werkt en dat hij dan ook vaak pas een ingelegde cd ziet!

Euhhhhh begin niet over mijn voeding want ik heb juist een nieuwe 300W erin zitten!

Verwijderd

Dat van die brander kan wel kloppen. Doet ie bij mij ook. Zal wel te maken hebben met opstartprocedure. Alles zal worden getest natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Euh dat doet de brander ook als'ie in Win is hoor (al staat mijn compu al 8 uur aan)
Ennuh.... dat deed hij eerder niet!

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Ik heb hetzelfde CD-R probleem.
De oplossing was bij mij om het vinkje voor "sync data transfer" aan het zetten (opties van cd-r)
hoop dat et helpt

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gouden oplossing voor mijn cd fikker gevonden: zorg dat de powerconnector er goed inzit! Ik weet niet hoe het heeft kunnen gebeuren maar dat ding zat er een beetje scheef in.... dus nu werkt het weer als een tiet :)

Verwijderd

Aangezien jij een SCSI CDR(w) hebt, heb jij toevallig een SCSI HDD ?

edit:

Wellicht heb jij een "Termination" probleempje met je SCSI apparatuur... had ik ook namelijk in het begin... liep WINDOOS verdomd traag... ik had toen een cheap-ass LVD-SCSI U2W kabeltje.... vervangen met een officiele Adaptec LVD-U2W-SCSI kabel (250 piek) met Terminator... bingo, al mijn problemen weg!
Kijk ook meteen of je SCSI HDD wel als EERSTE wordt geladen door je SCSI Controller!!! Ik bijv. heb een SCSI Plextor CDROM, en CDRW, en Quantum Atlas V HDD. De HDD zit op ID 0, CDROM ID 3 (dacht ik) en CDRW ID 4 (dacht ik)...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas helaas heb ik geen SCSI HDD's........ die ID's heb ik trouwens wel zo gezet en dat werkt fijn. Maareuh tot nu toe werkt mijn systeem weer prima, ik heb zeker 20 cdr's gemaakt vandaag zonder problemen!

ik hou jullie op de hoogte!
Pagina: 1