Nieuwe aanleg kabel + wel of geen einddoos na multitap?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier bezig met een upgrade van mijn kabelaansluitingen.

In de meterkast komt de kabel binnen van Ziggo. Na het signaalovername punt twijfel ik of ik de GHV20M ga gebruiken of de GHV30E.
Dit omdat de 20M een ingebouwde multitap heeft.

Uitgaande van de 30E.
Vanuit de versterker gaat hij naar een verdeelpunt (bij gebruik van de 30E) en vandaaruit naar:
Multitap 1. Van M1 gaat 1 kabel (8 meter) naar de keuken (rechtstreeks op de TV zonder einddoos) en 1 kabel (15 meter) naar de slaapkamer (TV) wel naar een einddoos.
Vanuit het verdeelpunt gaat de kabel naar de woonkamer (5 meter) naar:
Multitap 2.. Van M2 gaat 1 kabel (20 meter) naar de eetkamer (TV kaart in PC) en eindigt in een einddoos.
De andere aansluitingen van M2 gaan naar 1 (TV), 2 (radio), 3 (digitale ontvanger 1), 4 (digitale ontvanger 2) en 5 (HDD/DVD recorder). Deze aansluitingen vanaf multitap 2 zijn niet langer dan 2 meter.

Alle bekabeling is Coax 12 (de groene kabel).

Is het wel of niet noodzakelijk dat ik op multitap 2 alles eindig in een einddoos? Naar mijn mening is dat onzin en kan alles beter rechtstreeks de "gebruiker" ingaan.

Hoe denken jullie over bovengenoemde verdeling?
Ik heb geen kabelinternet.
Wel wil ik ooit in de toekomst mogelijk vanuit de slaapkamer een kabel doortrekken naar de zolder.
Mogelijk in de verre toekomst nog vanuit de meterkast naar 2 andere slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Nou ik denk zelf dat je moet doen wat in jouw geval het beste uit komt. Want:

Bij UPC worden in principe bij nieuwe installaties geen einddoos gebruikt maar kom je rechtstreeks aan een 2 weg splitter te zitten.

Verder denk ik dat het eind doos verhaal nog uit de tijd van AOP zonder galvanische scheiding komt. Heden daagse nieuwe AOP zijn dubbel galvanisch gescheiden dus dat zit dik in orde. Verder zal je versterker als dan niet met multitap dit waarschijnlijk ook zijn.

Verder is een eind-doos meestal wel een mooiere manier van afwerken want als er geen toestel meer staat heb je ook geen meters overlengte aan kabels liggen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > LPPR

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht echt dat ik hem in het juiste had gezet. Mijn fout. Kun je hem naar de juiste slepen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 21:05 . Reden: Reactie van mod begrepen. ]