Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Kan Internet Explorer niet starten

Pagina: 1
Acties:

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
Na installatie van IE8 kan die niet gestart worden.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Windows kan het bestand C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wil zoeken op de knop Start en daarna op zoeken.
iexplore.exe staat in de juiste map maar ook dat kan niet rechtstreeks worden gestart.

Tijdens de installatie van IE8 krijg ik overigens de melding dat er een versie op staat die niet kan worden verwijderd.

Iemand een idee hoe ik IE8 aan de praat kan krijgen?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen rechtenprobleem ? log ja aan als een administrator/power user oid ?

Iperf

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:08

g0tanks

Moderator CSA
Heb je al geprobeerd om eerst handmatig IE te verwijderen en daarna de nieuwe er op te zetten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• GeeBee
@fish
Mijn account is dat van beheerder.

@g0tanks
Ik heb IE geprobeerd te verwijderen via het configuratiescherm > software, maar dat kan niet -> geen knopje Verwijderen.

Verder al gedaan:
In Programmatoegang en -instellingen heb ik geprobeerd de instelling te veranderen van Aangepast naar Microsoft Windows, maar ook dat kan ik niet veranderen. De instelling blijft op Aangepast staan.

De map Internet Explorer handmatig gewist (bleek geblokkeerd te zijn door het proces winlogon) en IE8 opnieuw geïnstalleerd. Maar ook dat was geen oplossing.

IE8 werkt dus nog steeds niet...

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 31-03-2009 07:29 ]

• GeeBee
Gevonden in een ander topic:
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:43:
Kijk eens in de registry naar deze key.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iexplore.exe

Ik verwacht dat als je deze weggooit IE weer werkt.
Maak voor de wijziging natuurlijk een kopie van de registry.
Dit deed 't m...