• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:21
Ik ga overstappen naar 4GB RAM en heb aan de fabrikant van m'n mobo een overzicht gevraagd welke 2GB modules geschikt zijn. Helaas kreeg ik als antwoord dat ze op mijn mobo geen 2GB modules hebben getest, maar alleen 1GB.

Het liefst heb ik dus 2 x 2GB in plaats van 4 x 1GB vanwege een eventuele uitbreiding in de toekomst.
De vraag is nu of het raadzaam is om van de lijst die mij is gestuurd (met allerlei 1GB modules dus) de 2GB versie te nemen of krijg ik dan compatibiliteit problemen?

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 13:03
Misschien eerst melden welk mobo je hebt?

Verwijderd

Dat een module niet getest is, betekent niet per definitie dat die module niet in je moederbord werkt.

Verder valt er weinig te zeggen, aangezien je niet aangeeft om welk moederbord en welke modules het gaat.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:39
Het is niet zo dat modules die niet op de lijst staan niet werken. Echter de fabrikant garandeert een goede werking met de modules die erop staan, andere modules kunnen ook prima werken.

Mij lijkt het dan ook geen probleem om de 2GB modules te pakken van de geteste 1GB varianten.

Verwijderd

Post even je systeemspecifikaties; zo kan niemand je helpen.

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als je even je moederbord info kunnen de mensen er wat meer mee waarschijnlijk :)

• friggler
Haha, wat een snelle reacties.

Mobo: Foxconn ELA Digitalife
(was het vergeten erbij te zetten)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:13

Orac

Ik mis je papa.

Volgens de specs van dat bord kan er max. 8 GB in. Dus het lijkt mij dat 2 GB DIMM erin moeten passen, met 4 slots. :?

• friggler
Ja, dat weet ik...het gaat er mij om of het raadzaam is om 2 x 2GB (niet geteste) erin te stoppen in plaats van 4 x 1GB (die wel door fabrikant zijn getest), met de kans dat ik dadelijk met niet (goed) werkend geheugen zit.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:39
friggler schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:56:
Ja, dat weet ik...het gaat er mij om of het raadzaam is om 2 x 2GB (niet geteste) erin te stoppen in plaats van 4 x 1GB (die wel door fabrikant zijn getest), met de kans dat ik dadelijk met niet (goed) werkend geheugen zit.
Ik zou zeggen bestel het geheugen online, zet het in je pc. Draai memtest86+ en ga een nachtje stresstesten.

Mocht het toch niet fijn werken merk je het snel genoeg en kan je het altijd binnen 7 dagen weer terug sturen en die 1GB modules halen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, als er geen QVL beschikbaar is, ga op zoek naar reviews en ervaringen over dit bordje en kijk of ze getest zijn met 2GB modules.

Ik heb het bord zelf gehad en mijn eigen GEIL PC6400 meuk erop geprikt (reviews: Review: Foxconn P45 Digitalife ELA) en dat werkt in elk geval.

• friggler
@Ricardo: dat is een oplossing, maar je moet er wel rekening mee houden dat bij terugsturen de verzendkosten voor rekening van de consument zijn (en ik stuur ze niet graag zomaar met de post mee).

@Terw: Bedankt...daar heb ik wat aan
Pagina: 1