Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Thema/Stijl wijzigt automatisch *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.243 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al enige tijd het probleem dat mijn thema/stijl automatisch verandert naar classic.

Dit probleem is ongv. 1,5 maand geleden begonnen.
Gezien over een hele dag veranderde mijn thema/stijl toen maximaal 2 keer per dag.
Op het begin ergerde ik me er niet zo heel veel aan, maar hij ging steeds vaker switchen.

Op het moment is het zelfs zo erg dat mijn thema/stijl soms wel binnen 30 seconden 10 keer veranderd.
van XP naar Classic en gelijkweer naar XP. de classic stijl blijft bijna nooit langer als 1 seconden staan.

een enkele keer moet ik zelf mijn stijl weer terugzetten naar XP.

- Mijn system logs geven niets aan.
- Virus scanner vind niets
- Ad-ware/Spyware vind ook niets.
- Windows thema geprobeerd te forceren.
- Mijn taskmanager geeft geen onbekende processen.

ik heb al eerder een soortgelijk topic gelezen hierover: http://gathering.tweakers...sages/755530///xp%2Cstijl maar ik kon mijn probleem daar niet bepaald mee vergelijken. het heeft me wel idee'en gegeven waar ik nog meer kan zoeken om dit probleem op te lossen, maar alles wat ik tot nu toe gedaan heb heeft nog geen oplossing gegeven.

en het vreemde is dat op dezelfde dag dat dit probleem is ontstaan, ook mijn CD-drive automatisch opent en sluit. Heeft dit met elkaar te maken?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
U omschrijft een erg vaag probleem.
Kunt u meer info geven, welke virusscanner heeft u?
Welk Service Pack van Windows XP gebruikt u?
Heeft u ook een firewall in gebruik ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

Heb je je pc al eens fysiek verplaatst? Het zou wel eens iets elektromagnetisch kunnen zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Virus Scanner: McAfee Enterprise
Servicepack 3.
Windows firewall.

Voor de zekerheid ook nog AVG laten zoeken. NOD32 laten draaien.

Verschillende cleaner programs geprobeerd zoals: CCleaner, ad-ware enz.

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:33:
Virus Scanner: McAfee Enterprise
Servicepack 3.
Windows firewall.

Voor de zekerheid ook nog AVG laten zoeken. NOD32 laten draaien.

Verschillende cleaner programs geprobeerd zoals: CCleaner, ad-ware enz.
En die vinden echt 0,0?
Vaag, ja ik heb dit ook wel eens gehad.
Toen bleek het te maken te hebben dat hij op een plek stond waar aardstraling was.
Ik geloofde het niet, maar na het verplaatsen was alles opgelost :X
Probeer dat eens? Misschien dat dat helpt?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

DennusB schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:37:
[...]

En die vinden echt 0,0?
Toen bleek het te maken te hebben dat hij op een plek stond waar aardstraling was.
Nou geloof ik zelf niet echt in aardstraling, maar er zijn iig genoeg andere vormen van straling. Ik heb ooit ook zo'n vaag probleem gehad dat met het verplaatsen van de PC werd opgelost. Wat bleek nou achteraf, er was sterke elektromagnetische straling waardoor de PC van slag raakte en raar deed. Wie weet is dat ook hier het geval. Misschien een idee om de PC met aluminiumfolie wat af te schermen? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

DennusB schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:37:
[...]

En die vinden echt 0,0?
Dit is een slechte 1 aprilgrap mag ik hopen?

[ontopic]

De eventviewer (gebeurtenissenlogboek in een Nederlandse versie van Windows, geloof ik) even doorkijken op fouten? Misschien dat explorer.exe fouten geeft? (kun je eventviewer niet vinden, dan even het commando "eventvwr" uitvoeren)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

• DennusB
  • Niet online
Patriot schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:41:
[...]

[ontopic]

De eventviewer (gebeurtenissenlogboek in een Nederlandse versie van Windows, geloof ik) even doorkijken op fouten? Misschien dat explorer.exe fouten geeft? (kun je eventviewer niet vinden, dan even het commando "eventvwr" uitvoeren)
Maak jij een grap?
- Mijn system logs geven niets aan.
En nee, die aardstraling had ik echt last van!
Geen grapje :>

Verwijderd

Topicstarter
uxtheme.dll staat op 2 locaties.

C:/WINDOWS/uxtheme.dll
C:/WNDOWS/ServicePackFiles/i386uxtheme.dll

Ik heb gister eind van de dag de DLL permanent verwijderd uit de i368 map.
Sindsdien nog geen classic gezien. Maar ik wacht het nog even af.

je weet het maar nooit met windows.

• F1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-11 23:45

F1k

Captain Obvious

beetje jammer dat klasgenoten van mij dit bij elkaar kunnen doen dmv het verzenden van een ebstand(geïnfecteerde foto is voldoende). Kunnen vrij veel op tilt laten slaan :)

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[ontopic]

[...]

[ontopic]

Event viewer is 1 van de eerste dingen geweest die ik heb nagekeken.

op het moment dat ik dit bericht typ is mijn systeem alweer versprongen naar classic.
Blijkbaar niets te maken met de uxtheme.dll

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

ralpje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:32:
Heb je je pc al eens fysiek verplaatst? Het zou wel eens iets elektromagnetisch kunnen zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
S1k schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:45:
beetje jammer dat klasgenoten van mij dit bij elkaar kunnen doen dmv het verzenden van een ebstand(geïnfecteerde foto is voldoende). Kunnen vrij veel op tilt laten slaan :)
Ik vraag niet hoe het is binnen gekomen, ik vraag hoe ik het weg krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet fysiek verplaatst. ik ga dit zeker uitproberen

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
Zou ik zeker doen, redelijke kans dat het helpt. Heb het zelf een paar jaar geleden ook gehad, niets werkte. Mee naar een reparateur, neergezet en het probleem was weg. Ding mee terug genomen, neergezet en weer hetzelfde probleem. Heb 't kreng toen ergens anders neergezet en sindsdien nooit meer last gehad.

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 12:52

DFY

Sja...

Dit klinkt als een bekend probleem dat ik eerder heb gezien en bleek te maken te hebben met MAC adressen die zich opgehoopt hadden in de ethernetpoort. Dat klinkt onwaarschijnlijk maar blijkbaar hebben moderne Ethernetkaarten een klein geheugen gebied waar de laatste 12 MAC adressen die voorbij zijn gekomen op de interface bewaard worden om zodoende sneller verbinding te kunnen maken met veelgebruikte hosts zonder daarvor het netwerk op te hoeven gaan.

Nu wil het geval dat de theme manager van XP een bug kent welke in de stress schiet wanneer 2 PC's een zelfde MAC adres per ongeluk blijken te hebben (dat dit gebeurd is uiterst zeldzaam) maar kan gebeuren in grotere omgevingen waar veel dezelfde PC's staan.

Door een verkeerde alloc() word er een systeemfunctie aangeroepen die normaliter beschermd is, in dit geval de thememanager :S.

Oplossing: 12x je ethernetkabel er in en er uit halen.
Doe dit met tussenposen van zo'n 2/3 seconden.

De buffer word geleegd (eigenlijk gevuld door telkens dezelfde waarde) en je probleem is als het goed is verdwenen!

Wel ff de PC rebooten na die tijd.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:20
Computer zijn inderdaad gevoelig voor aardstraling. Op het moment dat de computer zich boven zo'n straal bevindt is de kans groot dat je hier problemen van ondervangt.

Het zal niet zijn dat de computer kapot gaat, maar er bestaat wel de kans op problemen die jij omschrijft. Tevens is het niet goed voor het geheugen en de HDD. Als je de computer te lang op deze plaats laat staan op deze plek bestaat de kans dat je documenten kwijtraakt. Zorg daarom altijd voor een goede backup. Je snap wel dat je de backup op een andere fysieke(!) plaats moet bewaren. Het is nog niet duidelijk wat aardstraling met CDROMS en DVDs doet. Neem daarom geen risico!

Het makkelijkste is het om de computer op een andere plaats neer te zetten. Maar zorg voor een veilige marge en een afstand van minimaal 5 a 6 meter. Hiermee zullen de problemen verdwijnen. Hoop dat ik je beetje heb kunnen helpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er dus zojuist achter gekomen dat ik dus flink in de zeik ben genomen door mijn collega's de afgelopen ''X'' tijd. en natuurlijk door iedereen die gereageerd heeft op dit topic.

April Fools, hehe die Badeend krijg ik nog wel een keertje :)

in ieder geval thnx voor alle reacties, er zaten er een paar tussen waar ik echt over na zat te denken xD.

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Nu maar eens een gokje dat vrij accuraat zo kunnen zijn.

Volgens mij heb je collega's/it-dienst die zich amuseren met het remote aanpassen van je pc.

edit: blijkbaar net te laat

[ Voor 9% gewijzigd door Simon Verhoeven op 01-04-2009 16:54 ]

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
We hebben ons er ook best mee vermaakt hoor. :Y)

Verwijderd

:D Geweldig!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik had nog de suggestie willen doen dat je naar zilveren UTP-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht had kunnen zoeken :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.