Verwijderd

Topicstarter
Mensen een tijdje geleden had ik hier een laptop gekocht. Echter toen ik de videocamera wou aansluiten bleek er geen Firewire aansluiting in te zitten. Er zit esata aansluiting op maar een Firewire kunnen ze er niet opsteken. Nuja ik maak er geen probleem van. Je hebt altijd wel convertors. Juist vroeg ik me af welke van de 2 het beste is mijn geval en of het überhaupt wel zal werken.

-Een kabel van Firewire to USB. Dus de Firewire in de videocamera en de USB in de computer.
-Een pcmi kaart(mini versie) naar een Firewire aansluiting.

Persoonlijk zou ik opteren voor het eerste maar gaat dit wel gaan. Aangezien de videocamera van USB naar USB ook kan. Mits drivers te installeren. Aangezien die niet werken met XP. Nu Firewire to Firewire werkt altijd en zou dit graag terug aan de praat krijgen.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er zijn geen omzetters van USB naar Firewire. Het protocol verschilt daarvoor te veel.

Een PCM kaart (of ExpressCard, ik denk dat je die laatste bedoelt want ik heb nog nooit van PCMI kaarten gehoord) is dan de enige mogelijkheid, inderdaad. Tenzij je de USB van de camera naar de computer toch aan de praat weet te krijgen.

Edit: Hier is een beschrijving van de ExpressCards, dan kan je zien of dat de kaart is die je bedoelt. Het maakt dan ook nog uit welke ExpressCard je precies hebt, de /34 of de /54. Volgens het artikel past een /34 kaart trouwens ook in een /54 slot.

PS: Het zou helpen als je typenummers kan laten weten van de laptop en camera waar het hier om gaat.

[ Voor 64% gewijzigd door GekkePrutser op 30-03-2009 19:53 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
[b][message=31721027,noline]

Een PCM kaart (of ExpressCard, ik denk dat je die laatste bedoelt want ik heb nog nooit van PCMI kaarten gehoord) is dan de enige mogelijkheid, inderdaad.
Hij zal PCMCIA bedoelen. De voorloper van expresscard

PSN: DutchTrickle PVoutput

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Maverick schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:52:
[...]

Hij zal PCMCIA bedoelen. De voorloper van expresscard
Ja, dat dacht ik eerst ook maar hij zegt dat het om een 'mini' uitvoering gaat, dus ik heb het vermoeden dat hij dan de ExpressCard/34 bedoelt.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
GekkePrutser schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:53:
[...]

Ja, dat dacht ik eerst ook maar hij zegt dat het om een 'mini' uitvoering gaat, dus ik heb het vermoeden dat hij dan de ExpressCard/34 bedoelt.
Hm, dat lijkt me ook waarschijnlijk inderdaad :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over deze kabel Afbeeldingslocatie: http://external-hard-drive-disk.com/u1394.jpg
Computer Medion MD96630 http://www.medion.de/md96630/nl/flash.html
Videocamera Sony DCR-HC35E

Het is een Express Card Slot 54 wat ik bedoelde.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 21:45 ]

Pagina: 1