• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Specs:

64-bit Vista
8 GB RAM
8800 GT
ASUS P5e3 Deluxe mobo
NesteQ 600W
Coolermaster V8
Samsung 500 GB
WD 1 TB
Intel Q9650

Ik heb echt heel vaak dat mijn pc opeens blijft hangen en dat het beeldscherm ''freezed'' is.
soms komt het ook voor dat mijn pc ook gewoon niet wil booten, of mijn muis begint te haperen in idle mode.
nu heb ik op google gezocht op P5e3 Deluxe problem en ik kom op zoveel verschillende websites,
ik heb al een andere cpu geprobeerd, verschillende geheugen bankjes, NesteQ 600W is voldoende naar mijn weten..

soms wil het ook voorkomen dat mijn 2de screen roze is als ik hem aanzet, stekker eruit en erin, en hij doet het weer met geluk..

ik heb verschillende stabiliteits testen laten lopen op mijn pc, ook die van everest, in stress mode word hij niet warmer dan 47 graden, CPU is dus niet te heet..
hang en opstart problemen FAQ leid ook niet tot succes

ik maak gebruik van de legale versie van Vista 64-bit, opstarten duurt ongeveer 30-40 seconden, veel te langzaam voor een Q9650 naar mijn weten..

Vista is echt al meer dan 3 x opnieuw geinstalleerd, het begin lijkt altijd goed te gaan, lekker snel en soepel, maar naar mate ik programmas en drivers installeer zoals Cubase, FL Studio, Photoshop en een hoop plugins en drivers voor mijn hardware ( up to date ) wil het soms nog wel eens mis gaan waardoor hij crasht, blijft hangen, niet wil booten en dan vervolgens een blauw scherm toont omdat ik de stroom er wel af MOET halen..

zoals eerder vermeld ik heb meerdere CPU's en geheugen bankjes geprobeerd en heb FAQ doorgelezen..

wie is de redder in nood?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:38
Denk toch dat je opnieuw moet beginnen.
En dan steeds iets installeren en testen of er weer problemen zijn.
En deze stap steeds herhalen totdat je het vind.
Wat heb je aan beveiligings software geinstalleerd, loopt dit op de achtergrond.
Probeer eens een andere virusscanner/firewall, deze programma's lopen steeds meer te kontrolleren op de achtergrond.

Of xp eens proberen.

Heb je hem goed beveiligd, geen virussen en spyware.

• SoundLab
ik heb geen internet op de pc, een firewall of virusscanner vind ik daarom niet nodig..of wel???

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Shado-Beatz schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:18:
hang en opstart problemen FAQ leid ook niet tot succes
Kun je exact vertellen welke stappen je hebt uitgevoerd, dan? Ik had deze week ook freezes en het lag aan mijn geheugen (8GB Corsair Dominator PC8500). Ik heb nog niet gelezen dat je een nachtje memtest hebt gedraaid.

• SoundLab
memtest...is inderdaad een optie..klinkt misschien stom maar ik weet niet hoe dat te werk gaat, maar dat zal ik hier maar niet vragen voordat er een mod. komt :P ik ga ff googlen hoe het moet..

• SoundLab
memtest mocht niet baten..heb de pc naar de jongens van alternate gebracht ter reparatie..

we wachten in goede hoop af..

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 11:16
Klinkt als een driverconflict. Maar er is dan nu toch niet veel meer te doen dan wachten :P

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:15

Emiel1984

Made in NL

Heb zelf ook een P5E3 deluxe maar dan met 2GB OCZ werkgeheugen. Heb net memtest in winXP gedraait en het geheugen blijkt dus zo brak te zijn als wat. Na 2 uur draaien 6 'errors'. Het werkgeheugen zou op 1600Mhz kunnen draaien. In de bios is dit ook in te stellen maar dan krijg ik constant een 'BSOD' tijdens het opstarten. Het geheugen stond ingesteld op 1066Mhz. Deze week ga ik ook maar eventjes terug naar Azerty. Gelukkig heb ik er 3jr systeem garantie bij genomen toen ik de pc vorig jaar heb aangeschaft. Zijn die kosten er in ieder geval weer uit :D . Ga ik meteen even vragen of ze iets hebben tegen 'stof'. De Cosmos S heeft niet aan alle 'ingangen' een filter zitten :S . Weghalen van de stof hielp helaas bij mij niet.

Edit: Ik heb trouwens alle firmware geupdate dus daar kan het bij mij niet meer aan liggen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 06-04-2009 19:59 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-04 11:51
Je weet ook zeker dat alle drivers x64 supporten? En dat je ook werkelijk de x64 versies heb geinstalleerd.. Je kan even google'en op "Free driver scan". Dan vind je als het goed is een website genaamd driveragentplus oid en kan je pc gratis scannen, en tegen een vergoeding kan je ook via dat programma je drivers updaten.

Ik heb geen informatie over de nauwkeurigheid van deze driverscan maar het is beter dan niks, je kan het altijd proberen ^^

• SoundLab
ik zat zelf ook aan drivers te denken..echter sluit ik de kans op mijn ''kapotte'' geheugen ook niet uit..
alle drivers van mijn hard en software supporten het meest 32-bit, maar dit moet geen enkel probleem zijn op een 64-bit OS.

@Emiel1984: heb jij ook boot problemen met dit bordje..?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:15

Emiel1984

Made in NL

Shado-Beatz schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:36:
ik zat zelf ook aan drivers te denken..echter sluit ik de kans op mijn ''kapotte'' geheugen ook niet uit..
alle drivers van mijn hard en software supporten het meest 32-bit, maar dit moet geen enkel probleem zijn op een 64-bit OS.

Nee het OS start gewoon op. Geen rare vermeldingen tijdens het opstarten.
- Bij het spelen van games 'loopt' de pc ook wel is voor een paar seconden vast. Als ik dan even geen toetsen indruk op het toetsenbord gaat de game uiteindelijk gewoon weer verder.
- Bij het afspelen van .MKV bestanden loop de pc binnen een half uur vast en is een reset noodzakelijk.

offtopic:
Heb vandaag even een mail gestuurd naar Azerty met de vraag "wanneer het hun het beste uitkomt dat ik langs kom". Ik heb namelijk een reistijd van een uur om er te komen.

Helaas kunnen ze me niet 'op afspraak' helpen. Ik ben dus in totaal al 4 uur reistijd kwijt voor dit 'grapje' . Ik baalde hier wel van toen ik dit antwoord terug kreeg want met de aangekochte garantie en de ervaring met andere bedrijven dacht ik dat dit geen probleem hoefde te zijn. Ik heb er namelijk geen haast mee.

[LTS][MTS][HTS]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Shado-Beatz schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:36:

Je weet toch dat 64-bit OS 64-bit drivers nodig hebben. Met 32-bit drivers gaat die altijd hangen en heel vaak niet werken....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• SoundLab
boosdoener was de videokaart, deze was defect, na een goede service van alternate hebben ze een nieuwe geplaatst.. :)
Pagina: 1