Toon posts:

wat betekent dubbel fifo???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat betekent dat want op mijn pc zegt hij dat de drivers niet goed zijn geinstalled:(

heeft iemand hier de drivers van ???

Verwijderd

fifo staat voor first in first out
Wat jou probleem is is lekker vaag, drivers waarvan?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal het uitleggen:
als ik naar configiratie screm ga en dan naar systeem, dan geeft hij een uitroeptekentje bij primaire IDE controller en secundaire IDE controler.....

en als ik erop klik dan zegt hij: dit apparaat werkt niet goed of niet alle drivers zijn geinstalled

werk de stuurprogamma's bij

plz het is niet mijn pc en het moet voor vanavond gefixed zijn anders kom ik in BIG trouble

Verwijderd

lijkt op een IRQ conflict

Verwijderd

Onder welk OS, wat voor hardware? Is een schone install een optie?

Verwijderd

Topicstarter
heb win 98 (wel een computer op de universiteit) en ik ik denk niet dat een schone install helpt omdat ik de drivers neit heb :(

Verwijderd

Denk dat beek402 gelijk heeft zal iets met je IRQ te maken hebben. Probeer eens alle niet noodzakelijke apparaten (geluidskaart, netwerk etc) uit te schakelen en dan je IDE aan de gang te krijgen. Check ook ff je kabels. Welk merk pc is het?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij intel celeron

ok maar hij zegt wel dat ik de drivers moet reinstallen

xal het es prberen

en hij zegt ook :Er zijn geen conflicten.

Verwijderd

Topicstarter
this page cannot be dispplayed

Verwijderd

Topicstarter
maaaruh het ging er dus om dat ik een CDRw wou aansluiten en eerst deed hij eht wel maar toen heb ik hem ZEER per ongeluk de IDE kabel verkeerd om aangesloten, zou het daardoor kunnen komen????

Verwijderd

Topicstarter
maaruh heeft iemand de drivers?????
persoonlijk denk ik dat het daaran ligt

Verwijderd

Die site zou het moeten doen werkt hier wel gewoon. Probeer anders via me sig drivers te vinden.
Eventueel even alle niet noodzakelijke hardware van je controller afgooien maar als ie voor allebei de kanalen nu een fout geeft bestaat de kans de je controller beetje kaduuk is. Ik heb het zelf ook weleens verkeerd om gedaan en hier werkt alles nog, maar das misschien afhankelijk van de soort controller. Wat voor mobo is het?

http://home-4.worldonline.nl/~t000493/hardware/windows98.html#IDE

Verwijderd

Topicstarter
die site doet het trouwens wel maar hij herkent hem nu nog steeds niet en die dubbele fifo ding staat nog steeds een uitroeptekentje bij

nog een oproep :

als iemand nu op de Universiteit Utrect zit en die er een beetje verstand van heeft zou die michien langs willen komen ??? eventueel tegen betaling......

Verwijderd

Wat zitten jullie te klooien zeg!

Gooi eerst eens weg die dingen en reboot ff. Met een beetje mazzel vind ie gelijk zelf de goeie drivers.

Probeer eerst dat eens.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

Yucko

One clown to rule them all !

humz .. volgens mij is dubble fifo iets met je io kaart (com of parr. poort)

Tenminste, voor zover ik het me nog kan herinneren .... is echt al lang geleden voor mij (8>

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
he borg wat bedoel je met gooi is weg die zooi?????

Verwijderd

In je apparaatbeheer die dingen aanklikken en voor verwijderen kiezen. Dan krijg je een waarschuwing dat ze van het systeem worden verwijderd. Ok, en dan moet je ff rebooten.

Grote kans dat ie dan bij het opstarten 'opeens' de juiste drivers vindt en installeert.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het daar niet aan ligt want ik heb het net gedaan en nog steeds geeft hij dat uitroeptekentje

ik herriner u heren: er staat ook of werkt niet goed.......

plz hij moet het egt gaan deon

Verwijderd

Wat voor beessie is het? Merk, type e.d.?

Verwijderd

Topicstarter
Een intel celeron 400mhz 64mb intern, mobo=unknown, philips cd-rommetje

Waarom lukt het nou niet????!!!!!!!

HEEEELUUUUUP

Verwijderd

Topicstarter
En nog maals: Is er iemand die nu op uni in Utrecht zit en mij kan helpen?????

Natuurlijk tegen speciaale vergoeding(=lees als DivX)

Verwijderd

Nee, het merk van het apparaat. Dus Compaq, IBM, HP, Hewlett Packard, Dell, etc.??

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 14:02
probleem heb ik ook al eens gehad... is IDD een irq kwestie... en dat geeft ie idd NIET altijd aan !! (dus pin je niet vast op wat windows je verteld)...

Tja ik blijf idd ook bij wat er al eerder is gezegd... gooi wat apparaten eruit (in apparatenbeheer) zoals geluidskaart/netwerkkaart en start dan ff opnieuw op...

Als je dat te riskant vind prbeer je eerst in AB die aparaten "uit" te schakelen...

Maar het IS ECHT een irq probleem... !

Verwijderd

Staat er bij de IDE Bus Master IDE-Controller ook een uitroepteken?

Dubbelklik anders ff op Computer op het tabblad Apparaatbeheer: je krijgt dan een overzicht van de gebruikte IRQ's zodat je kunt checken welk apparaat zit te ruzien met je IDE controllers. Het is trouwens wel zo dat de IRQ waar een controller op zit twee keer wordt vermeld, nl. de controller zelf en de IDE bus master.

Als je het appraat hebt gevonden dat zit te klooien dan schakel je dat uit of verander je daarvan de IRQ.

Check www.windrivers.com voor allerlei soorten drivers, er is vast wel een onderdeel voor IDE Controllers. Merk daarvan kun je checken via apparaatbeheer.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is merkloos
Pagina: 1