Videokaart voor grafisch uitrekenen

Pagina: 1
Acties:

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:55
Een klant van mij heeft gevraagd of ik kan uitzoeken wat op dit moment de beste videokaart is voor het uitrekenen van grafische animaties. Hij is dus absoluut niet van plan om er spellen mee te spelen, dus daar hoef ik niet op te letten. Nu is mijn vraag waar ik wél op moet letten, aangezien ik absoluut geen ervaring heb met dat soort videokaarten.

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

http://ati.amd.com/products/index.html < FireGL en FirePro zijn "proffesionele" kaarten. Eigenlijk niet veel verschillend van de normale kaarten maar wel met drivers die meer toelaten en ook ondersteuning voor software die grafische toegang nodig heeft. Wel prijzig!

http://www.nvidia.com/page/workstation.html < De hele quadro lijn is zo'n beetje hetzelfde idee.

En dat is in hoeverre ik afweet van dwat je vraagt. Ik weet bijna zeker dat er ook anderen zijn die dat soort kaarten maken!

There is no place like ::1

Verwijderd

Klopt,

Ik raad persoonlijk zelf de Quadro lijn aan.
Succes!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
tja, misschien heeft TS geen kaarten nodig die in een workstation geplaatst moeten worden zodat een editor lekker snel in openGL kan werken. want daar zijn die professionele GL kaarten idd zeer geschikt voor.

misschien is hij wel op zoek naar kaarten voor een renderfarm. en wil hij de GPU aanspreken om daarop de frames te laten renderen. via CUDA bijvoorbeeld. Ik zou daar dan maar eens op googlen. eerste hit 'CUDA render farm' levert al interessante info op.

• friggler
De klant maakt gebruik van een programma waarmee hij animaties maakt. Op dit moment duurt het hem veel te lang om alles te renderen (hij werkt nu met een nVidia GeForce 7300) en wil dus naar een snellere rendering.

Hij werkt overigens met 1 pc en niet met meerdere.

[ Voor 11% gewijzigd door friggler op 01-04-2009 13:48 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Zonder specifieke informatie over wat hij precies rendert en met welk(e) programma('s) is er niets te zeggen over of er uberhaubt GPU's zijn die dat kunnen versnellen en zo ja welke daar het beste voor zijn. Kortom, meer info of geen eenduidig en correct advies.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Aye, hardware rendering is leuk maar niet elk programma ondersteund dat. Quadro en vrienden zijn vooral voor CAD rendering "support" enzovoort. Dertegen deze dagen is er ook Cuda, Cuda kan ELKE nvidia kaart die een beetje modern is ..weet niet of die 7300 daar in valt maar ge maar uit dan de 8 en 9 series dat doen. Wel dan kan je parralelle taken ( zoals video omzetten) op de GPU draaien.

Maar of er al programma's zijn die je klant dat voordeel geven. Als je weet welke programma's kun je erook achter komen of hij/zij een voordeel aan de Quadro kaarten kan hebben.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
En ATi stream niet te vergeten :) Volgens mij is ati met zijn honderden stream processoren een stuk sneller in dit soort dingen of sla ik de plank mis?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:27:
Klopt,

Ik raad persoonlijk zelf de Quadro lijn aan.
Succes!
En waarom raad jij dit ''persoonlijk'' aan?

Feit is dat ATi's FireGL nu bijna even goede prestaties levert als de Quadro-lijn van nVidia. Daarbij zijn ze veel goedkoper, tot iets van 60% ongeveer. Ik zou het wel weten.

* Jejking even review zoeken is.

Er was er laatst 1 van, maar ben em effe kwijt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aangezien dit onze core business is kan ik je wel wat info geven maar moet ik wel weten wat voor programma's er gebruikt worden.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:46
spNk schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:33:
En ATi stream niet te vergeten :) Volgens mij is ati met zijn honderden stream processoren een stuk sneller in dit soort dingen of sla ik de plank mis?
Misschien in theorie, maar in de praktijk is Cuda veel beter ondersteund. Er wordt in mijn omgeving om die reden vrijwel alleen met Cuda ontwikkelt. (Maar dat is dan meer voor simulaties en algorithmen, niet zozeer visualisatie/rendering.)

Je zou eerst eens moeten uitvinden hoe die animaties gerenderd worden. Het kan maar zo zijn dat de hele videokaart niet gebruikt wordt en dat het geheel CPU-based is. Dan loont het om een snellere CPU te kopen. Of een multi-core CPU dan nog nut heeft hangt weer af van of het zaakje multi-threaded kan draaien.

Te veel vragen voor een goed antwoord dus!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• friggler
Wat ik op dit moment weet is dat de klant in ieder geval een programma gebruikt die de videokaart aanspreekt voor het renderen.
Ik weet zo niet welk programma het is en kan het helaas ook niet vragen aangezien ik geen telefoonnummer/naam/e-mail heb. De klant zou me er zelf over terugbellen.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

friggler schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:28:
Wat ik op dit moment weet is dat de klant in ieder geval een programma gebruikt die de videokaart aanspreekt voor het renderen.
Ik weet zo niet welk programma het is en kan het helaas ook niet vragen aangezien ik geen telefoonnummer/naam/e-mail heb. De klant zou me er zelf over terugbellen.
Erck handig zo'n klant die gegevens achterlaat. Nu ja zonder de juiste gegevens kan je niets. Quadro, Cuda etc kunnen helpen bijvoorbeeld mara niet elk programma ondersteunt dat. En misschien heeft de klant meer aan een quad core processor! Zonder de juiste gegevens kan je er weinig mee!

Pagina: 1