Toon posts:

USB stick formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben afgelopen weekend op een opendag geweest, was heel leuk, en een van de dingen die ik daar mee kreeg was een USB stick. Nu dan, zelf ben ik al voorzien, en heb hem dus niet echt nodig, maar mij zusje wel.
Nu is het geval, dat er een reclame filmpje op staat, logisch. Maar het vervelende van dit filmpje is dat deze automatisch opstart, en dat gaat irriteren.
Ik heb al gekeken of er verborgen bestanden op de stick stonden, maar zo makkelijk was het niet. Vervolgens via windows (XP pro) geprobeerd de USB stick opnieuw te formateren, in de hoop dat de oude gegevens verloren gingen, maar nog steeds valt het filmpje me lastig iedere keer dat de USB stick contact met een computer maakt.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit filmpje er af kan krijgen, of in ieder geval kan zorgen dat het niet meer gaat afspelen als de USB stick contact maakt.
Ik heb Gparted live liggen, kan je daarmee ook USB sticks bewerken? wellicht dat het helpt

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Zoek eens naar de HP Format Tool (Google). Volgens mij kan deze dit soort USB sticks ook netjes formatteren.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Linux CDtje erin en formatten maar?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je dit bedoelt?
Dit wijkt volgens mij niet af van dat wat windows doet, en nog steeds staat dat vervelende filmpje er op. De usb stick heeft nu wel 495 mb en dat was 445 ofzo

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is het misschien zo'n usb-stick die een cd-drive emuleert? Kijk geen als je de usb-stick in je pc steekt wat er precies wordt aangemeldt... enkel een opslagmedia of ook een cd-romschijf?

Verwijderd

Topicstarter
Cadezo schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:52:
Is het misschien zo'n usb-stick die een cd-drive emuleert?
Nee hij ziet het gewoon als een usb stick, 'Removable Disk (I)' maakt hij ervan...

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij is dat inderdaad zo'n USB stick die 2 drives emuleert, 1x een USB storage Device (vrij te gebruiken) en 1x een CD-ROM media met het filmpje erop. Zie anders hier voor removal-tips; die schijnen te werken. Indien dat zo is, post dan de exacte methode a.u.b. ook hier, voor latere referentie ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:00:
Volgens mij is dat inderdaad zo'n USB stick die 2 drives emuleert,
Stom dat ik dat net niet heb gezien, dat is inderdaad zo, ga je link eens ff testen, en als het werkt laat ik natuurlijk van me horen....!
wat is de betrouwbaarheid van die site, behalve whirlpool? kreeg een beetje argwaan...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 21:13 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik vertrouw die genoemde uploads wel hoor; anders had vast iemand ondertussen wel commentaar geleverd. Tevens adviseren ze zelf de uploads eerst te AV-scannen voor deze te runnen en als je dat braaf doet, dan zit je wel goed hoor :) Succes !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zoektocht niet stil gelegt in de tussentijd. krijg de indruk dat deze link de beste oplossing geeft, geen makkelijk probleem dus....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hoop opgegeven, en heb maar goed e reclame krantjes door gelezen vandaag voor mijn zusje, over een weekje wil ik het nog een keer via Gparted proberen, maar verwacht daar niet teveel van, weet niet eens of dat überhaupt wel kan, maja de tijd zal het leren.

De USB stick komt ook van een technische universiteit af....

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56

N0 0B

cxb1=N#

Ik had ooit eens UFDUtility gevonden, deze kan iso's "branden" op je usb stick, en je kan ze er dus ook weer vanaf halen met dit programma. Ik denk dat dit is wat je zoekt.
geupload hier

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09-2025
N0 0B schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:06:
Ik had ooit eens UFDUtility gevonden, deze kan iso's "branden" op je usb stick, en je kan ze er dus ook weer vanaf halen met dit programma. Ik denk dat dit is wat je zoekt.
geupload hier
Laat ik eens een oud threadje bumpen. Thanks, dit tooltje werkt echt perfect. Had een stick gekregen van mijn werk met een vingerafdrukscanner. Zo eentje waar ook een cd-iso geladen wordt. Zeer irritant. Met UFDUtility werd het weer een publieke partitie.
Pagina: 1