Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dames, heren, ik gebruik een HP nx8220 laptop met Windows XP Prof als OS. Apparaat en systeem werken prima, totdat ik een VPN verbinding tot stand breng.

Zodra de VPN verbinding actief is gaat met name het oproepen via de taakbalk van programma's die ik heb openstaan enorm traag. Als ik nu bijvoorbeeld Outlook - dat nu open staat - op de taakbalk aanklik moet ik 10 seconden wachten voordat Windows daadwerkelijk Outlook weergeeft.

Zelfde verhaal bij bijvoorbeeld het selecteren van mappen in windows explorer. Een enkele klik zou normaalgesproken een map direct moeten selecteren, nu duurt het minstens 10 seconden voordat de map weergegeven wordt als geselecteerd en ik heb kan openen.

Hoop dat uit bovenstaand verhaal mijn probleem voldoende duidelijk blijkt. Is er iemand die dit probleem herkent en/of een oplossing weet? Nogmaals: probleem doet zich enkel voor als ik een VPN verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ondanks mijn luiheid ben ik toch zelf op zoek gegaan naar een oplossing. En voor mij is die als volgt:

'Use default gateway on remote network' vinkje uitzetten in de Advanced TCP/IP settings van de VPN connection. Probleem lijkt nu verholpen, Windows doet weer normaal.

Applaus voor mezelf.

En de groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan me voorstellen dat je daardoor vertraging hebt. Door dat vinkje gaan al je apps die een verbinding gebruiken eerst naar de remote gateway.