Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto gekocht , dealer stelt levering uit

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
We hebben op 17-03-2009 voor mijn vriendin een nieuwe auto gekocht
bij een plaatselijke dealer.

Hierin zou een nieuwe distributieriem komen, nieuwe APK erop en kleine beurt.

De auto zou absoluut voor 28-03-2009 klaar zijn. (Vrijdag afgelopen)

De donderdag ervoor, 27-03 kreeg ik een belletje dat het langer gaat duren, en ergens deze week zou zijn.
Opeens had de man het te druk, daar er veel onderhoud aan auto;s bijgekomen was de afgelopen week.

Ik zei dat ik dit niet netjes vond, daar we een afspraak hadden gemaakt omtrent de levering van deze occassion.

Hij belde me de vrijdag zelf nogmaals met de boodschap dat de auto vandaag (30-03) klaar zou zijn, en dat de distri-riem was uitbesteed aan een ander bedrijf welke dat zou regelen. (Verhaal was nieuw voor mij. Klinkt best vreemd. Kon ie dat niet eerder zeggen?)

Je raadt het al, hij was niet klaar vandaag, aangezien ik wederom gebeld ben dat het toch niet gaat lukken vandaag.

Wat kan ik nu doen? Mijn vriendin wil die auto graag hebben. Als het de mijne zou zijn geweest, had ie hem van mij mogen houden en was ik elders gaan kijken.

Het gaat hier om een Opel Astra 1.6i Sport.

Kan ik korting regelen ? Annuleren ?

Ik heb alleen de offerte thuis, staan geen handtekeningen op en heb ik ook nog nooit gezet...

[ Voor 5% gewijzigd door freddyathlon op 30-03-2009 12:06 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lastig, in principe kan je de koop niet door laten gaan, maar dan heb je nog geen auto.

Is het ook geen optie dat de dealer op zijn kosten een leenauto ter beschikking stelt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Is niet echt een reden voor korting, tenzij het al maanden duurt.
Soms duurt de levereing van goederen ietsje langer, dat mag, mits redelijk.

Ik vraag me af of je een wettelijke koop hebt gesloten als er geen handtekeningen zijn geplaatst. In hoeverre geldt een mondelinge toezegging? Je hebt zelf bevestigd (door een aantal keer te bellen met de vraag wanneer de auto geleverd wordt) dat je hem inderdaad gekocht hebt.
Je zou er wie weet nog onderuit kunnen komen. Netjes is het niet, maar de auto te laat leveren is ook niet erg fraai.

Eignelijk vind ik dat je de garagehouder wel een kans moet gunnen om de auto netjes te leveren. Het kan gewoon dat hij het ineens wat drukker heeft dan voorzien. Hij wil elke auto de aandacht geven die hij verdiend. Je wil dat hij jouw auto toch ook goed behandeld?

Ik raad je wel aan pas ook maar een euro te betalen bij leveren, vooral in deze tijd van faillissementen.

[ Voor 39% gewijzigd door Witte op 30-03-2009 12:15 ]

Houdoe

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:09:
Lastig, in principe kan je de koop niet door laten gaan, maar dan heb je nog geen auto.

Is het ook geen optie dat de dealer op zijn kosten een leenauto ter beschikking stelt?
Nou ja, een leenauto is het probleem niet. Ze heeft zelf nog een auto, maar die valt half uit elkaar van ellende langzamerhand. Die loopt warm als je alleen het contact al aanzet bij wijze van spreken.
Je kunt er 15 minuutjes mee rijden, maar dan houdt het ff op :)

En mijn auto gebruik ik dagelijks voor mijn werk, dus dat kan ook niet gebruikt worden.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar je hebt verder dus ook nog niet betaald? Lekkere actie dan van die man als hij een 'potientiele' klant zo laat wachten, of de andere opdrachten verdienen wat meer. Je kan hem dat wat steviger voor het blok zetten, dat je anders maar ergens anders een auto ga halen die dan wel volgens afspraak geleverd kan worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als zo'n bedrijf niet met een écht overtuigende verklaring zou komen, zou ik er helemaal vanaf zien. Dan zou ik namelijk ook niet zoveel vertrouwen meer in die auto hebben. Je vriendin mag die auto dan wel graag willen hebben, maar zij zal toch ook wel inzien dat dit niet normaal is. Ze zal toch niet zo naïef zijn om zich aan die auto vast te klampen, terwijl er zoveel andere te koop zijn.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:46 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 10:50

Snuffel

Vroem!

Betrouwbaar bedrijf... niet.

Ik zou de handel annuleren en een elders een auto kopen.
Veel moeite hoef je daar ws. niet voor te doen, vandaag de dag is het voor de handelaren een crime om een auto verkocht te krijgen.
Doe je voordeel ermee.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Witte
  • Laatst online: 15-10 13:46
Cocytus schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:22:
Aangezien je een datum had afgesproken en die verstreken is, is de garage in verzuim. Je kunt dus zonder verdere opgave 'annuleren'. Korting regelen kun je proberen (met het dreigement dat je anders annuleert oid), maar daar heb je juridisch geen recht op.
Ik weet niet of een verlate levering als ontbindende voorwaarde kan worden gezien. Is er een expliciete wet die hierin voorziet, of gelden de algemene voorwaarden van de garagehouder. Heb je die gekregen? De verkoper is verplicht je die bij koop of offerte te verstrekken.

Houdoe

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Als je toch nog niks getekend hebt, gewoon bellen en zeggen dat je van de koop afziet.
Gaat ie ongetwijfeld niet leuk vinden, maar voet bij stuk houden net zo lang tot ie je een leuke korting geeft :)
Hij krijgt die auto in de huidige markt toch niet snel verkocht.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hoe duur/oud is die auto die je nu gekocht hebt?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
De auto is van 1995 en kost 1450,-.

Met inruil van de oude moet er € 1000,- bij. Incl. nieuwe riem enz.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Nofi, maar zou me niet zo druk maken om een paar dagen. Shit happens.

Als het nu weken gaat duren oid, ala.

Geef hem deze week nog om te leveren. Lukt dat niet, kun je altijd de koop nog annuleren.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 30-03-2009 13:58 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

freddyathlon schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:51:
De auto is van 1995 en kost 1450,-.

Met inruil van de oude moet er € 1000,- bij. Incl. nieuwe riem enz.
Tja en voor deze prijs kan je ook niet verwachten dat die een leenauto aanbied. Daarvoor is de auto te oud/goedkoop. Ook is hij tot nu toe netjes geweest met bellen naar jou toe om je op de hoogte te houden. Het is misschien balen, maar shits happens!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:57:
Nofi, maar zou me niet zo druk maken om een paar dagen. Shit happens.

Als het nu weken gaat duren oid, ala.

Geef hem deze week nog om te leveren. Lukt dat niet, kun je altijd de koop nog annuleren.
Mee eens, ik vind het wel mee vallen hoe lang dat duurt, je wil toch een goede auto? Niet iets dat snel afgeraffeld wordt omdat ze weinig tijd hebben. Ik zou dus nog verder deze week wachten.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb in mijn leven 4 auto's (nieuwe dat dan weer wel) besteld, en er is er nog nooit 1 op tijd geleverd. Verschil van 2 weken (Peugeot) tot rustig 6 maanden (Audi). Mijn huidige Volvo was 1 maand te laat :)

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 30-03-2009 16:05 ]

Verwijderd

Ik zou zelf niet op 1 dag kijken..

Er zit een weekend tussen he.. dus het is maar 1 extra werkdag.
1 week kan gebeuren. Hij wil het wel laten maken want hij laart het zelfs uitbesteden en dat op zijn kosten.
Ik denk dat je gewoon even een aantal daagjes geduld moet hebben. Het is niet echt extreem.

• Palomar
  • Niet online
Als het bedrijf verder netjes/betrouwbaar overkomt zou ik het er ook maar gewoon op houden dat dit iets onvoorziens is. Stel zelf een deadline. Bijv. vrijdagavond, maar dat ie dan wel tiptop in orde is. Die paar daagjes maken toch ook niet zoveel uit? Heeft dat bedrijf tenminste voldoende tijd om er het nodige werk aan te besteden en het niet af te raffelen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> VV :)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
don't wurry joh. Het lijkt me echt geen bezwaar. Heb je garantie afgesloten? Als je dat hebt gedaan, wees dan blij dat je nu nog dingen gefixed krijgt. Heb je geen garantie? Dan is het toch mooi dat er nog wat aandacht voor je auto is. Lijkt mij?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
PWM schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:05:
Ik heb in mijn leven 4 auto's (nieuwe dat dan weer wel) besteld, en er is er nog nooit 1 op tijd geleverd. Verschil van 2 weken (Peugeot) tot rustig 6 maanden (Audi). Mijn huidige Volvo was 1 maand te laat :)
Bij een nieuwe auto kan er vertraging zitten bij de productie, bij het transport, bij de kentekenregistratie... dat is anders dan bij een occasion.

Bovendien, ik verwacht dat jij die 4x ook een belletje hebt gekregen toen de auto bij de dealer voor de deur stond en toen een definitieve datum hebt afgesproken waarop je hem op ging halen? Die datum zal meestal toch wel nagekomen worden?

Ik zou iig not amused zijn als zo'n afspraak niet werd nagekomen. Wat als je alles met je verzekering al hebt geregeld, inclusief het stopzetten van de verzekering voor je oude auto met ingang van <datum>?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
Ik denk dat het wel meevalt.

Ik heb zelf ook eens een knakenkar gekocht bij een handelaar. Dat duurde ook rustig een paar weken voor hij uiteindelijk werd opgeleverd. Het wachten werd beloond met 30.000 KM zonder onkosten!

Vergeet ook niet dat ze ook tegen ongemakken aan kunnen lopen, zoals iets te optimistisch in de planning, wat bij dergelijke bedrijven ook met grote regelmaat gebeurd. Ook kan het wezen dat een onderdeel niet op tijd geleverd werd. (onderdelen hebben dergelijke bedrijven nu eenmaal niet op voorraad)

Met de crisis is het ook zo, dat dergelijke bedrijven juist omkomen in het werk. Van een handelaar heb ik juist begrepen dat de 1000 euro autotjes als warme broodjes wegvliegen. Alleen de bedrijven die te duur inkopen/niet inruilen... Die zijn nu eenmaal het bokje.
Pagina: 1