Mensen, Thuis loop ik tegen het volgende probleem aan wanneer ik de TV probeer aan te sluiten op de computer. ik heb de zo gedetaileerd uitgeschreven.. mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag.
We hebben:
* TV = Samsung LE40A55
* Kabel = HDMI (8mtr)
* Convertor = DVI --> HDMI
* Videokaart in PC = Radeon 9600 Pro (256mb 1xVGA 1xDVI)
Situatie / Probleem:
PC ingeschakeld, enkel de TV is aangesloten op de DVI poort van de videokaart, er is niets aangesloten op de VGA poort. Ingestelde resolutie 1080x1980@60hz.
ik selecteer het HDMI kanaal op de TV... het beeld blijft zwart.
(note: ik kan het HDMI kanaal wel selecteren, in tegenstelling tot waneer de pc uit staat)
Maar geen beeld dus.
Wanneer ik de de pc een reboot geef krijg ik beeld.. ik zie alles van de POST tot en met Windows, het lijkt nu naar behoren te werken..
totdat ik ga schakelen met de TV, wanneer ik ga zappen met de TV en vervolgens het HDMI kanaal weer wil selecteren blijft het beeld zwart totdat ik de pc weer reboot.
Wat heb ik geprobeerd:
* Zo'n beetje alle verschillende resoluties en ververingsfrequenties(hz)
- note: 1080x1980@60 is wel de enige fatsoenlijke op deze resolutie moet hij uiteindelijk werken.
* De nieuwste driver, een oudere driver, alternatieve driver (van guru3d.com)
* Drivers met en zonder "catalyst control center" das van ATI...
* Compleet verwijderen van drivers en op nieuw installeren.
* Controle van kabels en connectoren
* Boekje van de TV nageslagen of de resolutie ondersteund wordt, ja dit is zo.
* Andere HDMI poort.
Al mijn pogingen hadden niet het gewenste effect, de fout zoals boven beschreven blijft bestaan.
Wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere videokaart met DVI want die heb ik niet zo liggen.
Heeft iemand een idee of ik de fout daadwerkelijk aan de kant van de PC moet zoeken of aan de kant van de TV.. met bijvoorbeeld een softwareupdate.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
We hebben:
* TV = Samsung LE40A55
* Kabel = HDMI (8mtr)
* Convertor = DVI --> HDMI
* Videokaart in PC = Radeon 9600 Pro (256mb 1xVGA 1xDVI)
Situatie / Probleem:
PC ingeschakeld, enkel de TV is aangesloten op de DVI poort van de videokaart, er is niets aangesloten op de VGA poort. Ingestelde resolutie 1080x1980@60hz.
ik selecteer het HDMI kanaal op de TV... het beeld blijft zwart.
(note: ik kan het HDMI kanaal wel selecteren, in tegenstelling tot waneer de pc uit staat)
Maar geen beeld dus.
Wanneer ik de de pc een reboot geef krijg ik beeld.. ik zie alles van de POST tot en met Windows, het lijkt nu naar behoren te werken..
totdat ik ga schakelen met de TV, wanneer ik ga zappen met de TV en vervolgens het HDMI kanaal weer wil selecteren blijft het beeld zwart totdat ik de pc weer reboot.
Wat heb ik geprobeerd:
* Zo'n beetje alle verschillende resoluties en ververingsfrequenties(hz)
- note: 1080x1980@60 is wel de enige fatsoenlijke op deze resolutie moet hij uiteindelijk werken.
* De nieuwste driver, een oudere driver, alternatieve driver (van guru3d.com)
* Drivers met en zonder "catalyst control center" das van ATI...
* Compleet verwijderen van drivers en op nieuw installeren.
* Controle van kabels en connectoren
* Boekje van de TV nageslagen of de resolutie ondersteund wordt, ja dit is zo.
* Andere HDMI poort.
Al mijn pogingen hadden niet het gewenste effect, de fout zoals boven beschreven blijft bestaan.
Wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere videokaart met DVI want die heb ik niet zo liggen.
Heeft iemand een idee of ik de fout daadwerkelijk aan de kant van de PC moet zoeken of aan de kant van de TV.. met bijvoorbeeld een softwareupdate.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
[ Voor 5% gewijzigd door TheSixkiller op 30-03-2009 16:26 ]