Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillende landen verschillende stijlen

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik kom regelmatig met de auto in andere landen. Voornamelijk in Frankrijk en België maar ook soms in duitsland.

Wat me opvalt is het verschil in rijstijlen. Waar ligt dat aan?

Voorbeeld 1:
In belgië als je op de linkerbaan rijdt voegt iedereen zich daar gewoon tussen, knipperen en gaan, jij als linkerbaanrijder moet maar aanpassen want ik heb mijn knipperlicht aan dus ik kom gewoon... 8)7 Met alle irritaties van dien...

Voorbeeld 2:
In Frankrijk reed iedereen 10 tot 5 jaar terug altijd zo keurig mogelijk op de meest rechtse baan. Tegenwoordig schijn die alleen nog maar voor vrachtwagens te zijn. Met alle irritaties van dien...

In belgië mag iedereen volgens mij autorijles geven... dus ik kan me voorstellen dat als mensen het verkeerd aanleren ze niet beter weten. Maar in Frankrijk lijkt de discipline ook behoorlijk weg te vallen.

Dat wij in Nederland als asociaale honden rijden is natuurlijk al langer bekend, zou zicht dat hebben uitgesprijd naar andere landen. Is het een maatschappelijk verschijnsel en onderdeel van de samenleving die veranderd?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat, je bedoelt de individualisering ,waarbij steeds minder mensen rekening houden met een ander? Dit is geen nieuw verschijnsel ,maar al een poosje aan de gang ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Tito129
  • Laatst online: 22:59
Ik heb altijd het gevoel dat wij in vergelijking met belgen, fransen spanjaarden etc best netjes rijden.
Ookal rijden duitsers nog veel netter!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
911GT2 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:04:

In belgië mag iedereen volgens mij autorijles geven... dus ik kan me voorstellen dat als mensen het verkeerd aanleren ze niet beter weten. Maar in Frankrijk lijkt de discipline ook behoorlijk weg te vallen.
Niet iedereen hoor, er zijn voorwaarden.
Je moet 8 jaar je rijbewijs hebben en geen ongeval (in fout) of zware overtreding hebben gehad.

Ik heb leren rijden met mijn vader en ik hou mij toch keurig aan de meeste regels. (nog niet zoveel ervaring, ongeveer 300.000km in 8 jaar).

Ik denk wel dat iedereen weet dat je aankomend verkeer niet moogt hinderen als je van rijstrook veranderd, maar daarom past iedereen het nog niet toe.
Ik schiet niet voor iemand in (die moest maar eens niet aan het opletten zijn), maar ga ook voor niemand zomaar aan de kant, ik doe dat pas er genoeg ruimte is zodat ik nietvan de cc af moet.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het rijden in Azië is heerlijk. Je moet het leren maar het werkt ongelofelijk.
Een 2baans één richtingsweg. Voor jou 2 wagens (links en rechts) en jij wilt er langs: de hoorn gebruiken en ze gaan opzij. Dan rijd je met 3 wagens breed op een weg welke voor 2 is ontworpen.

Links afdraaien? Zo kort mogelijk!

Het is daar een complete chaos maar er zijn heel weinig ongelukken: sterker nog, ik heb daar honderden wagens gezien en slechts 1 met een deuk in dat verkeer.

Hun techniek? Geef elkaar gewoon de ruimte en dat kunnen wij hier in het egoistische europa niet.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik kom regelmatig met de auto in andere landen. Voornamelijk in Frankrijk en België maar ook soms in duitsland.

Wat me opvalt is het verschil in rijstijlen. Waar ligt dat aan?

Voorbeeld 1:
In belgië als je op de linkerbaan rijdt voegt iedereen zich daar gewoon tussen, knipperen en gaan, jij als linkerbaanrijder moet maar aanpassen want ik heb mijn knipperlicht aan dus ik kom gewoon... 8)7 Met alle irritaties van dien...

Voorbeeld 2:
In Frankrijk reed iedereen 10 tot 5 jaar terug altijd zo keurig mogelijk op de meest rechtse baan. Tegenwoordig schijn die alleen nog maar voor vrachtwagens te zijn. Met alle irritaties van dien...

Dat wij in Nederland als asociaale honden rijden is natuurlijk al langer bekend, zou zicht dat hebben uitgesprijd naar andere landen. Is het een maatschappelijk verschijnsel en onderdeel van de samenleving die veranderd?
in belgië leert men ook rijden van paps of mams _o-

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
GoldenSample schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:38:
[...]

En als mam en paps ouder zijn dan 50, dan hebben ze hun rijbewijs gewoon gekregen in ruil voor een medisch certifcicaat en 5 Frank.

• 911GT2
GoldenSample schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:38:
[...]

Dat is dus ook een van mijn grootste angsten... ;)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Italy is ook leuk :)

In het Noorden rijden ze nog wel redelijk. Al is de snelheid nogal 'losjes'. Maar in de buurt van Venetië .. brr aso kriskras achteruit/tegenelkaar aan, toeteren... echt vaag.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Blasterxp schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:33:

In het Noorden rijden ze nog wel redelijk. Al is de snelheid nogal 'losjes'. Maar in de buurt van Venetië .. brr aso kriskras achteruit/tegenelkaar aan, toeteren... echt vaag.
Florence vond ik toch aardig oppassen geblazen :) 4/5 rijen dik rotondes rijden welke eigenlijk 2-baans is.... motto: gewoon gaan met die banaan :o

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Tito129 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:13:
Ik heb altijd het gevoel dat wij in vergelijking met belgen, fransen spanjaarden etc best netjes rijden.
Ookal rijden duitsers nog veel netter!
Nou :X Het lijkt er soms op dat Duitsers als ze in NL rijden, alles door waar zij zich aan irriteren als wij in D rijden... links plakken, geen richting aangeven, etc. Ik heb het idee dat het nogal geromantiseerd wordt dat ze in D zo goed rijden. Het enige wat ze daar soms iets beter doen is inschatten met hoe snel je aan komt rijden (maar ja dat moet je ook wel kunnen als er auto's met 200+ aan kunnen komen rijden).

Je ziet in de manier van autorijden wel redelijk de cultuur van een land terug. 'Temperamentvol', rommelig, etc ;)

Exact expert nodig?

• 418O2
  • Nu online
ik zie hier in Nl vrijwel nooit duitsers die aso rijden en dan woon ik nog wel in de grensstreek

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:25:
ik zie hier in Nl vrijwel nooit duitsers die aso rijden en dan woon ik nog wel in de grensstreek
Nou ik woon ook aan de grens maar erger me dagelijks behoorlijk aan Duitsers op de snelweg.. 9 van de 10 keer blijven ze lekker links hangen als ze allang naar rechts kunnen (lees: moeten)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

G-PHREAK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:47:
[...]

Nou ik woon ook aan de grens maar erger me dagelijks behoorlijk aan Duitsers op de snelweg.. 9 van de 10 keer blijven ze lekker links hangen als ze allang naar rechts kunnen (lees: moeten)
Dat maak ik toch zelden mee gelukkig.

Fransen zijn goed in op de middelste baan blijven rijden, ook al is het 3 uur 's nachts.

En Nederlanders kijken amper om zich heen uit stommigheid en dan zullen we het over oude mensen maar niet hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik denk dat het allemaal te maken heeft met het ongrijpbare begrip 'volksaard' en de ontwikkeling van het autoverkeer per land. Nederlanders rijden lang niet meet zo netjes, hetgeen gelijke pas lijkt te houden met de 'assertivisering' - lees: 'egoïstisering' - van het land. We hebben vrijwel allemaal vrijwel altijd vrijwel overal haast.

In de VS is men redelijk gedisciplineerd, vanwege de aloude autocultuur en niet in het minst dankzij het ook aloude ontzag dat men er heeft voor de wetshandhavers. Boetes op overtredingen in het verkeer komen daar wat harder aan dan hier. Het land heeft samen met Duitsland volgen mij wel het oudste en uitgebreidste verkeerssysteem, en daardoor ook een oudere verkeerscultuur.

Fransen, Spanjaarden. Portugezen en Italianen en ook de Belgen rijden m.i. nogal slordig. Erg ad-hoc. "Ik wil naar links, dan ga ik gewoon". niet eerst kijken of er ruimte is. Duitsers rijden misschien wel erg hard, maar wel gedisciplineerd. Nederland hangt er een beetje tussenin.

Ikzelf rijd redelijk gedisciplineerd, maar wel vlot, met als doel een goede doorstroming van het verkeer en zelf ook opschieten: ik geef graag een dotje meer gas om een 'sloom rijtje' voorbij te gaan op de snelweg. Via de linkerbaan en hup! weer naar rechts, als er ruimte is. Eigenlijk altijd wel te hard, maar wel met veiligheid en vlot doorrijden voor iedereen voorop.

En dan te bedenken dat ik eigenlijk als een echte Antilliaan met mijn linkerarm uit het raam en chillen maar zou moeten rijden. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

G-PHREAK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:47:
[...]

Zie ik ook vaak idd, hier in Brabant. En als je niet binnen 50 milliseconden naar rechts gaat (ook al zit daar een vrachtwagen) word er soms (niet altijd gelukkig) een complete lichtshow van groot, dim, alarm, knipper etc opengetrokken. En bumperkleven doen ze ook bovenmatig veel.

En idd, ze blijven bovengemiddeld vaak links kleven, ook al is de rechter of middenbaan vrijwel helemaal leeg.

Duitsers kunnen ook totaal niet invoegen: meteen na de taartpunt meteen vol de snelweg op rammen. Boeit niet als ze nog maar 50 km/h rijden, de rest 120 km/h, ze rammen er gewoon op. Ook als er nog 600 meter aan invoegstrook ligt, die is er volgens hen alleen voor de sier ofzo....

Dat Duitsers goed rijden is absoluut een mythe, en misschien was het vroeger ook wel zo, maar tegenwoordig gaat het toch echt niet meer op. Ze rijden echt niet beter (of slechter) dan Nederlanders, gemiddeld genomen.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 02-04-2009 11:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

wildhagen schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:46:
[...]

Zie ik ook vaak idd, hier in Brabant. En als je niet binnen 50 milliseconden naar rechts gaat (ook al zit daar een vrachtwagen) word er soms (niet altijd gelukkig) een complete lichtshow van groot, dim, alarm, knipper etc opengetrokken. En bumperkleven doen ze ook bovenmatig veel.

En idd, ze blijven bovengemiddeld vaak links kleven, ook al is de rechter of middenbaan vrijwel helemaal leeg.

Duitsers kunnen ook totaal niet invoegen: meteen na de taartpunt meteen vol de snelweg op rammen. Boeit niet als ze nog maar 50 km/h rijden, de rest 120 km/h, ze rammen er gewoon op. Ook als er nog 600 meter aan invoegstrook ligt, die is er volgens hen alleen voor de sier ofzo....

Dat Duitsers goed rijden is absoluut een mythe, en misschien was het vroeger ook wel zo, maar tegenwoordig gaat het toch echt niet meer op. Ze rijden echt niet beter (of slechter) dan Nederlanders, gemiddeld genomen.
Daar heb je wel een punt. Maar wie legt er dan eerst fantastisch Autobahnen aan, om vervolgens elke Ausfahrt en invoegstrook onmogelijk haaks op deze snelweg te laten aansluiten, zodat je er ook niet met meer dan 60 km/u op of af kunt?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46
Voorbeeld 1:
Voorbeeld 2:
Ik kom dit ook in Duitsland tegen hoor.
Vrachtwagens op rechts en gewone auto's op de middelste baan.
Moet je nagaan hoeveel ruimte er vrij komt als iedereen wel rechts houdt.

Maar goed, je hebt 1 voordeel daar en dat is dat als je op links rijdt en je bent sneller dan de auto voor je, hij wel zo snel mogelijk een strook naar rechts op schuift om je voorbij te laten.

[ Voor 16% gewijzigd door Yohost! op 02-04-2009 12:45 ]

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 22:15
Blasterxp schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:33:

Ik heb de afgelopen zeven maanden iedere dag in de bus gezeten door het verkeer in Genua. De eerste week dacht ik ook dat iedereen asociaal reed, maar daarna zie je dat iedereen elkaar wel de ruimte geeft. Op een brede weg rijden alle auto's en bussen aan de zijkanten zodat alle scooters en motoren mooi door het midden kunnen rijden. Ik heb me echt lopen verbazen dat hier zo weinig ongelukken gebeuren...

LinkedIn - Collega worden?

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 153% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:45 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik erger me kapot aan belgen :p

Die hebben de neiging om overal waar ze zijn op de snelweg op de middelste baan te rijden.

Kijk rond in Limburg, daar is bijna iedereen nog liev. Ik erger me daar helemaal kapot omdat iedereen elkaar maar voorrang geeft, voetgangers krijgen voorrang zonder zebrapaden etc :9

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb afgelopen zomer heel wat snelweg gezien (van Utrecht naar LeMans, naar Bordeaux, naar Carcassonne (ja, van het spel ;) ), naar de Côte d'Azur, Garda meer, Slovenië, Oostenrijk, Duitsland, Utrecht). Per regio rijden ze inderdaad anders, maar vooral rond steden. België blijft voor mij een geval apart. Niet dat ze zo slecht rijden, maar je moet gewoon opletten. In Frankrijk vond ik eigenlijk iedereen best netjes rijden, op de scooters rond de Côte d'Azur na (die dingen verschijnen echt uit het niets). Noord Italië reed best goed, alleen weten de Italianen wel erg snel het groot licht te vinden.
Wat betreft Duitsers, ze rijden in Duitsland over het algemeen erg goed, maar je hebt er echt idioten tussen zitten. Bumperkleven kunnen ze als de beste als je niet snel genoeg accelereert (een afgeladen 316i heeft even tijd nodig om op de 170 te komen), en ik heb in die rit 2 keer serieus hard moeten remmen omdat er een gek ineens naar links kwam met 100... (en ja, ik reed op een stuk waar geen limiet gold en de mogelijkheid om hard te rijden was er).

Nederlanders zijn tegenwoordig vooral kunstenaars in niet-rechts rijden en het niet gebruiken van de richtingaanwijzer...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Oneens.

Ik rij vrij vaak naar vliegveld Dortmund. Vanaf A'dam is exact de helft van de route in NL (A2, A12) en de helft in DE (A3, daarna verschillende opties in Ruhr). Tussen Arnhem en Oberhausen is het betrekkelijk rustig, ervoor en erna is het vergelijkbaar druk.

Maar je weet haarfijn als je die grens over bent. DE inrijdend merk ik iig minder linkshangers bij 2x2 baans. Wel bij 2x3 baans, daar rijden personenauto's niet rechts. Maar dat is ook geen probleem met die derde baan. En als er wel een onnodige linkshanger is, is het nagenoeg altijd eentje met geel kenteken...

Ook merk je dat er in DE veel meer rekening gehouden wordt met invoegers (kan ook nauwelijks anders met die idiote invoegstroken). Daarvoor komen mensen dan weer wel naar links, maar dat is nauwelijks 'onnodig' te noemen.

Omgekeerd is het gelijk feest als je NL binnen komt rijden. Linkshangers, bumperklevers en bovenal onoplettende in/uitvoegacties en niet verder dan 10m voor de auto kijken. Dat laatste is frappant. Ondanks dat ze in DE vaak veel harder rijden dan in NL zul je zelden een van die hardrijders z'n remmen zien gebruiken als een langzamere auto voor'm naar links komt. Gewoon uit laten rollen en gas geven zodra het weer vrij is. In NL lijken veel hardrijders (type standaard 140km/u als het kan) er een sport van te maken om stug op snelheid door te tuffen tot ze zowat in de uitlaatpijp van de voorganger zitten en dan ineens vol op de rem te gaan staan. Geen wonder ook dat er zoveel zinloze kop-staartbotsingen gebeuren :X

Kijk, er rijden in DE ook horken rond (en petjesvolk in Golfjes...), en ik kan me goed voorstellen dat mensen (ook Duitsers) op vakantie in NL vaker gek gedrag vertonen omdat ze de weg niet kennen, maar mijn indruk is iig dat het daar op de Autobahn fijner rijden is dan hier, ook op stukken waar je maar 120km/u mag en het dus niet aan het onbeperkte ligt.

Maar goed, ondanks herkenbare irritaties is het in NL nog lang zo slecht niet. Over anderhalve week ga ik een auto huren in Romania. Dat gaat feest worden :+

Oslik blyat! Oslik!

• 911GT2
dion_b schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 01:54:
[...]
Ook merk je dat er in DE veel meer rekening gehouden wordt met invoegers (kan ook nauwelijks anders met die idiote invoegstroken). Daarvoor komen mensen dan weer wel naar links, maar dat is nauwelijks 'onnodig' te noemen.
Dit is de grootste onzin die ik zie tegenwoordig op de snelwegen. Als invoeger heb je je nog altijd aan te passen aan het snelweg verkeer, niet andersom!

Tegenwoordig lijkt het alsof mensen het echter anders ervaren. Ik doe het als het kan, maar als het niet kan raken mensen ineens in paniek... hij liet me er niet tussen... :N

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

911GT2 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:00:
[...]
Dit is de grootste onzin die ik zie tegenwoordig op de snelwegen. Als invoeger heb je je nog altijd aan te passen aan het snelweg verkeer, niet andersom!

Tegenwoordig lijkt het alsof mensen het echter anders ervaren. Ik doe het als het kan, maar als het niet kan raken mensen ineens in paniek... hij liet me er niet tussen... :N
Bij de NL invoegstroken van soms bijna een km waar zelfs een oma in een manke 2CV nog op snelheid kan komen geef ik je groot geljik, maar bij een invoegstrook van niet eens 100m na een haarspeldbocht zoals in DE vaker voorkomt gaat dat niet op.

Bovendien haal je twee dingen door elkaar. Als invoeger heb je inderdaad te zorgen dat je op snelheid bent en dat je op een vrije plek naar links komt. Maar ik heb het niet over de invoeger, maar degene die in de gelegenheid is om een vrij plek te maken of niet. En dan is het gewoon een beetje hoffelijkheid mits je natuurlijk niet gelijk een gevaarlijke situatie creeert door zelf onbezonnen de boel naar links te gooien

offtopic:
Jij was toch niet de Porche 911 die ik dinsdagmiddag op de A10 Noord zag die op de middenbaan een busje inhaalde en vervolgens juist naast een drukke invoegstrook zonodig rücksichtslos naar rechts kwam waardoor zowel een invoeger als iemand die normaal op de rechterbaan reed keihard in de remmen moest :?

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 03-04-2009 18:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

dion_b schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 01:54:
is het nagenoeg altijd eentje met geel kenteken...
Volgens Duitsers betekent het Nur Links.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Ik vind dat Duitsers zich zeker wel beter bewust zijn van hun omgeving. Dat is ook pure noodzaak omdat ze anders vroeg of laat een landgenoot met +200km/h in hun kofferklep krijgen. Wat verder ook enorm scheelt is dat Duitsers weten wat doorrijden en inhalen is omdat 100km/h de default snelheid is buiten de bebouwde kom. Nederlanders zijn zo slaapverwekkend traag in hun handelen. In Duitsland zie je huisvrouwen in 20 jaar oude Fiësta's inhaalacties plegen als ze een weggebruiker tegenkomen die een tempo rijdt wat hen niet aanstaat. In Nederland is dat ondenkbaar.
burne schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:39:
[...]

Volgens Duitsers betekent het Nur Links.
Mwah. Als er één volk is dat hardnekkig links blijft hangen zijn het de Duitsers wel. Het gaat allemaal perfect zolang het rustig is op de weg of er een tempolimit is, maar zodra het druk wordt rijden alle Duitsers links op de trajecten zonder tempolimit. Die willen dan allemaal harder dan ze op dat moment kunnen rijden. In Nederland wil een groot deel van de weggebruikers uberhaupt niet harder dan 110km/h.

Verder zie ik regelmatig een bepaald slag Duitsers op de A1 rijden dat het liefst van Oldenzaal tot Zandvoort op de linkerbaan blijft plakken, terwijl er rechts niemand rijdt. Gelukkig komen er ook veel Duitsers ons land binnen die wel de juiste positie op de weg weten te vinden.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op Duitse wegen rijden is sowieso al een stuk relaxter dan hier in Nederland. Duitsers weten van doorrijden en je moet niet bang zijn om vaak in de achteruitkijkspiegel te kijken als je op de linkbaan rijdt. Er zijn Duitsers die zich aan het snelheidslimiet houden, maar dat zijn in de regel de opa's en oma's, de rest van het volk rijdt het liefst op een stevige snelheid op de middelste baan. Hoewel niet alle wegen in Duitsland in goeie conditie is (de A4 is zowat driebaans, maar de rechterrijstrook is van erbarmelijke kwaliteit dat iedereen op de middelste baan rijdt), maar het is een genot om op de autobahn te rijden. Duitsers rijden veel minder hectisch dan Nederlanders en over het algemeen rijden fräulein beter dan de Nederlandse vrouw O-)

Het grootste nadeel aan de Duitse autosnelweg zijn de zeer korte in- en uitvoegstroken. Als je de autosnelweg op wil rijden dan moet je als een gek gaan gassen wil je goed kunnen invoegen zonder het verkeer te hinderen. Als je van de autosnelweg afwilt dan zorg maar dat de auto goeie remmen heeft, want de bocht na de ausfahrt is niet mis. De bewegwijzering is wel weer beter dan bijvoorbeeld België, waar de bewegwijzering *na* de afrit staat.

• Widow
  • Laatst online: 20-11 13:37
Ik merk eigenlijk helemaal niet zon verschil tussen de rijstijlen van Duitsers en Nederlanders? Uitzonderingen daar gelaten vond ik het rijden in Duitsland erg relaxed, zeker op de autobahn. Wel is het zo dat Duitsers 120 rijden als je 120 mag, en niet zoals in Nederland mensen die een rijtje vrachtwagens in gaan halen met 100 terwijl je 120 mag.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1