[PHP] DirectoryIterator default sorting verschillend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben bezig met een online dynamisch fotoboek. Ik heb het eerst ontworpen onder Wamp (Windows dus ;) ).

Toen ik hem daarna op mijn webhost gooide (Welke op Linux draait) kwam de hele sorting van DirectoryIterator anders te liggen.

Bijgevoegd heb ik een screenshot van mijn Wamp website en hier kunnen jullie het resultaat zien onder Linux.

Is dit een bug in PHP of hoe kan ik hem alfabetisch sorteren? Want dat is wat ik wil.

Ik heb wel op het internet gezocht naar een bug in PHP; Daar kwam dit uit, waarin PHP het OS de *schuld* geeft van het door elkaar lopen van de bestanden.

Maar ook het OS moet toch op een bepaalde manier sorteren 8)7 Ik heb op alle file-paramaters gezocht, maar ik heb geen regelmaat gevonden.

Hier heb ik nog een fatsige workaround gevonden, maar daar gaat het alleen goed als er op filesize gesort wordt.

Heeft een van jullie ervaring hiermee?

Edit:

Er zit nog geen screenshot bij, doe ik zo. En ik heb de mappen / bestanden volgorde zo gekregen door eerst alleen de mappen af te drukken en daarna alleen de bestanden :X Erg lelijk :(

Edit 2:

Klik hier voor de screenshot van de Windows sorting.

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 31-03-2009 14:12 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat je files in een andere volgorde langs-komen lijkt mij inderdaad gewoon FileSystem gerelateerd. Er staat niet gespecificeerd hoe een file-system zijn entries terug moet geven, mischien doet die het alfabetisch, op create-date, op file-size gesorteerd, etc.

Kun je niet gewoon een Sort over je resultaat heen gooien?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
http://php.oregonstate.ed...ectoryiterator.isfile.php staat een voorbeeld op hoe je zelf kunt sorten.

Overigens is het ergens ook gewoon logisch dat die iterator dat niet voor je doet hoewel het zeker extreem handig zou zijn. Zoiets is gewoon OS-dependant.

Je kunt ook gewoon door de directory heen loopen en bepaalde entries die je wilt gewoon opslaan in n array (2 dus dan voor jou, een voor dirs en een voor files bijv). Die kun je daarna gewoon sorteren met de vele sort functies van PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Cartman! schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:45:
http://php.oregonstate.ed...ectoryiterator.isfile.php staat een voorbeeld op hoe je zelf kunt sorten.

Overigens is het ergens ook gewoon logisch dat die iterator dat niet voor je doet hoewel het zeker extreem handig zou zijn. Zoiets is gewoon OS-dependant.

Je kunt ook gewoon door de directory heen loopen en bepaalde entries die je wilt gewoon opslaan in n array (2 dus dan voor jou, een voor dirs en een voor files bijv). Die kun je daarna gewoon sorteren met de vele sort functies van PHP.
Yes, ik had btw die site die je noemde ook al gezien, maar toch bedankt :Y Ik zal het wel eens op een php sort functie gooien.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time