VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

• TheChris
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
Goedendag,

Ik probeer in te bellen op een server van het bedrijf via een VPN verbinding. Maar ik krijg steeds een foutmelding na het controlleren van de gebruikernaam en wachtwoord. De foutmelding is dat de GRE niet aanstaat in de router. Maar welke router wordt bedoelt? En kan het nog aan de firewall liggen? Gr Chris

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat is hier PNS aan :? En waarom neem je niet gewoon even contact op met je systeembeheerder? Die is er voor en kan je veel beter helpen dan wij. En dan krijgt 'ie er nog voor betaald ook :)

Anyhow; het ontbreekt hier aan een enorme berg relevante info willen we je überhaupt kunnen helpen.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 30-03-2009 19:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

GRE = protocol 47.

Enkel een portforwarding naar poort 1723 gaat niet werken. Dit heb ik hier thuis ook. Zet ik de bak die de VPN regelt in DMZ, dan werkt het perfect.

Zonder GRE / protocol 47 geen VPN.

Dat ligt aan de router van het bedrijf waar je naar wil VPN'en.. En zoals Rob3 al zei, de systeembeheerder weet dat vast wel.

Ey!! Macarena \o/

• TheChris
Okee vond het wel wat voor PNS. We hebben geen systeembeheerder, dat ben ik zelf gedeeltelijk. Berg aan informatie valt wel mee toch.

Uitleg verbinding.
PC1: - ADSL - Router - Win2003 server. Deze heeft een verbinding dat bepaalde gebruikers er in mogen loggen.

PC2 - Kabel - geen router - WinXP deze pc wil ik verbinding laten maken met de server.

• TheChris
RaZ schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:50:
GRE = protocol 47.

Enkel een portforwarding naar poort 1723 gaat niet werken. Dit heb ik hier thuis ook. Zet ik de bak die de VPN regelt in DMZ, dan werkt het perfect.

Zonder GRE / protocol 47 geen VPN.

Dat ligt aan de router van het bedrijf waar je naar wil VPN'en.. En zoals Rob3 al zei, de systeembeheerder weet dat vast wel.
Raz, als ik dat omdraai dat de Win2003 inlogt bij de WinXP de XP hangt direct achter internet zonder router, waar moet ik dan die DMZ instellen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Enig idee wat DMZ is? Vast niet, anders zou je je server niet in DMZ willen hebben.

Als je de handleiding van de router wil overtikken, kan ik je wel laten zien hoe dat moet. Zelfs lezen kom je er trouwens ook uit.

Voordat je gaat lopen "kloten" in een prroductie omgeving, zou ik eerst eens zorgen dat je weet waar je het over hebt.

Ey!! Macarena \o/

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Over het PPTP/GRE geneuzel is al zoveel gezegd, dat kan je met de search prima vinden.

hint: Laat dergelijke zaken door een externe partij doen die wel weet waar ze mee bezig zijn. Dat voorkomt problemen. NOFI :)

Verder verwachten we in PNS toch wel wat meer inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.