Dell laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Voor op me werk ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, een Dell heeft de voorkeur i.v.m. andere systemen, servers en dergelijke. Nou denk ik ook niet dat dit een probleem is..

Maar nu moet ik dus een keus gaan maken, heb al een aantal beslissingen genomen, zo wil ik graag een 15,4" WUXGA 1920 x 1200 scherm, de 15,4" vind ik niet te klein omdat ik er veel op werk en ook niet te groot omdat ik hem vaak mee moet nemen. Verder vind ik hoge resoluties altijd wel prettig, past er ook veel op je scherm..

De tweede keus die ik heb gemaakt is dat er een Intel Core 2 Duo in komt van 2,4 GHz, in mijn ogen is het verschil in prijs tussen een 2,0 en 2,4 niet zo groot en tussen 2,4 en 2,5 wel erg groot dat 2,4 in mijn ogen de beste prijs kwaliteit verhouding heeft?

Veder 4 Gb geheugen, dit kost allemaal toch niet zo veel.

Want dan het probleem blijft is of ik ga voor de goedkope Vostro, de dure Latitude of de middenmoter qua prijs, de XPS?

Je kan ze redelijk gelijk maken qua specificaties voor redelijk verschillende prijzen dus wie kan mij uitleggen wat deze prijsverschillen de moeite waard maken?

edit:
Het gaat dan om de Vostro 1510, XPS M1530 of de Latitude E6500.

[ Voor 3% gewijzigd door Black-Xjuh op 30-03-2009 21:47 ]

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Hmm, misschien moet je eerst eens aangeven waar je je laptop voor wil gaan gebruiken...
  • Vostro is standaard en erg basis laptop voor eigenlijk alleen internetten en tekstverwerken (basis office)
  • Latitude lijkt op het eerste gezicht geschikt voor mensen die wat meer doen met grafische toepassingen
  • XPS is een beetje van alles, gewoon een huis-tuin-keuken ding. Niet spectaculair snel of gericht op specifiek gebruik.

| system specs |

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Eigenlijk van alles wat, beetje Photoshop, maar zo af en toe dat het geen ramp is als dit wat langer duurt.

Maak wel veel gebruik van Google Earth dat grafisch redelijk zwaar is.

Voor de rest programmeren, php, javascript maar dat is de rekenkracht niet. Met ontwikkelen is het natuurlijk wel makkelijk als gewoon browsen een beetje snel gaat,

Maar de laptop word over het algemeen dus heel breed gebruikt.

Al moet ik zeggen dat het mij er voornamelijk om ging dat de verschillen in prijs zo groot waren met bv. zelfde processor, geheugen, videokaart.

Nu heb ik ontdekt dat dit bij de Latitude mede komt door de standaard 3 jaar next business day (200 euro ofzo) service.

Dit heb ik in principe niet nodig, dan pak ik wel een andere laptop / desktop.

De latitude is voor mij dus een beetje afgevallen.

Daar voor in de plaats heb ik nu de studio xps 16 gekregen met RGBLED scherm, full hd wat ook wel mooi is denk ik.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.