Port forwarding Livebox - Linksys voor Popcorn hour

Pagina: 1
Acties:

• Fritsje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik heb sinds kort een Popcorn Hour A110 en wil deze kunnen benaderen vanaf mijn werk.

Thuis heb ik eerst een Livebox van Wanadoo/Orange/Online en hierna staat een Linksys WRT54G. Omdat de Livebox niet goed werkt met de Linksys heb ik hierin de IPadressen al moeten instellen op 10.0.0.1. en dit werkt prima.

Nu vraag ik me af hoe ik de Linksys en Livebox in moet stellen zodat ik de Popcorn vanaf buiten kan benaderen. Kan iemand mij hier uitleg over geven?

Ik hoor het graag. :)

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb ook de combi Linsys en Livebox gehad.

Wat je het best kan doen is op je Livebox alle poorten forwarden naar je Linksys, en dan deel je op je linksys de poorten uit...

Zie dit plaatje van mijn Livebox config:
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/686/livebox.jpg

(linksys staat dus op de WAN static als 192.168.1.2 en deelt zelf IP's uit in de 10.1.1.0 reeks)

• Fritsje
Hartelijk dank voor de info! Ik ga vanavond eens aan de slag.

En maakt dit qua veiligheid niks uit?

En oh ja, je typt linksys staat dus op de WAN static als 192.168.1.2, ligt dit er aan in welke aansluiting op je linksys de router zit?

[ Voor 42% gewijzigd door Fritsje op 01-04-2009 14:08 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik zou eerst even met nmap of zo controleren welke poorten op je linksys open staan voordat je zomaar het hele internet toegang geeft tot je admin interface. zeker nu er een leuk programmaatje actief is dat actief scant naar dd-wrt en open-wrt routertjes en ze toevoegd aan botnetjes.

Copy.com

• Fritsje
sariel schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:08:
Ik zou eerst even met nmap of zo controleren welke poorten op je linksys open staan voordat je zomaar het hele internet toegang geeft tot je admin interface. zeker nu er een leuk programmaatje actief is dat actief scant naar dd-wrt en open-wrt routertjes en ze toevoegd aan botnetjes.
Zou je dit misschien wat duidelijker uit kunnen leggen aub? Ik zou zo alles open gooien :X