Contacts op iPod importeren naar pc; hoe te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49
Beste allen,

Ooit heb ik op mijn iPod Nano (derde generatie) mijn contacten vanuit Outlook gesynchroniseerd. Ergens vorig jaar is mijn harddisk gecrashed en ben ik veel data kwijtgeraakt, waaronder het Outlook-bestand met de contactgegevens.

Eigenlijk gebruik ik die contacten op de iPod nooit, maar vandaag keek ik er even naar en het bleken die oude adresgegevens te zijn die ik niet meer heb.

Ik heb nu al gezocht op het net en kom het antwoord op mijn vraag niet tegen. Ik wil dus de contacten die op de iPod staan importeren naar mijn Outlook. iTunes geeft mij aan dat de contacten gesynched waren op een andere pc en geeft mij dan alleen de mogelijkheid om de contacten die ik nu in Outlook heb, te exporteren naar de iPod. Maar ik wil dus eerst de iPod-contacten veiligstellen alvorens dit te doen.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Bestaat er een (gratis) tooltje voor? Ik werk op een Windows-systeem. Alvast bedankt voor jullie aandacht hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Is er dan niemand die mij hierbij wilt/kan helpen?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Contacts staan op je iPod als vCards in de folder Contacts. Als je de disk mode van je iPod activeert kun je ze gewoon terugkopiëren en importeren in Outlook. Zie ook iPod: Importing Contacts and Appointments en About contacts, schedules, and notes on your iPod.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
vrij simpel, zorg dat je iPod in Disk Mode staat. dan heb je een mapje "Contacts" op je iPod met daarin een .vcf file.

have fun ;)

*edit* Daedalus was me voor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door teh_twisted op 09-04-2009 00:31 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Bedankt voor jullie antwoorden, maar de links die je geeft had ik zelf al gevonden. En die gaan over het importeren van Contacts VAN Outlook NAAR de iPod. En ik wil het juist andersom doen: VAN de iPod naar Outlook.

Als ik de iPod in disk mode zet, dan zie ik inderdaad het genoemde bestand (van 13 KB). Wanneer ik dubbelklik op dit bestand, krijg ik een leeg Outlook Contacten-scherm. Probeer ik dit bestand te importeren vanuit Outlook, dan krijg ik de foutmelding: The specified file "PATH\iSync.vcf" is not valid for this operation.

Het importeren van het Calender-bestand gaat daarentegen wel goed.

Dus: óf de contacten zijn niet te importeren naar Outlook óf het bestand is corrupt (maar dan is het wel vreemd dat ik mijn contacten op mijn iPod wel door kan bladeren zonder problemen).

Wat werelds zou zijn, zou een applicatie (behalve iTunes of Outlook) zijn die die contacten op mijn iPod kon uitlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Outlook kan gewoon vCards (.vcf) importeren. Je zou met een willekeurige texteditor de inhoud van de .vcf kunnen controleren, om te kijken of het inderdaad niet stuk is.

Het enige alleen is wel dat Outlook er vanuit gaat dat elke contact z'n eigen vCard heeft, terwijl op de iPod alle contacten in een vCard staan. Je zou bijvoorbeeld vCardSplit kunnen gebruiken om de enkele vCard op te splitsen in meerdere vCards.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1