Bij het bedrijf waar ik momenteel werk zijn we bezig met een migratie van Office 2000 naar Office 2007. Office 2000 wordt automatisch uitgerold via Active Directory en mbv de Office Customization Wizard is er een MST gemaakt die automagisch de Exchange instellingen goed zet. Office 2007 ondersteunt geen MST's meer maar na het aanpassen van de config.xml verloopt de automatische deployment nu wel goed. Ik krijg echter 1 ding niet werkend: het automatisch configureren van Outlook 2007 met onze Exchange 2000 server !
Als ik de setting 'automatically configure profile based on active directory primary smtp server' gebruik uit de Outlook2007 adm krijg ik ipv:
waarvan Outlook vervolgens doodleuk zegt dat die niet werkt. Zodra je de servernaam aanpast naar de juiste server werkt het wel (effectief alles voor [Servername] weghalen is afdoende).
De error die Outlook geeft is:
Dit is natuurlijk geen goede oplossing, dus ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik Outlook 2007 automatisch configureer voor communicatie met onze Exchange 2000 server...
Als ik de setting 'automatically configure profile based on active directory primary smtp server' gebruik uit de Outlook2007 adm krijg ik ipv:
code:
1
| "servername.domainname" |
code:
1
| "/o=[domainname]/ou=First Administrative Group/cn=Configuration/cn=Servers/cn=[Servername]" |
waarvan Outlook vervolgens doodleuk zegt dat die niet werkt. Zodra je de servernaam aanpast naar de juiste server werkt het wel (effectief alles voor [Servername] weghalen is afdoende).
De error die Outlook geeft is:
code:
1
| De verbinding met Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien |
Dit is natuurlijk geen goede oplossing, dus ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik Outlook 2007 automatisch configureer voor communicatie met onze Exchange 2000 server...
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 31-03-2009 12:20 ]