Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort moet ik mijn uren bijhouden om deze te declareren. Ik heb altijd een Excel sheet gebruikt, waarbij ik elke dag de belangrijkste projecten invul. Echter moet ik nu echt aan klanten uren gaan declareren, dus is het belangrijk dat dit goed wordt meegenomen.

Bij zoektochten via Google kom ik uit op veel software waar ik weinig vertrouwen in hebben. Er zitten op Tweakers veel freelancers die voor verschillende klanten werken, dus ik ben benieuwd hoe zij dit tegenwoordig bijhouden.

Het liefste heb ik hier fatsoenlijke software voor. Een alternatief is natuurlijk Excel, maar ik heb het gevoel dat ik slecht het overzicht ga verliezen hiermee.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan Project zoiets niet?

Ik zou verder eigenlijk niet inzien wat er mis is met Excel, je kan immers de boel exact zo inrichten naar je eigen behoeftes.

Misschien kun je met wat meer woorden omschrijven waar het aan moet voldoen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie ook niet waarom Excel niet zou voldoen. Wat mis je dan? Ook met een dedicated urenschrijfprogramma gaat het er helemaal om hoe je het gebruikt.

Over hoeveel projecten / klanten hebben we het? En: ben je iemand die zoveel verdient dat je per 10 minuten schrijft, of is aan het einde van de dag even schrijven dat je 3 uur aan X en 7 uur aan Y hebt gewerkt (en een uurtje of wat aan overhead)? Dan is Excel imho zat. Tenminste, ik gebruik niet anders en het voldoet prima om aan het einde van de maand weer een heleboel geld te vragen aan klanten :+

Het moeilijke is niet een tool, maar de discipline om het correct & consistent te doen. (En de verleiding te weerstaan om naar boven af te ronden ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:19
Bestaat er niet zoiets met een herinneringspopup? Of wordt je daar alleen maar gek van?

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Sebazzz heeft een tooltje gemaakt om uren bij te houden:
http://sebazzz.tweakblogs...den-nieuwe-interface.html

Misschien dat dit oplossing bied voor jou probleem?

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ik zie ook niet direct wat er mis is met Excel. Lijkt mij een prima programma om op kleine schaal wat uren bij te kunnen houden. Overzichten zijn ook prima te genereren.

Wellicht kun je ook iets klussen in Acces. Is ook wel geschikt daarvoor.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-10 07:38

freddifish

schnappi !

http://www.project-open.com/ misschien te zwaar.. wel open source

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik gebruik Timewriter. Is ook een gratis versie van. Heel simpel klanten invullen, product (tarief) kiezen en uurtjes loggen maar. Verschillende manieren om te kunnen printen (per klant, product, alles, niks :P ) en er zit ook een stopwatch in voor als je achter de pc zelf bezig bent voor een klant en dat wil bijhouden zonder achteraf uren in te vullen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02

TheDane

1.618

Ik gebruik ook Excel hiervoor. Geen enkel probleem mee. 't Grootste probleem is de discipline om dagelijks de uren bij te houden. Dat probleem heb je volgens mij bij "andere tooltjes" ook. Ik heb de eerste maanden dagelijks een alarm in m'n agenda gezet die me aan het invullen herinnerde. Na een tijdje zit dat er ook wel ingebakken ..

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:36
Met betrekking tot het tijdschrijven zelf: ik ben een paar maanden geleden begonnen met het gebruiken van de Emergent Task Timer, en dat bevalt me echt uitstekend.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
En voor de Mac fanatici is er TimeLog. Heb het zelf een aantal jaren gebruikt en ik ben er erg tevreden over.

Liege, liege, liegebeest!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Wij hebben voor uren bijhouden altijd MS Projects gebruikt. Wellicht een beetje overkill als je 1 project doet, maar zou in ieder geval een optie zijn.

Do what you love, do it often

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 10:34
Excel is het handigst denk ik.

Ik maakte een template voor een dag/week/whatever in de situatie handig is. Die template gebruik je vervolgens om je uren per tijdsvlak te noteren. Werkt handig, je bouwt namelijk gelijk een archief op en zit niet met het gedonder van onoverzichtelijk lange bestanden.

Per klant zou een alternatief zijn, maar werkt niet handig doordat je al snel het risico loopt dat er onbedoelde overlap in zit.

Bijkomend voordeel van Excel is dat je bijvoorbeeld je urenstaat ook snel naar een klant kunt communiceren, die er op zijn beurt ook mee om kan gaan.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Gizz schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:39:
Ik gebruik Timewriter. Is ook een gratis versie van. Heel simpel klanten invullen, product (tarief) kiezen en uurtjes loggen maar. Verschillende manieren om te kunnen printen (per klant, product, alles, niks :P ) en er zit ook een stopwatch in voor als je achter de pc zelf bezig bent voor een klant en dat wil bijhouden zonder achteraf uren in te vullen.
Gebruiken wij ook, wel de betaalde versie omdat we met een man of 30 hier gebruik van maken. Werkt helemaal prima.

https://niels.nu

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 08:14

TwoR

Gekleurde stippen

* TwoR gebruikt ehour http://www.ehour.nl/

Werkt prima en is erg makkelijk heb het nu online draaien maar de locale version is erg goed en draaide bij mij prima onder windows. Is ook erg makkelijk te gebruiken om als bijlage bij je factuur mee te sturen je kan er namelijk een exportje mee maken naar excel.

[ Voor 26% gewijzigd door TwoR op 02-04-2009 15:03 ]

Pagina: 1