Ik heb net voor de lol een 3DMark06 test gedaan, maar nu merkte ik dat tijdens het CPU gedeelte alles vreselijk shcokte (max 1fps). Mijn score werd maar 14000 punten (link terwijl een vergelijkbaar systeem 35000 kreeg (zelf heb ik zelfs meer RAM maar dat boeit niet)... Doe ik nu iets fout of is de 06 versie niet goed geoptimaliseerd?
1: specs...
2: cpu fps is altijd zo laag.
3: 35000 3dmark 06? wat voor een monster systeem hebben we het over?
2: cpu fps is altijd zo laag.
3: 35000 3dmark 06? wat voor een monster systeem hebben we het over?
35k is een belachelijk hoge score, die is behaald door overklokkers die echt alles uit hun hardware weten te halen. 14k is heel respectabele score, CPU gedeelte hoort vreselijk te zijn (zelfs een nehalem maakt het vrij schokkerig, FPS tellen hier niet echt, je kunt de snelheid van je CPU achterhalen door te kijken hoe snel hij de test doorloopt).
De 35k is waarschijnlijk behaald met 2x HD4870 1GB en een CPU op 6+GHz (6,3 meen ik, record klinkt me vrij bekend). Je doet in ieder geval niets fout, misschien dat je score nog iets hoger kan als je overklokt, maar wees niet bang er is niets met je systeem aan de hand. Je link werkt niet btw.
De 35k is waarschijnlijk behaald met 2x HD4870 1GB en een CPU op 6+GHz (6,3 meen ik, record klinkt me vrij bekend). Je doet in ieder geval niets fout, misschien dat je score nog iets hoger kan als je overklokt, maar wees niet bang er is niets met je systeem aan de hand. Je link werkt niet btw.
2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

mja het ging dus hierom. Systeem had inderdaad een 4870x2 en vast een overgeclockte 940. Dan is het in orde
op het oog vergelijkbaar, ze postten er geen specificaties bij... en ik heb geen dubbele 4870
edit2, ah, 4,6Ghz. Geen wonder
[ Voor 24% gewijzigd door maarud op 30-03-2009 22:53 ]
Uhm, relevantie van dit alles?!

| system specs |
even controleren of alles klopt, een kameraad van mij heeft exact hetzelfde systeem, maar constant problemen. Dus ik wilde even met 3DMark testen, en toen ik zag dat het bij mij niet zo goed ging (dacht ik) maakte ik mij ook zorgen... Maar goed, nu nog uitzoeken waarom hij 8883 punten heeft en ik 14000...
zet hier anders de scores neer voor de individuele testen. Daaruit kun je uitstekend zien of het een videokaart of cpu probleem is.maarud schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:03:
[...]
even controleren of alles klopt, een kameraad van mij heeft exact hetzelfde systeem, maar constant problemen. Dus ik wilde even met 3DMark testen, en toen ik zag dat het bij mij niet zo goed ging (dacht ik) maakte ik mij ook zorgen... Maar goed, nu nog uitzoeken waarom hij 8883 punten heeft en ik 14000...
ik denk dat ik het al heb; alles komt overeen met wat ik heb (logisch) behalve dat hij maar 1 logical core heeft, en ik er 4M2M schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:14:
[...]
zet hier anders de scores neer voor de individuele testen. Daaruit kun je uitstekend zien of het een videokaart of cpu probleem is.
dus hij heeft ook een quad core, maar ziet in cpu-z of taakbeheer / taskmanager / config scherm --> system maar 1 processor?maarud schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:15:
[...]
ik denk dat ik het al heb; alles komt overeen met wat ik heb (logisch) behalve dat hij maar 1 logical core heeft, en ik er 4ik zal even een CPU driver voor hem zoeken
misschien moet je dan kijken of je de HAL kunt updaten. In het ergste geval is het een kwestie van een reinstall van windows
in taakbeheer idd maar 1. Heb hem nu een AMD CPU driver gegeven, dat even afwachten.M2M schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:17:
[...]
dus hij heeft ook een quad core, maar ziet in cpu-z of taakbeheer / taskmanager / config scherm --> system maar 1 processor?
misschien moet je dan kijken of je de HAL kunt updaten. In het ergste geval is het een kwestie van een reinstall van windows
Pagina: 1