ZyXEL 2602-D1A -> NAT translatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 23:25
Hoi,

Ik kom er even niet meer uit. Ik snap niet hoe dit kan, misschien zie ik wel iets over het hoofd. Situatie:

- Telfort ADSL internet
- ZyXEL 2602-D1a modem

Opstelling:

Koper -> Modem (ZyXEL) -> Switch -> Server (Static IP: 192.168.1.60)

Vanuit het modem kan ik de server pingen. Intern is de server ook bereikbaar. Ik heb het modem net vanaf fabrieksinstellingen weer ingesteld:

- Poort 80 en 22 wordt doorgestuurd naar 192.168.1.60
- Remote Management op poort 81 (Dit werkt extern wel)
- Firewall uit
- DynDNS.org hostname toegekend aan mijn IP en in het modem DynDNS.org ingesteld

Ik kan extern via poort 80 en poort 22 mijn server niet bereiken. Er treedt telkens een time-out op. Ik heb exact dezelfde opstelling bij m'n oom draaien. Daar draait het al meer dan een jaar probleemloos, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb gecontroleerd of andere apparaten niet de IP's overnemen, en dat is gelukkig niet zo. Wat zou het nog meer kunnen zijn? :/

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:37
Heb je rules aangemaakt voor die 2 poorten? Op mijn zyxel modem moet ik naast NAT regels ook rules aanmaken in de modem.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 23:25
_Hades_ schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:01:
Heb je rules aangemaakt voor die 2 poorten? Op mijn zyxel modem moet ik naast NAT regels ook rules aanmaken in de modem.
Firewallrules? Ik heb de firewall even volledig uitgezet en Bypass triangle route aanstaan. Mag dus niet uitmaken. Bij mijn oom heb ik die rules ook niet aangemaakt.

Ter test toch even geprobeerd. Geen effect helaas. Nog steeds time-out.... :|

edit:

Ik heb m'n 'server' even in de woonkamer direct op het modem aangesloten. Nu is 'ie wel extern wel bereikbaar. Mijn Speedtouch 716 die omgetoverd is naar switch + WiFi accespoint gooit dus roet in het eten.

[ Voor 18% gewijzigd door Dolan op 31-03-2009 15:08 ]