Toon posts:

[Cocoa] Escapes in de output van NSXMLDocument

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NSXMLDocument object en in 1 van de elements zit een stuk HTML. Als ik de XML data uit het NSXMLDocument haal (met [NSXMLDocument XMLDataWithOptions:NSXMLDocumentTidyXML]) krijg ik een XML document waar de '<' uit de HTML wel ge-escaped wordt als & l t ; maar de '>' uit de HTML gewoon blijft staan en niet als & g t ; wordt ge-escaped.

De documentatie is hier niet echt duidelijk over wat de reden daarvan is en ik kan nergens vind hoe ik '>' wel als & g t ; uitgespuugd kan laten worden. Weet iemand dat toevallig?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 11:50 . Reden: op het forum komt & g t ; er ook uit als > ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Volgens mij ben je HTML en XML door elkaar aan het halen. Dat zijn twee talen die erg op elkaar lijken. Zo is
code:
1
&eacute;
wel HTML maar geen XML.
code:
1
&gt;
is weliswaar geldig in zowel HTML als XML, maar de plekken waar het nodig is verschillen.

[ Voor 6% gewijzigd door MSalters op 30-03-2009 15:32 . Reden: Als ik < bedoel, dan type ik wel <. Bijdehandte editor. ]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer ze ook door elkaar te halen :)

Er moet een stuk HTML code in een XML document komen, dat kan door de HTML tags te escapen met < en > maar ik krijg het niet voor elkaar met de NSXML API. Ik heb het nu maar opgelost door de HTML code in een CDATA node te stoppen.