Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb het volgende probleem:

De ftp server op mijn werk wil niet goed functioneren. Volgens iemand op mijn werk ligt het aan de uploadscripts van php, maar dat weet ik niet zeker. Zelf heb ik geprobeerd het probleem te zoeken en op te lossen maar zonder resultaat.
In ieder geval ik krijg de volgende foutmelding als ik naar de ftp server ga(http://ftp.compucolor.nl):

403 - Verboden: toegang is geweigerd.
U bent niet gemachtigd om deze map of pagina weer te geven op basis van de opgegeven referenties.

Weten jullie misschien waar dat aan ligt ?
Alvast bedankt voor de moeite.

• bbbbbb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06-2024
En als je inlogt op de ftp server direct: ftp://ftp.compucolor.nl/ (ipv html..)
dan krijg je een inlog scherm, kan je hier inloggen?

Verwijderd

Topicstarter
bbbbbb schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:45:
En als je inlogt op de ftp server direct: ftp://ftp.compucolor.nl/ (ipv html..)
dan krijg je een inlog scherm, kan je hier inloggen?
Nee dat lukt niet, maar dat klopt ook.

• bbbbbb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06-2024
Dan moet je wat meer gegevens geven. (OS/login/firewall etc)
Uploadscripts met php hebben niets met ftp van doen FTP is een eigen protolcol en werkt zelfs vanuit een dosbox.
Vaak geven passief/actieve verbindingen problem / routers / firewall etc. Ik zie dat je filezilla hebt gebruikt, ik neem aan dat je een user hebt aangemaakt met een wachtwoord, want anoniem staat uit denk ik uit. Misschien die even aanzetten als test, dan hoef je niet in te loggen maar mag iedereen inloggen, kan je kijken of je er überhaupt op komt.

Misschien staat er hier iets : http://forum.filezilla-project.org/viewforum.php?f=6

[ Voor 10% gewijzigd door bbbbbb op 31-03-2009 13:59 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zo te zien worden connecties op poort 21 sowieso niet doorgelaten, staat de poort wel open naar je ftp server?
Ik heb dat gecheckt door het volgende commando te geven:
 telnet 62.108.22.214 21

Nog een tip, gebruik liever SFTP als het gevoelige data is, FTP zendt wachtwoorden en dergelijke gewoon plain-text over de lijn.Ik vind dat het FTP protocol al 5 jaar geleden harstikke dood had moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 31-03-2009 20:51 ]