Toon posts:

How are you scrolling today?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de goedkeuring van moderator TheZeroorez mag ik als newb een mooie post maken over mijn laatste project: The Scrollwheel Challenge.

Samen met vier studiegenoten hebben wij de laatste weken hard gewerkt aan het ontwerp en de realisatie van www.scrollwheelchallenge.com. Het idee is een toegankelijke en laagdrempelige game die gebruik maakt van slechts het scrollwiel van de muis. Zodoende is het is ook een kleine benchmark die ingaat op de scrollsnelheid van de muizen. Vooralsnog lijken de Logitech G9 en Microsoft Sidewinder het beste uit de strijd te komen.

Qua spelonderdelen maken we onderscheid tussen Speed, Style en Spread the word (zie ook Awards). De eerste, Speed, is het voornaamste onderdeel van de website en richt zich zoals bovenstaand vermeld op het zo snel mogelijk scrollen in een tijdsbestek van 30 seconden. De tweede heeft te maken met het inventief omgaan van deze wedstrijd, wat niet per definitie snel hoeft te zijn. Enkele voorbeelden van reeds ingezonden filmpjes zijn te vinden onder de menuoptie Videos. Het derde onderdeel is promotioneel en roept bezoekers van onze site op om met onze flyers op de foto te gaan op een aansprekende plaats in hun woonplaats (of elders).

Afbeeldingslocatie: http://www.scrollwheelchallenge.com/img/stw/prod.jpg

Technisch gezien meten we de clicks die het scrollwiel overdraagt aan de muis en zodoende als input richting de computer stuurt. In het spel is het totale aantal 'scrolls' (clicks dus) te zien, maar ook het gemiddelde aantal scrolls dat de speler per seconde weet te behalen. Dit wordt ook uitgedrukt in de dynamische oranje 'bol' achter het scrollwiel en de grafiek bovenin.

Ondanks dat het puur een studieproject is en de site niet uit commerciële overwegingen is ontwikkeld hebben we toch een aantal prijzen ter beschikking gesteld. Zo wordt er op de Speed challenge $300 verdeeld over de eerste tien plaatsen en krijgen de winnaars van de Style en Spread the word een mooie trofee thuisgestuurd.

We zijn sinds vorige week woensdag online en hebben ons in deze eerste dagen vooral op Nederland gericht. De komende dagen gaan we proberen het internationaal (vooral door het blog-circuit) van de grond te krijgen. We hebben inmiddels op zo'n 3000 unieke bezoekers mogen rekenen die samen goed waren voor ongeveer 200.000 hits.

Graag wil ik jullie bij deze oproepen om een kijkje te nemen, mee te spelen en feedback te posten. Alvast bedankt!

P.S. Helaas is de game nog niet compatibel met Mac door een bug in Flash ActionScript, waarvoor excuses. De komende twee dagen zal dit probleem (samen met een aantal andere) hopelijk verholpen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 09:27

Grannd

da Granndest

Leuk spelletje, heb het nog niet eerder gezien, wel heb je talloze 'klik zo snel mogelijk als je kan', dit is meer een variatie.

Alleen als ik echt snel ga spelen dan kom ik per ongeluk op de rechtermuisknop en dan houdt ie op, wel irritant maar ik zou niet weten hoe je dat makkelijk kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Hebben die muizen die zo hard bovenaan staan speciale scrollwheels ofzo?
Ik haal met m'n MX518 de 3000 nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik denk dat dat gewoon via een virtual mouse is gedaan of zelf een programmatje geschreven die zo snel mogelijk scroll messages verstuurd. Zo'n games worden altijd gewonnen door mensen die het beste kunnen cheaten ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn mx 1000 (en ongetwijfeld nog andere logitec modellen) schakelt over op "free scrolling" wanneer ik snel scrol, wat betekent dat de weerstand op het scrolwieltje volledig verdwijnt en je waanzinnige snelheden kan halen. Als ik het niet zelf tegenhoud blijft die nog een halve minuut uit zichzelf doordraaien op die manier. Cheaten kan dus ook hardwarematig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 30-03-2009 13:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ja klopt. De meeste muizen kan je ook gewoon opendraaien en het ijzertje weghalen, zodat je ook geen weerstand meer hebt, maar in de meeste gevallen blijft het zo dat er gewonnen wordt met cheaten ;)

edit:
http://www.instructables...._click_eliminator_smooth/

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 30-03-2009 13:36 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, heb hier een bestuurbare auto op mijn MX518 gezet :P

Ding heeft 2 speeds, maar de hoogste speed kan de muis niet aan helaas. Score kakt volledig in.
Op de standaard speed haal ik iets van 3000 punten, ook niet heel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Hij registreert hier helemaal niks. Terwijl ik als een gek scroll. Razer Diamond Back aangesloten op mijn macbook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
In de TS staat ook dat het ding (nog) niet compatible is met Mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
ha, 5756 clicks gehaald zonder iets aan te passen :)

en nu 12053 clicks, en ik sta nu op de 20ste plek, verslavend spelletje...

[ Voor 47% gewijzigd door TrekDude101 op 30-03-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
KraveN schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:52:
Hij registreert hier helemaal niks. Terwijl ik als een gek scroll. Razer Diamond Back aangesloten op mijn macbook pro.
Er zit dan ook een bug in het spel voor de Mac's :)

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

iMars

Full time prutser

Werewolf_789 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:59:
[...]

Er zit dan ook een bug in het spel voor de Mac's :)
Met twee vingers behaalde ik net een score van 1887, op mijn MacBook Pro... niet ideaal als de muis iedere keer wegdraait .... wel geinig ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Leuk, maar lijkt mij zeer cheat gevoelig, vooral als er prijzen te winnen zijn.

Heb al een beveiligings lek gevonden. Mem editor aan je browser hooken. Zoeken voor scrolls * 8 totdat je nog 2 resultaten over heb. Die veranderen naar var * 8 = aantal scrolls. Dit verklaart waarschijnlijk ook de absurde scores van 16000+.

Prachtig dat filmpje. _O-

[ Voor 65% gewijzigd door Fox op 30-03-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:02
Lol, dit spel is echt verslavend en niet goed voor mij en me G5. Kom standaard helaas niet boven de 4000. Zo maar eens kijken of me rc auto's nog werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 08:29

Fixer

FP ProMod
Leuk spelletje, alleen jammer dat er ook (relatief makkelijk) gecheat kan worden. Toch leuk bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen dan ook echt niks te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:42:
Graag wil ik jullie bij deze oproepen om een kijkje te nemen, mee te spelen en feedback te posten. Alvast bedankt!
Feedback: Ik kan, easy, elke willekeurige score posten die ik wil :X Check even je DM ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:48:
[...]

Feedback: Ik kan, easy, elke willekeurige score posten die ik wil :X Check even je DM ;)
Yes, dankje. DM! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik sta nu in de top 20 met 12169 scrolls op de 20e plaats met een razer copperhead icm een staafmixer. Helaas voor trekdude die net de 20e plaats wist te bemachtigen. Alleen beetje jammer dat mijn scrollwiel nu zo'n 2 mm dunner is geworden

[ Voor 18% gewijzigd door Doppert op 30-03-2009 19:32 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

Wel leuk dat veel mensen ook filmpjes erop zetten van de 'hardwarematige cheats'. Voegt echt wat toe, anders zou het gewoon zo'n standaard flashgame á la zoveel mogelijk muisklikken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 08:48
Ik zie toch zeker potentie voor mensen die eerlijk en handmatig in de top 20 terechtkomen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De deadline van 'Season 1' is inmiddels vastgesteld op volgende week dinsdag. Nog 7 dagen dus om jezelf in de top 10 te werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 14:11
Ik heb een Logitech VX Revolution :')

Edit\ looll bugged spel :p, ik haal niet eens 3000 :(

[ Voor 43% gewijzigd door Maks op 31-03-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Even nog wat getest. In logitech taskbar programmatje een willekeurige knop op universal scroll zetten en dan moet je alleen maar te bewegen met je muis. Score: 1876

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meer dan 3000 punten gescoord. Dit doe ik door de muis ondersteboven te houden, en zo over de tafel te racen alsof de muis een race auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets meer dan 6300 punten gescoord door een tweede muis erop aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Lol die mensen die met hun dremel scrollen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik sta nu 9e. Bij de logitech G9 en de Sidewinder heb je een knopje op de muis die de weerstand weg haalt. Hij tikt dus niet meer maar blijft gewoon doorrollen. Maar dan is het nog steeds moeilijk om in de top 10 te komen. Ik kan mijn eigen record niet meer verbreken lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 18:23
Ik sta nu derde, maar die tom die 1ste staat, tis fucking onmogelijk!

Edit : Sta nu 2e ^^

[ Voor 14% gewijzigd door SgtElPotato op 31-03-2009 21:26 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:36:
maar die tom die 1ste staat, tis fucking onmogelijk!
Dat dachten wij in eerste instantie ook, maar het is inmiddels geverifieerd. Morgen posten we een filmpje van zijn scroll kunsten.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik hoop dat je alles goed valideert, het is namelijk nog steeds mogelijk om met een memory editor de variables te wijzigen.

Dat filmpje van de ene tom lijkt mij ook nogal verdacht. Of zijn hardwarematige / softwarematige mods om meer hits te registreren toegestaan?

[ Voor 45% gewijzigd door Fox op 05-04-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hopelijk weet iedereen dat het knopje in je muis weghalen zorgt voor een constant doorlopende scroll en niet dat standaard geratel?

Ik kan met mijn eigen hand makkelijk 6000+ halen, dalijk even boormachine derbij toveren :D

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

DinX

Motormuis

diedazz schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:31:
Hopelijk weet iedereen dat het knopje in je muis weghalen zorgt voor een constant doorlopende scroll en niet dat standaard geratel?

Ik kan met mijn eigen hand makkelijk 6000+ halen, dalijk even boormachine derbij toveren :D
Gewoon op je middelmuisknop drukken en hij scrollt vanzelf verder hier :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51

Zeror

Ik Henk 'm!

Met een dremel, boormachine of wat dan ook, vind ik eigenlijk cheaten. Dan doe je het niet meer zelf, zoals staat aangeven.

Ik kom met mijn Logitech G5 niet verder als 3000 nog wat punten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SniperFox schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:29:
Ik hoop dat je alles goed valideert, het is namelijk nog steeds mogelijk om met een memory editor de variables te wijzigen.
Het is bijzonder lastig ja, maar we doen ons best. We vragen geregeld om filmpjes van de topscorers hun techniek (waarbij we hun score bevriezen tot we deze hebben gezien en geloven).
SniperFox schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:29:

Dat filmpje van de ene tom lijkt mij ook nogal verdacht.
We hebben ook hem om verificatie gevraagd en hij heeft ons een filmpje gestuurd. Nadat we het op één fps bekeken bleek dat er gewoon één 'scroll' per 'click' bij kwam en hij dus niet cheat.

Overigens eindigt morgen 'noon GMT' (14:00u hier) het eerste seizoen, waarna de prijzen verdeeld zullen worden en het nieuwe, ietwat aangepaste, tweede seizoen wordt aangekondigd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Nou, razer is blijkbaar toch niet de scrollwheelmaster. Hier wordt mijn razer diamondback verslagen door een microsoft standaard muisje: razer max 150 rps en microsoft 160 rps(juist geen 4000 in totaal) door een fiets omgekeerd te zetten en de muis te laten rijden op een draaiend wiel @ 50 km/uur(volgens de kilometerteller op de fiets :+ )

Draadloze muizen halen nog geen 50 rps.

P.S. rps is ronden per seconden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door skelleniels op 07-04-2009 12:14 ]

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1