Host header forwarding, welke firewall?

Pagina: 1
Acties:

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topicstarter
Hallo,

Wat ik graag wil is dat poort 80/443 worden geforward op basis van de host-header dus bijvoorbeeld:
* test1.nl > forward naar> 192.168.1.1
* test2.nl> forward naar> 192.168.1.2

Ik kan geen host headers instellen in de webserver(s) aangezien deze op een ander ipadres/platform/server draaien en ik wil ook niet dat mensen http://test2.nl:81 moeten intypen om op een site te komen ;).
Ik weet dat er zoiets bestaat als op host-header forwarden maar ik weet niet welke firewalls dit ondersteunen
(behalve ISA dan). Ik draai nu PFsense als firewall/router deze kan dit volgens mij niet. Kent iemand een
(open source) firewall/router oplossing die dit wel kan?

Alvast bedankt.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 09:38
Dit is niet zozeer Firewall gerelateerd, maar meer (reverse)proxy. Als je dat in je zoektocht gebruikt, kom je een stuk verder. Volgens mij kan het met Apache en misschien ook wel met Squid.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

mbaltus schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:16:
Volgens mij kan het met Apache...
Het kan zeker met apache (ik doe het ook), inderdaad even zoeken op apache en (reverse)proxy.

Mistakes are proof that you are trying...

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topicstarter
Ok dan ga ik even verder zoeken op reverse proxy :)
Dus jullie beweren dat ik als ik poort 80 (en 443) forward naar een apache server
dat ik vanaf buiten af als ik naar bijvoorbeeld webmail.test1.nl toch bij een iis/exchweb terecht kan komen
(via poort 80/443) via een soort redirector??

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 09:38
De term redirector is niet eens zo heel slecht bedacht. Dat is in feite inderdaad wat het is. De hele uitleg is te vinden op Wikipedia: Reverse proxy . Daar staan tevens nog een aantal andere producten benoemd die je kunt gebruiken.

Het komt er op neer dat de reverse proxy de web request van de client ontvangt en deze naar een server doorzet, het antwoord van de server gaat dan via hetzelfde pad weer terug. De proxy server staat dus tussen de client en de server in. Vaak vanwege load balancing of beveiliging.

[ Voor 12% gewijzigd door mbaltus op 31-03-2009 13:57 . Reden: toevoeginkje ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

mbaltus schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:56:
Vaak vanwege load balancing of beveiliging.
Ik gebruik het zelf om mijn video (mythbox) te benaderen via het internet. Ik heb een virtual host (hint voor TS) gemaakt mythbox.domein.com en die 'geredirect' naar de interne mythbox machine. Werkt als een zonnetje.

Mistakes are proof that you are trying...

Pagina: 1