Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Tweakers,

Een kennis van mij is in bezit van een mooie Samsung X360.
Deze laptop beschikt over de Intel WIFI 5100 AGN Chipset.

Ik krijg met geen enkel geweld de laptop op een draadloos netwerk.
beveiligd of onbeveiligd dat maakt niet uit.

Het enige wat me gelukt is is hem aan een Cisco Aironet 1100 te krijgen, echter valt naar enkele minuten de verbinding uit. Daarna probeer ik opnieuw verbinding te maken en krijg ik de melding dat de key niet zou kloppen.

Heel de zooi opnieuw ingevuld en probleem blijft bestaan, laptop gereboot, ook geen succes.
Met andere apparaten kan ik wel connecten naar de Aironet met de zelfde key.
De aironet speelt hier dus geen rol in.
Ook kan ik met andere devices naar de andere netwerken connecten zonder problemen.
De Laptop geeft aan dat hij "geen verbinding kan maken met de router"

Wat heb ik geprobeerd?
* Connecten naar 4 verschillende wireless netwerken, alleen naar een Cisco Aironet Accespoint met WPA beveiliging lukt (alle 54G) daarna problemen zoals hierboven beschreven, wegvallen verbinding, weer connecten key incorrect.
* Vista geupdate
* Laatse drivers geinstaleerd
* Meerdere versies van de Intel 5100AGN drivers geprobeerd.
* Andere devices kunnen wel probleemloos connecten naar alle netwerken.
* Powersettings voor Vista staan op Max Performance.

Iemand nog suggesties / ideeen?

[ Voor 3% gewijzigd door Eximius op 31-03-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik heb hier een probleem met een Samsung P560 en dezelfde Intel WiFi 5100 AGN , maar die draadloze adapter wil zich niet eens inschakelen. En de Intel Proset software laat zich niet verwijderen.
Heb jij al iets gevonden? Misschien dat ik dan erachter kom in welke richting ik moet zoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer met die draadloze ontvager en een belkin N router. De draadloze verbinding valt zeer regelmatig weg als ik op accu werk. Na een paar seconden komt die vanzelf weer tot stand. De optie dat de adapter uitgeschakeld mag worden om energie te besparen heb ik al uitgezet. Geen resultaat. Nieuwste drivers, geen resultaat. Ik heb van een klant een exact dezelfde laptop hier gehad en die bleef werken! Ik heb er hier nu weer een van een klant en ben die nu aan het testen met de orgineel geinstalleerde drivers 12.0.0.73 - 24-07-2008.. Als die het ook blijft doen ga ik mijn eigen laptop die driver versie maar eens terugzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar gelijksoortige problemen. Maar dan met een dell in combinatie met deze kaart. Als ik het beveiligingsniveau van mijn netwerk om laag breng van WPA-PSK met TKIP versleuteling naar een Preshared key met WEP, dan doet hij het wel. Echter valt de verbinding van alle andere apparaten in mijn netwerk steeds weg.
Ik heb ook diverse acties gedaan, zoals hierboven vermeldt, maar het mag steeds niet lukken.
Heeft iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 07:50

JWJ

Mensen,

ik zit ook met dit probleem. Hebben julie allemaal Vista met de Intel 5100 wifi kaart?!!!
als dat zo is, dan hebben we mogelijk de kern van het probleem te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista is inderdaad het probleem, zij het voor een deel. Het echte probleem zou in de router kunnen liggen.
Ik heb een Speedtouch 580 ADSL-router. Vandaag heb ik contact gehad met Hetnet, mijn internet. De helpdesk bevestigd inderdaad dat de router die ik gebruik problemen heeft om met vista te babbelen.Ze sturen een nieuwer type op, een Speedtouch 780. Deze zou wel moeten kunnen communiceren met Vista.

Eind van de week ontvang ik hem. Ik zal zeker laten weten of dat het probleem voor mij oplost.
Wellicht dat iemand anders er ook wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van mijn provider een nieuw modem/router ontvangen. Daarmee is het probleem opgelost. De speedtouch 780 communiceert prima met een gemengde omgeving van XP en Vista.

Belangrijk dus voor mensen die dezelfde problemen ervaren: check ook bij je provider of de router met vista om kan gaan.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart in mijn HP6830S laptop zitten en hij werkt prima onder Windows 7 en een Linksys 300WRT. Echter, ik zou verwachten dat hij dan via het N protocol zou connecten, echter als ik naar de status van de connectie kijk is dit 802.11G. Als ik naar de adapter settings kijk, dan staat er bij 802.11N mode enabled. Je zou verwachten dat ik dan een N connectie zo krijgen. Met een USB TP-Link adaptertje werkt dat vlekkeloos.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt ondertussen. Ik heb de laatste firmware op mijn router geinstalleerd en toen werkt het. Als een speer mag ik wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Het probleem in het geval van mijn collega was dat de antennes die in de monitor zaten, niet waren aangesloten op de wifi kaart in de laptop.
Erg slordig van Samsung als je het mij vraagt, je betaald er wel 1299,- voor. (probleem schijnt bij samsung vaker voor te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12-2023
Hallo,
Ik heb sinds kort een HP Pavilion intel core i7 laptop aangeschaft.
Hierin zit ook een Intel wifi link 5100 AGN en heb hier nog geen problemen mee gehad tot nu.
3 januari is er een update geweest genaamt intel driver update for intel(R) wifi link 5100 AGN.
Na het installeren van deze update heb ik mijn laptop uitgezet en vandaag zette ik hem aan en ik kan geen verbinding meer maken met mijn draadloos netwerk.
Deze update kan ik niet verwijderen en weet nu dus niet hoe ik weer verbinding krijg.
Heb al verschillende dingen geprobeerd.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!!
Pagina: 1