Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:38
Ik ben bezig om een htpc werkende te krijgen op mijn (verouderde) tv.

De specs van de htpc zijn:
Moederbord * Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
Videokaart * Club 3D HD 3450 - Grafische adapter
TV-kaart * ASUS My Cinema PE6100Analog
Geheugen * TakeMS Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Processor * Intel Core 2 Duo E7400

De videokaart zit erbij vanwege de s-video uitgang. Ik heb een s-video -> SCART adapter gekocht, waarmee ik het beeld netjes op mijn TV kan krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1989.jpg

Ik heb Windows XP MCE 2005 geinstalleerd, en dat ging allemaal prima. Echter, bij de installatie heb ik een lcd scherm gebruikt via de DVI-uitgang. Ik heb de boel eens getest (o.a. Media Center opgestart) en het ging allemaal goed. Daarna de tv aangesloten via eerder genoemde s-video signaal, en ook dat ging (na het vinkje "geforceerd detecteren van tv" aangezet te hebben) prima. Echter, als ik nu Media Center opstart, verschijnt er alleen een zwart scherm, en de muisaanwijzer. Het opstartgeluidje van Media Center hoor ik ook. Ik kan MC met Alt-F4 afsluiten en dan kom ik gewoon weer terug op het bureaublad van XP.

Ik heb het geprobeerd met resoluties van 800x600 en 1024x768, beiden hebben hetzelfde resultaat. Ik denk dat ik ergens aan moet geven dat het signaal van MC over s-video moet gaan, maar dat kan ik niet als MC niet draait. (Toch??)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:38
Ik was blijkbaar niet de enige die dit probleem had, alhoewel het wel vrij specifiek is:
The screen may become black after you run the Configure Your TV or Monitor wizard in Windows XP Media Center Edition 2005

De aangedragen oplossing werkt voor mij, maar ik krijg heb nu wel een aantal keer de melding gekregen dat de hardware (tv-tuner) nog niet geconfigureerd is voor Media Center, terwijl dat zeker wel het geval is.
Afsluiten van Media Center en opnieuw opstarten was in twee van de drie keer afdoende om het probleem te verhelpen, de andere keer heb ik de hele pc opnieuw opgestart.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.