Macbook Pro - Wilt niet opstarten, enkel zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 10:22
Men MacBook Pro (Augustus 2007 denk ik) wilt niet meer opstarten. Ik rebootte hem en toen bleef ie op zwart scherm en het stand-by lichtje bleef branden.

Symptomen :

- Laptop boot niet
- Maakt 'priet' geluidje maar niet de BOING
- Standy - by lichtje blijft branden
- Booten zonder stroom-kabel in te pluggen doet helemaal niets

Reeds geprobeerd
- PRAM reset door batterij en power te unpluggen en 5secs op power knop te duwen helpt niets
- Batterij verwijderen en terug insteken

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat je geprobeerd hebt is geen PRAM reset maar een SMC reset. Hoe je een PRAM reset uitvoert kan je hier lezen. Wanneer je machine het laatst afgesloten is met het volume op 0 ga je geen 'Boing' horen zonder een PRAM reset.

Als je na de PRAM reset wel een 'boing' hebt maar nog steeds geen beeld, zou het kunnen dat je GPU stuk is. Jouw model MBP (mid-2007 neem ik aan) heeft een known-issue met de GPU. Je krijgt voor dit specifieke probleem ook een verlengde garantie (2 jaar ipv 1).

Launching containers into space

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dit lijkt wel erg op mijn probleem:begintmeta in "[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - d..." (eigenlijk exact hetzelfde)

Doet de capslocktoets het?

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 10:22
PRAM reset had ik later intussen ook uitgevoerd. Ik had even contact opgenomen met de Apple Store. Zij wisten mij te zeggen dat het een NVIDEA probleem wss ging zijn. Binnengebracht op dinsdag nog en vanmiddag had ik hem al terug. Volledig gratis hersteld dus!

Heel netjes!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Superflip schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:40:
PRAM reset had ik later intussen ook uitgevoerd. Ik had even contact opgenomen met de Apple Store. Zij wisten mij te zeggen dat het een NVIDEA probleem wss ging zijn. Binnengebracht op dinsdag nog en vanmiddag had ik hem al terug. Volledig gratis hersteld dus!

Heel netjes!
Bedoel je niet nVidia ?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
zelf schijven ze NVIDIA
Pagina: 1