outlook 2002, standaard e-mail bij TS 2008

Pagina: 1
Acties:

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Sinds kort hebben we een probleem met outlook 2002. Het programma wordt niet meer gezien als standaard e-mail programma.

Situatie:
terminal server 2008 64 bits met office 2002.

Outlook heeft goed gewerkt maar na het activeren van de desktop experience is het fout gegaan.

Wat is er gebeurd:
1) activeren desktop experience (ja dat was niet zo'n goed idee).
2) outlook als standaard programma instellen in outlook en via default programs
3) deactiveren desktop experience

Outlook wordt nu nog niet gezien als standaard programma.

Ik heb al heel wat gezocht maar helaas nog niets gevonden. De deinstallatie is niet helemaal goed gegaan denk ik. Eenvoudig upgraden naar office 2007 is mij te eenvoudig, office 2002 heeft gewerkt en ik kan er niet bij dat het nu niet meer zou werken. Ik ben mij ervan bewust dat windows 2008 andere profielen gebruikt (V2) maar dat kan het toch ook niet zijn.

Kan iemand een hint geven waar ik naar moet zoeken?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Prima, daar wil ik wel een bowmore op drinken ;)

Update:
Het probleem lijkt nu opgelost. Het blijkt dat de desktop experience een stuk programmatuur is dat je in het geheel niet wilt gebruiken in een terminal server omgeving in combinatie met outlook 2002.

Nadat ik als administrator een mail wilde sturen vanuit bv word, iets wat ik normaal niet doe, kreeg ik een melding met het verzoek een outlook profiel te kiezen. Nadat ik die keuze heb gemaakt is de mail de deur uit gegaan en hebben andere gebruikers, na opnieuw inloggen, geen meldingen meer dat outlook niet het standaard e-mail programma is en kunnen ze gewoon een mail versturen vanuit een extern pakket.

Helemaal lekker zit het nog niet, vooral niet omdat ik geen documentatie kan vinden die dit probleem kan verklaren |:( . Office 2002 is natuurlijk allang een product dat geen ondersteuning meer krijgt.