Plaatjes bij artikel Motorola

Pagina: 1
Acties:

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Topicstarter
Motorola introduceert touchscreentelefoonOnder dit artikel staan enkele plaatjes, die ongeveer 1MB groot zijn per stuk. Deze worden als ze geladen zijn getoond op een veel kleiner formaat dan dat ze zijn, dus misschien dat het voor de laadrijden handig is om er iets kleinere plaatjes van te maken?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat is precies wat ik eigenlijk ook wilde opmerken. De plaatjes zijn in de lightbox nu 219px bij 544px groot. Ze zijn echter door de browser gescaled vanaf 2094x51969 (een leuke 10MP :X)!

Dat ziet er dus a) niet uit in de gescalede lightbox en b) als ik firefox de afbeelding vergroot, om iets meer detail te zien, krijg ik dus de volldige 10MP foto. Ik zie alleen het bovenste stukje wit, de rest ligt kilometers naast mijn scherm.

Ik zie vaker dat er grote afbeeldingen worden geplaatst. Waarom worden deze zo groot gelaten? Als je een lightbox hebt van 219px bij 544px, waarom kan de foto dan niet twee keer zo groot zijn (waardoor je dus 2x kan inzoomen door er op te klikken)?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
haha, 1MB is inderdaad wel heel overdreven, heb ze even verkleind tot 15-20KB per stuk. Kan iedereen de plaatjes een stuk sneller zien :)