Toon posts:

WD Elements 1TB wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn WD My Book vervangen voor een WD Elements 1 tb.
Netjes aangesloten op netstroom, helemaal laten opstarten en vervolgens aangesloten op USB.
Wacht nu al een half uur, maar nog steeds geen icoon op mijn bureaublad.
Kortom; de schijf wordt niet gevonden.

Wat kan ik nu doen om er voor te zorgen dat ik hem wel kan gaan gebruiken?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De 500 GB is FAT32, ik weet niet of dat uitmaakt voor een Mac?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1tb...
Is mac compatible...

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Ziet het Schijfhulpprogramma.app hem wel?

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik heb dezelfde disk + een Mac. Of hij in 1x herkent werdt weet ik niet meer. Maar ik heb hem gewoon via Disk Utillity (Die hem wel herkende) gelijk in HFS+ geformateerd. Nu wordt hij in iedergeval in 1x herkent.

Ook handig:

Wanneer je hem 'eject' gaat hij in een soort van slaapstand (de schijf stopt met draaien). Wanneer je hem dan nodig hebt open je even Disk Utillity (in spotlight 'disk' intypen en hij staat er al) en dan start hij weer op.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:44

4POX

Everybody is wired

appletje -> about this mac -> more info -> USB

Daar ook kijken of de schijf wordt weergegeven bij de USB apparaten. Als die daar niet wordt gevonden even op een andere computer proberen. Doet die het daar ook niet even terug naar de winkel. Een goede winkel kan ook helpen/testen.

AKA Rinkel weblog

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Fat32 wordt native herkent door een Mac, kan zelfs naar geschreven worden. De beste optie is om naar Disk Utility te gaan en daar de schijf te formatteren. Wordt het daar niet herkend, probeer dan eens 4pox methode, als het dan nog niets oplevert idd terug naar de winkel, disk zou gewoon moeten werken.

• bunzenburner
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Laatst heb ik ook een gelijkaardig probleem gehad, hier is hoe ik het opgelost heb;

-schijf aansluiten en schijfhulpprogramma openen. de schijf selecteren.
-Bij "wissen" de schijf wissen met als volumestructuur MS-DOS (FAT), de schijf zou nu herkend moeten worden door osx. Andere volumestructuren gaven een foutmelding bij mij.
- (optioneel) om een andere volumestructuur te krijgen kan je bij "partitioneren" 1 partitie aanmaken in de gewenste volumestructuur.

Als de schijf niet in schijfhulpprogramma verschijnt moet je een keer de schijf aanzetten, even wachten tot ze klaar is (10 sec of zo) en dan de usb insteken.

Verwijderd

ik heb het ook gehad ik moest in disk utility in de eigenschappen van de HD het fomat wijzigen van windows naar mac
Pagina: 1