Motrax schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:18:
Lekker efficiënt ook met resources omgaan, omdat je dus elke dag/week/maand moet pollen voor een update. Bouw het in de applicatie zelf, op basis van de dag en even 1 check wanneer de applicatie opstart, probleem opgelost.
Maar je wil dus om de rechten van de huidige gebruik te omzeilen dat er een service draait onder een account dat de rechten wel hebt. Is dat niet aan systeembeheer om dat op te lossen ipv de leverancier?
Sorry maar weet je de volledige situatie?
Het kan dus niet in de applicatie zelf omdat dat een compleet pakket omvat en het hier een afstudeeropdracht omvat waarbij ik een aparte applicatie hiervoor moet gaan bouwen en niet in de source van het pakket mag/ga rommelen
En nee ik ga niet de rechten omzeilen of dat soort dingen. Daar hoef je je verder ook niet druk om te maken, dat heeft namelijk weinig van doen m.b.t. het bijhouden van een dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse interval
Edit: weet niet of je de bouwer bent, je bent alleen bezig met het sleutelen aan een Windows service. Scheduled tasks ftw in dit geval, veel simpeler.
Maareh, moest task scheduler zelf niet onder een ander account draaien om dit mogelijk te maken? Ik dacht niet dat je een task zelf kan toewijzen aan een ander account.
Precies dat kan dus inderdaad niet

Ik zou alleen graag willen weten hoe men een dusdanig grote interval inbouwt. Ik bedoel.. Windows Update zal het toch ook op een bepaalde manier bijhouden? En ik neem aan dat de Task Scheduler ook op een bepaalde manier werkt om te checken of er op dit moment een app gerunt moet worden of niet? Dus was benieuwd hoe men dat voor elkaar krijgt.. Misschien, als blijkt dat dat nie teen geweldige mogelijkheid is schrap ik het alsnog op die manier!
[
Voor 28% gewijzigd door
jfversluis op 30-03-2009 14:26
]