Op CRT DVI-D of VGA aansluiting gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 11:17
Ik ben in het bezit van een Nec Multisync FP1375x (LINK) en deze is aangesloten op een Geforce 6600 kaartje. Nu heb ik de keuze tussen aansluiten via DVI-D en VGA, maar ik vroeg me af wat hier nu de beste kwaliteit oplevert? De monitor is, uiteraard, analoog dus er vindt bij aansluiting via DVI-D in de monitor een omzetting van D-A plaats in plaats van in de videokaart bij VGA aansluiting.

Voor de zekerheid: de aansluiting op de monitor is echt DVI-D ik zit nu met een single-link DVI kabel te werken en de resolutie en refresh rate worden beperkt (itt. aansluiten via VGA).

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
De monitor zelf is analoog, dus maakt het niks uit, misschien dat DVI-D wat beter beschermt tegen een slecht signaal en dan zou je dus beter DVI gebruiken. Als je echter gewoon een goede VGA kabel pakt dan zou het geen verschil moeten maken.

• Frankster
TrekDude101 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:18:
De monitor zelf is analoog, dus maakt het niks uit, misschien dat DVI-D wat beter beschermt tegen een slecht signaal en dan zou je dus beter DVI gebruiken. Als je echter gewoon een goede VGA kabel pakt dan zou het geen verschil moeten maken.
Maar kan het niet zijn dat de D-A converter van de monitor een beter resultaat oplevert dan de D-A converter van de Geforce 6600?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 14:01
Tja daar kom je alleen achter door het te proberen. De beperking van resoluties en refresh rates lijkt me irritanter dan een theoretisch betere kwaliteit via DVI-D kabel. Koop gewoon een goeie VGA kabel, evt DVI-A naar D-Sub zodat je geen plugje hoeft te gebruiken op je videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/22099.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door BackSlash op 30-03-2009 14:23 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 15:02
DVI-D is toch digitaal? Vandaar de D. Moet je op een CRT niet van DVI-I naar VGA?
Oh, het is een CRT met digitale aansluiting.... dan heb ik niks gezegd.

[ Voor 33% gewijzigd door dreamscape op 30-03-2009 14:25 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Frankster
BackSlash schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:21:
Tja daar kom je alleen achter door het te proberen. De beperking van resoluties en refresh rates lijkt me irritanter dan een theoretisch betere kwaliteit via DVI-D kabel. Koop gewoon een goeie VGA kabel, evt DVI-A naar D-Sub zodat je geen plugje hoeft te gebruiken op je videokaart:
[afbeelding]
De beperkingen zijn op te lossen door een Dual Link kabel te gebruiken (heb ik niet, maar is zo besteld). Verbaasde mijzelf er overigens ook over dat deze monitor een echte digitale input heeft...

&Creative

Pagina: 1