Toon posts:

[Cocoa] Escapes in de output van NSXMLDocument

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NSXMLDocument object en in 1 van de elements zit een stuk HTML. Als ik de XML data uit het NSXMLDocument haal (met [NSXMLDocument XMLDataWithOptions:NSXMLDocumentTidyXML]) krijg ik een XML document waar de '<' uit de HTML wel ge-escaped wordt als & l t ; maar de '>' uit de HTML gewoon blijft staan en niet als & g t ; wordt ge-escaped.

De documentatie is hier niet echt duidelijk over wat de reden daarvan is en ik kan nergens vind hoe ik '>' wel als & g t ; uitgespuugd kan laten worden. Weet iemand dat toevallig?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 11:50 . Reden: op het forum komt & g t ; er ook uit als > ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12 14:13
Volgens mij ben je HTML en XML door elkaar aan het halen. Dat zijn twee talen die erg op elkaar lijken. Zo is
code:
1
&eacute;
wel HTML maar geen XML.
code:
1
&gt;
is weliswaar geldig in zowel HTML als XML, maar de plekken waar het nodig is verschillen.

[ Voor 6% gewijzigd door MSalters op 30-03-2009 15:32 . Reden: Als ik < bedoel, dan type ik wel <. Bijdehandte editor. ]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer ze ook door elkaar te halen :)

Er moet een stuk HTML code in een XML document komen, dat kan door de HTML tags te escapen met < en > maar ik krijg het niet voor elkaar met de NSXML API. Ik heb het nu maar opgelost door de HTML code in een CDATA node te stoppen.