In navolging van een eerder topic: [SEC] Security through obscurity - slecht of niet wil ik een topic starten over een tegenpool van security through obscurity: Full Disclosure.
Wikipedia leert ons de volgende definitie:
Zelf ben ik geen voorstander van full disclosure waarbij exploit code en doelen worden genoemd. Full disclosure biedt meer risico voor de partij waarbij het lek is geconstateerd en weinig tot geen voordelen behalve als pressie middel om een fix / statement af te dwingen.
Wat vinden jullie: is full disclosure eigenlijk wel verantwoord?
Wikipedia leert ons de volgende definitie:
Full disclosure kan controversieel zijn omdat de disclosure informatie vaak code / exploit code bevat.In computer security, full disclosure means to disclose all the details of a security problem which are known. It is a philosophy of security management completely opposed to the idea of security through obscurity.
Zelf ben ik geen voorstander van full disclosure waarbij exploit code en doelen worden genoemd. Full disclosure biedt meer risico voor de partij waarbij het lek is geconstateerd en weinig tot geen voordelen behalve als pressie middel om een fix / statement af te dwingen.
Wat vinden jullie: is full disclosure eigenlijk wel verantwoord?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum